کد خبر : 1499484 | 02 بهمن 1396 ساعت 08:06 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

قلعه‌نویی و شناخت ترکیب ایده آل

ژنرال؛ چراغ خاموش به سمت صدر

امیر قلعه نویی در حالی 4 برد متوالی را در دور برگشت کسب کرده که با جذب بازیکنان موردنظرش به ترکیب ایده آل خود رسیده است.

ژنرال؛ چراغ خاموش به سمت صدر

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نمایش نه چندان مطلوب امیر قلعه نویی و ذوب آهن در نیم فصل اول و کسب نتایج سینوسی وار توسط این تیم، ژنرال موفق شده تیمش را به ریل موفقیت بازگرداند. ذوبی ها با تساوی بدون گل برابر سیاه جامگان و 4 برد متوالی مقابل گسترش فولاد، پیکان، سپاهان و صنعت نفت موفق به کسب 13 امتیاز از 5 بازی اخیر خود شده اند. به نظر می رسد امیر قلعه نویی و شاگردانش از فشار روحی روانی ناشی از هفته های بد خود در اواسط نیم فصل اول فاصله گرفته اند و با ادامه روند فعلی می توانند به حضور در جمع مدعیان کسب سهمیه امیدوار باشند.


اوج گیری به موقع تیم قلعه نویی باعث شده تا ذوبی ها خود را در جمع مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ببینند و ذوب آهن حالا این شانس را دارد تا با ادامه این روند طی هفته های آینده خود را به رتبه های بالای جدول برساند تا با خیالی آسوده سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند.


وقتی ترکیب ذوب آهن را در 4 دیدار اخیر خود که با برد پشت سر گذاشته اند، بررسی می کنیم متوجه خواهیم شد که قلعه نویی به ترکیب ایده آل خود رسیده و مردان اصلی اش را شناخته است. ژنرال در این بازی ها از محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده و محمد ستاری به طور ثابت در خط دفاعی اش استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی دست به تغییر آنها نزده است. به نظر می رسید با اضافه شدن میلاد فخرالدینی به این تیم شاهد بازی او در پست دفاع راست باشیم؛ اما ترجیح ژنرال بر این بوده که از این بازیکن سرعتی یک خط جلوتر استفاده کرده و از خصوصیات تهاجمی اش استفاده کند. تدبیری که به خوبی جواب داده و این بازیکن با 2 گل و 2 پاس گل عملکرد فوق العاده ای داشته است.


اما در خط میانی جورجی ولسیانی، محمدرضا حسینی و حمید بوحمدان با حضور 100 درصدی در این 4 دیدار مهره های اصلی قلعه نویی در میانه میدان به حساب می آیند. بختیار رحمانی و اکبر ایمانی نیز که از خرید مهم ذوبی ها در فصل نقل و انتقالات بودند، به جز بازی آخر مقابل صنعت نفت در سه بازی دیگر در ترکیب ثابت تیم شان حضور داشتند. هافبک های مورد علاقه ژنرال که به واسطه داشتن ویژگی هایی همچون حرکات پا به توپ، قدرت شوتزنی و از همه مهمتر داشتن روحیه تهاجمی در قالب پلی میکر به کار گرفته می شوند. این دو در محدوده میانی زمین آزادی عمل زیادی دارند و قلعه نویی روی قدرت تصمیم‌گیری و هوش تاکتیکی شان حساب ویژه ای باز کرده است.


اما در خط حمله، مرتضی تبریزی و استنلی کی‌روش زوج مورد علاقه قلعه نویی هستند که با پافشاری ژنرال روی به کارگیری این دو به نتیجه دلخواه رسیده است. هرچند تبریزی با به ثمر رساندن 3 گل و یک پاس گل عملکرد به مراتب بهتری داشته و حالا مرد اول ذوبی ها به حساب می آید.


قاسم حدادی فر، مهدی رجب زاده و محمدرضا عباسی نیز سه تعویض ثابت ذوب آهن در این بازی ها بوده اند که استراتژی حفظ کمربند میانی تیم و تقویت نیروی تهاجمی تیم را دنبال می کنند. به این ترتیب به نظر می رسد قلعه نویی با این ساختار یک سوم باقی مانده از لیگ هفدهم را بتواند خیلی بهتر از نیم فصل اول طی کرده و امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد.

دیدگاه‌ها