کد خبر : 1499147 | 30 دی 1396 ساعت 17:22 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

علینژاد: طلبکاران را من به مجمع نیاورده بودم؛

بررسی نظریه دیو و دلبر در انتخابات کمیته ملی المپیک

رای گیری دبیرکلی کمیته ملی المپیک با اتفاقی نادر همراه بود که در نهایت شاهرخ شهنازی با تمام حواشی به وجود آمده تا 4 سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

بررسی نظریه دیو و دلبر در انتخابات کمیته ملی المپیک

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار شد و سیدرضا صالحی امیری برای 4 سال به عنوان رییس این کمیته انتخاب شد. اما پس از این موضوع مجمع باید برای پست دبیر کلی رای گیری می کردند که یکی از نادرترین اتفاقات انتخاباتی رقم خورد. شاهرخ شهنازی و مهدی علی نژاد با 26 رای به دور دوم راه پیدا کردند اما در رای گیری مجدد شهنازی موفق شد با 38 رای از 58 رای موجود به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک تا 4 سال دیگر باقی بماند.


اتفاق عجیب جایی رخ داد که مهدی علی نژاد دیگر نامزد تصدی پست دبیر کلی در دور دوم تنها 20 رای به دست آورد؛ یعنی 6 رای کمتری از دور اول. همچین اتفاقی در طول انتخابات کم سابقه بوده است و به شکل عجیبی علی نژاد حتی آرا ابتدایی خود را هم نتوانست تکرار کند.


با این حال او در گفت و گو با "ورزش سه" در مورد اتفاق به وجود آمده می گوید:« دلیل این مساله را واقعا نمی دانم و باید از کسانی دلیل آن را پرسید که از رای خود پشیمان شده اند. در هر صورت حواشی زیادی در مورد این قسمت از مجمع به وجود آمده بود که ضرر آن متوجه من شد.»


رییس فدراسیون ووشو و نامزد کسب صندلی دبیر کلی در مورد حواشی موجود افزود:« مباحثی مطرح شد که من آن افراد طلبکار را جلو در مجمع آورده ام و عده ای من را مسئول آن اتفاقات می دانستند در حالیکه من اصلا از موضوع بی خبر بودم و اصلا ربطی به من نداشت. من به گمان خودم در دور اول رای کافی را به دست می آوردم و رایزنی های خوبی با افراد بزرگترم و کار بلدی انجام داده بودم اما در نهایت با سیاست دیو و دلبر کار را جلو بردند.»


علی نژاد در توضیح سیاست دیو و دلبر می گوید:« معمولا در جنگ های روانی یک سیاستی وجود دارد به نام دیو و دلبر که یک شخص ظالم و شخص دیگر مظلوم معرفی می شود و در نهایت همه برای مظلوم متحد می شوند تا ظالم از دور خارج شود. در این انتخابات هم تا حد زیادی این اتفاق افتاد و من شخص ظالم معرفی شدم در حالیکه من نه نیاز به انجام این کارها داشتم و نه در شان من است. من مشورت های خوبی از بزرگترهایم گرفته بودم و مراحل را پیش رفته بودم اما در نهایت این اتفاق رخ داد.»


با این حال رییس کنونی فدراسیون ووشو صحبت های خود را این طور پایان می دهد:« در مجموع انتخابات خوبی بود و حضور آقای صالحی امیری در راس کمیته ملی المپیک اتفاق خوبی بود. نواب رییس و خزانه دار افراد امتحان پس داده ای هستند و در مجموع تیمی که برای 4 سال آینده دور هم جمع شده اند باعث دلگرمی و امیدواری هستند.»

دیدگاه‌ها