کد خبر : 1499254 | 01 بهمن 1396 ساعت 09:45 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

محمدرضا صفدریان بر سکوی سوم جهان ایستاد

مدال تاریخی بر گردن یخ نورد ایرانی

یخ‌نوردان کشورمان در مسابقات جام جهانی در «ساس فی» سوئیس با راه‌یابی به فینال مواد مختلف، خوش درخشیدند و در نهایت «محمدرضا صفدریان» یک مدال برنز ارزشمند را به عنوان اولین مدال انفرادی جهانی در رده بزرگسالان از آن ایران کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛ در جریان رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی که در «ساس فی» سوئیس جریان دارد، یخ‌نوردان کشورمان در این رقابت‌ها خوش درخشیدند.


بر این اساس؛ در بخش مردان و در ماده «لید»، «محمد رضا صفدریان» پس از دو قهرمان جهان، الکسی دنگین و ماکسیم تومیلوف برسکوی سوم جهان ایستاد تا مدال برنز را برگردن آویزد. «صفدریان» پیش از این، مدال برنز تیمی قهرمانی جهان ۲۰۱۷ را از چامپانی فرانسه و مدال نقره آسیا ۲۰۱۶ را از کره جنوبی کسب کرده بود.

 

1277624


در بخش بانوان و در ماده «لید» نیز «زینب کبری موسوی» قهرمان یخ‌نوردی کشورمان موفق شد پس از یخ‌نوردان روس، سوئیس و کره جنوبی راهی فینال ماده «سرطناب» شود و در نهایت با رتبه ششمی به کار خود پایان داد. ورزشکاران کره ای اول و دوم و یخنورد روس سوم شدند.


شایان ذکر است؛ در ماده «سرعت» این مسابقات؛ «محمد رضا صفدریان»، «محسن بهشتی» و «مهدی تقی خانی» نیز توانستند به مرحله فینال راه یابند و در نهایت «محمد رضا صفدریان» موفق شد در جایگاه پنجم مسابقات قرار گیرد.


در این ماده یخ‌نوردان روس تمامی مدال ها را از آن خود کردند. این مسابقات با شرکت 76 یخ‌نورد از 19 کشور جهان برگزار شد و تیم 9 نفره کشورمان متشکل از؛ شبنم اسدی، زینب موسوی، مجتبی ثقفی، سعید محمودی، مسعود زینالی، محمدرضا صفدریان، محسن بهشتی، مهدی پهناور و مهدی تقی خانی در این رقابت‌ها حضور یافت.


خاطرنشان می‌شود؛ مرحله بعدی جام‌های جهانی یخ‌نوردی در "رابنستین" ایتالیا برگزار خواهد شد که یخ‌نوردان ایرانی در این مسابقات نیز حضور می‌یابند.

دیدگاه‌ها