کد خبر : 1497847 | 25 دی 1396 ساعت 15:45 | 33.6K بازدید | 0 دیدگاه

دلایل ناکامی رئال زیدان:

رئال و ابری با احتمال از دست دادن هر سه جام!

رئال‌مادرید این فصل زیدان، هیچ شباهتی با رئال برنده لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در فصل پیش، ندارد.

رئال و ابری با احتمال از دست دادن هر سه جام!

به گزارش "ورزش سه"، مردان زیدان در این فصل، در اتفاقی عجیب، هم اکنون و پس از گذشت تنها 18 هفته از رقابت‌های لالیگا، 19 امتیاز با اصلی ترین رقیب خود و صدرنشین فعلی لالیگا یعنی بارسلونا، عقب افتاده‌اند و تقریبا کار قهرمانی آن‌ها در لالیگا، تمام شده به شمار می‌آید.
کهکشانی‌ها اکنون در رده چهارم جدول رده‌بندی لالیگا قرار دارند، پایین تر از بارسلونا، اتلتیکو مادرید و والنسیا! اما چه اتفاقی برای رئال همیشه برنده فصل پیش زیدان افتاده است؟ 

 

 

1276272

 

 

1-دلیل اصلی: گل‌نزنی!


کهکشانی‌ها فصل پیش و در فصلی که موفق به کسب لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شدند، توانستند با میانگین فوق‌العاده 2.79 صدمی گلزنی در هر بازی، یکی از بهترین آمار‌ها را از آن خود کنند؛ اما این فصل، گلزنی به یک دغدغه بزرگ برای قو‌های‌سپید تبدیل شده است.


آن‌ها در فصل قبل، تعداد زیادی موقعیت گلزنی خلق می‌کردند.
فصل پیش، آن‌ها میانگین15.44 موقعیت در هر بازی را به ثبت رسانده بودند که این فصل، این آمار به 13.74 گل کاهش یافته است. همچنین دقت کهکشانی‌ها در زدن ضربات آخر نیز به شدت کاهش یافته است که نتیجه آن، کاهش عجیب میانگین گلزنی در هر بازی از 2.79 به 1.78 گل در این فصل است.
از سویی دیگر، بارسلونا در این فصل، میانگین گلزنی 2.67 گل در هر بازی را به ثبت رسانده است و همین مسئله، سبب شده است تا این تیم، تا اینجای لالیگا، بدون باخت باشد.

 

 

1276269

 


2-افت شدید کریستیانو!
فوق‌ستاره و بهترین گلزن کهکشانی‌ها در فصول گذشته، در این فصل، با افت شدیدی مواجه شده است. هیچ کسی انکار نمی‌کند که رئال مادرید وابستگی بسیاری به کریستیانو رونالدو دارد و هنگامی که این ستاره پرتغالی روی فرم همیشگی خود نباشد، رئال مادرید نیز روی فرم خوب خود قرار ندارد.


تعداد گل‌‎های او در این فصل لالیگا، تنها 4 تاست، در حالیکه در همین مقطع در فصل پیش، او 12 گل برای پرافتخارترین تیم باشگاهی قاره سبز، به ثمر رسانده بود. او فصل پیش در هر بازی به طور متوسط موفق به زدن 0.89 گل در هر بازی شده بود که در این فصل، این آمار به 0.21 در این فصل، کاهش یافته است. اما این آمار‌ها به معنای تلاش نکردن رونالدو برای به ثمر رساندن گل نیست. رونالدو حتی در این فصل، بیش‌تر از فصل قبل برای گلزنی تلاش کرده است. او در این فصل، به طور میانگین در هر 90 دقیقه، 6.72 شوت را به سمت دروازه رقبا شلیک کرده است که در مقایسه با آمار فصل پیش او که 5.74 شوت در هر بازی است، آمار بهتری است.


او در فصل پیش از لحاظ گل‌سازی نیز عملکرد بهتری داشت. او به طور متوسط در هر بازی در فصل پیش،0.21 پاس گل را برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده بود که این فصل، این آمار به 0.14 کاهش یافته است. بی‌تردید، اگر کهکشانی‌ها به دنبال بازگشت به فرم خوب خود هستند، باید امید بسیاری به درخشش رونالدو داشته باشند.

 

 

1276274

 


3- نبود گل‌های دقایق پایانی، بلای جان زیزو!


فصل پیش، رئال تیمی بسیار موفق در زمینه زدن گل‌های دقایق پایانی بود. انرژی و تلاش‌های مستمر برای حمله کردن و گلزنی در فصل پیش، باعث شده بود که کهکشانی‌ها در 10 دقیقه پایانی در فصل پیش، موفق به زدن 30 گل شوند؛ اما این فصل، این آمار به 7 گل کاهش پیدا کرده است که آمار بسیار خوبی نیست!
فصل پیش، سرخیو راموس، همواره در دقایق پایانی، کهکشانی‌ها را در مقابل حریفان به برتری می‌رساند تا آنجا که 10 دقیقه پایانی بازی به نام راموس تایم شناخته می‌شد! اما این فصل، خبری از این اتفاقات نیست!

 

 

1276270

 


4- نبود مهاجم هدف توانمند!


این فصل، نبود یک مهاجم نوک ماهر در امر گلزنی، سبب کاهش گلزنی کهکشانی‌ها و در نتیجه، نتایج ضعیف آن‌ها در مقابل رقبا شده است. کریم بنزما، مهاجم فرانسوی که در چند فصل اخیر، افت بسیار شدیدی داشته است، در این فصل نیز، با وجود آنکه در اکثر مسابقات حاضر بوده؛ اما نتوانسته گل‌های زیادی بزند و فقط موفق به ثمر رساندن 4 گل در لالیگا شده است.
زیدان نیز با قاطعیت از او حمایت کرده است و اعلام کرده که بر خلاف شایعات، در پنجره زمستانی نقل و انتقالات، هیچ بازیکنی را نخواهد خرید. این گفته زیدان پایانی به تمام شایعات برای خرید هری‌کین، مائورو ایکاردی و محمد صلاح است. البته به نظر نمی‌آید که آمدن صلاح، کمک زیادی به کهکشانی‌ها بکند، چراکه کهکشانی‌ها نیاز مبرمی به یک مهاجم نوک گلزن دارند.

 

 

1276267

 


5-امتیاز‌های از دست رفته!


رئال مادرید تا به اینجای کار در لالیگا، به اندازه کل فصل پیش، امتیاز از دست داده است! آن‌ها که در فصل پیش 6 تساوی و تنها 3 باخت داشتند و در کل فصل، تنها21 امتیاز از دست داده بودند، در این فصل و تا هفته هجدهم، 4 باخت و 5 تساوی را به ثبت رسانده اند که بیانگر 22 امتیاز از دست رفته است، یک امتیاز بیش‌تر از کل فصل پیش!
باتوجه به برد دیشب بارسلونا مقابل رئال سوسیداد، کهکشانی‌ها 16 امتیاز با منطقه سقوط و 19 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند که یک عملکرد بسیار ضعیف در تاریخ این باشگاه پرافتخار محسوب می‌شود!

 

 

1276273

 


6- ناتوانی در کسب برد‌های متوالی!


این اتفاق، در فصل پیش لالیگا اصلا رخ نداده بود. در فصل پیش، کهکشانی‌ها در لالیگا، همه تیم‌ها را از مقابل خود برمی‌داشتند؛ اما در این فصل، این اتفاقات اصلا رخ نداده است و کهکشانی‌ها در کسب برد‌های متوالی یا حتی به ثمر رساندن گل‌های زیاد، ناتوان مانده‌اند. این اتفاق، شاید برای تیم‌های دیگر قابل قبول باشد؛ اما برای تیمی مثل رئال مادرید، این اتفاق بی‌سابقه است.
مشکلات کهکشانی‌ها در نیمه دوم بازی‌های این فصل، بسیار زیاد بوده است. این تیم در مقابل سلتاویگو در بالایدوس، نیمه اول را پیروز به رختکن رفت؛ اما در نیمه دوم، بازی را با تساوی به اتمام رساند، مقابل خیرونا نیز در نیمه دوم، بازی را باخت و در مقابل بارسلونا و در ال‌کلاسیکو نیز، در نیمه دوم 3 گل دریافت کرد و با نتیجه 3-0 بازی را واگذار کرد.

 

 

1276268

 


7-بازی در برنابئو دیگر برای رقبا ترسناک نیست!


روند خوب رئال در بازی‌های فصل پیش در برنابئو، در این فصل به طور کامل به فراموشی سپرده شده است. در همین هفته، آن‌ها در جدالی که شاید مستحق پیروزی بودند، با تک گل دیدنی پابلو فورنالز، بازی را 1-0 به ویارئال باختند که این باخت، اولین باخت تاریخ کهکشانی‌ها به زیردریایی‌های زرد در برنابئو بود.
رئال مادرید در این فصل، 3 بار در برنابئو، بازی را با باخت پشت سر گذاشته است که این آمار جالبی برای کهکشانی‌ها نیست.

 

منبع: اسکوآوکا
ترجمه:محمد مهدی موسی‌پور

دیدگاه‌ها