کد خبر : 1498338 | 27 دی 1396 ساعت 15:02 | 48.3K بازدید | 0 دیدگاه

اختصاصی ورزش سه؛

دلیل درگیری خبرساز در پک چه بود؟

کمتر از پنج ماه مانده تا آغاز رقابت‌های جام جهانی یک اتفاق، دوباره تیم ملی را به سر خط خبرها برگرداند، درگیری در ساختمان "پک" نام تیم ملی را دوباره سر زبان‌ها انداخت.

دلیل درگیری خبرساز در پک چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، خبرهایی که یک روز پس از درگیری ایجاد شده بین علی خطیر کارمند تازه وارد فدراسیون فوتبال و اوسیانو مربی تیم ملی منتشر شد، سعی داشت اوسیانو را مسئول این جنجال معرفی کند اما انتشار بیانیه فدراسیون فوتبال، جزییات تازه و متفاوتی از آنچه تا پیش از این منتشر شده بود را بیان کرد.


در این بیانیه به صراحت اعلام شد که حضور علی خطیر و جیم هانسن در ساختمان پک بدون هماهنگی انجام شده و مقاومت اوسیانو برای جلوگیری از ورود این افراد به ساختمانی که "اطلاعات محرمانه" تیم ملی را در خود جای داده جزو "وظایف قانونی" دستیار کارلوس کی‌روش بوده است. دیروز خبرگزاری‌ها نوشتند که اوسیانو با "الفاظ تند" خطیر را مورد خطاب قرار داده اما فدراسیون فوتبال در بیانیه خود تاکید کرد که "آغازگر" توهین‌های کلامی به مربی پرتغالی تیم ملی، خطیر کارمند فدراسیون فوتبال بوده است.


اینکه این توهین‌های کلامی چه بوده ظاهرا به فدراسیون فوتبال هم گزارش شده و بیانیه فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد مهدی تاج که در هلند حضور دارد در جریان حرف‌هایی که مطرح شده قرار گرفته است.

 

اتفاقات "پک" و سوال‌های مهم*

 

جیم هانسن که فدراسیون او را مشاور فیفا معرفی کرده، عضو کمیته انضباطی یوفاست که یک هفته‌ای از اقامتش در ایران می‌گذرد. اینکه بازدید عضو کمیته انضباطی یوفا از امکانات تیم ملی چه ارتباطی با شرح وظایف او در یوفا یا احتمالا فیفا دارد سوال مهمی است اما مهمتر از این سوال، پرسش دیگری که مطرح می‌شود، این است که با استناد به بیانیه فدراسیون فوتبال، چرا حضور این فرد به همراه خطیر کارمند فدراسیون فوتبال بدون هماهنگی انجام شده است؟ یا سوال دیگر اینکه اگر او مجوز داشته، چرا در مواجهه با اوسیانو از نشان دادن مجوزش طفره رفته است؟ سوال مهمتر اینکه با استناد به همین بیانیه فدراسیون فوتبال چطور این کارمند فدراسیون فوتبال در مقابل "انجام وظیفه قانونی" مربی تیم ملی "آغازگر توهین" کلامی بوده است و در پایان چطور این روایت به شکلی غیرواقعی (در مقایسه با آنچه فدراسیون منتشر کرده)، سر از رسانه‌ها در آورده و چه کسی این اطلاعات نادرست (تاکید می‌کنیم با استناد به بیانیه فدراسیون) را در اختیار سایتها قرار داده است؟


 اگر به گفته سایت فدراسیون فوتبال خطیر "آغازگر" این غائله بوده و در حضور نماینده یوفا چنین اتفاقاتی رقم خورده و شروع کننده توهین کلامی به مربی تیم ملی حین انجام وظیفه قانونی‌اش بوده، تصمیم فدراسیون فوتبال در قبال او چیست؟


اینها سوالات مهمی است که پس از درگیری در "پک" و بیانیه فدراسیون فوتبال مطرح شده و پاسخ به آنها هم می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

دیدگاه‌ها