کد خبر : 1499480 | 02 بهمن 1396 ساعت 07:58 | 11.5K بازدید | 3 دیدگاه

ساغلام، سی و چهارمین مربی تاریخ تراکتور!

در تاریخ 38 ساله تراکتوری ها، آن ها 34 مربی داشته اند.

ساغلام، سی و چهارمین مربی تاریخ تراکتور!

به گزارش "ورزش سه"، پس از اخراج یحیی گل محمدی، دستیار او مجید حسینی روی نیمکت این تیم نشست اما چند روز بعد سکان هدایت این تیم رسما به ارطغرل ساغلام واگذار شد تا او سی و چهارمین سرمربی تاریخ باشگاه تراکتورسازی شود.

 

اولین مربی این باشگاه، اسماعیل هاشمی بود و پس از محمد بیاتی بود 6 سال هدایت این تیم را برعهده داشت و بعد از او حسین فکری و هدایت مهاباد پور سرمربی این تیم تبریزی شدند تا این که در سال 69 واسیلی گوجای معروف به ایران آمد. پس از او یوان دیمیترو، محمد حسین ضیایی، بوریس تیبیلوف، فیروز کریمی، ستار نوبری، محمد حسین ضیایی، رضا وطن خواه و ستار نوری سرمربی این تیم شدند تا این که محمود یاوری در اولین لیگ حرفه ای هدایت این تیم را برعهده گرفت و  در نیم فصل اول لیگ اول حرفه ای اخراج شد و جای خود را به احد شیخ لاری داد.

 

پس از سقوط به دسته پایین تر، هشت سرمربی به تبریز آمدند که معروف ترینشان واسیلی گوجا، حمید علیدوستی، ارنست میندروپ، فرشاد پیوس و فراز کمالوند بود که آخری موفق به صعود با این تیم به لیگ برتر شد.

 

کمالوند دو فصل در تراکتور ماند و جای خود را به امیر قلعه نوئی داد و بعد از او 3 بار تونی اولیویرا هدایت این تیم را برعهده گرفت و به محبوبیت بسیاری نیز در بین هواداران رسید. به جز تونی رسول خطیبی، مجید جلالی و امیر قلعه نوئی هم در تبریز مربیگری کردند تا این که یحیی گل محمدی در ابتدای این لیگ سرمربی قرمزهای تبریز شد.

 

او نیز با این تیم به موفقیتی نرسید و چند هفته پیش اخراج شد و حالا ساغلام جای یحیی را گرفته است. لازم به ذکر است مجید حسینی، غلام رضا فتح آبادی و حسن آذرنیا هم به عنوان مربی موقت در تراکتور فعالیت داشته اند.

 

همچنین باید گفت سرخ ها تبریز 26 مربی مختلف را تجربه کرده اند و سرمربی جدیدشان نیز پنجمین مربی خارجی تاریخ باشگاه به شمار می رود.

دیدگاه‌ها