کد خبر : 1499486 | 02 بهمن 1396 ساعت 08:58 | 28.4K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه انتقال الکسیس به یونایتد

ده ستاره مشترک مورینیو و گواردیولا

گوآردیولا و مورینیو طی دوران حرفه ای خود هدایت بسیاری از بازیکنان مستعد دنیای فوتبال را برعهده داشته اند.

ده ستاره مشترک مورینیو و گواردیولا

به گزارش "ورزش سه"، با انتقال غیرمنتظره الکسیس سانچز به منچستریونایتد این بازیکن نیز در شمار ستاره هایی قرار می گیرد که زیر نظر مورینیو و گوآردیولا به میدان رفته اند.


در زیر نگاهی داریم به 10 بازیکنی که زیر نظر هر دو مربی به میدان رفته اند و اینکه کدام سرمربی توانسته نمایش بهتری از بازیکن تحت هدایتش بگیرد.


ژابی آلونسو


زیر نظر ژوزه: ژابی آلونسو در رئال مادرید سه فصل تحت هدایت مورینیو به میدان رفت و طی این مدت موتور محرک سفیدپوشان مادریدی در میانه میدان بود. سه بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و کسب عنوان قهرمانی در لیگ و جام حذفی عناوینی بود که این بازیکن تحت هدایت مورینیو کسب کرد و دوران خوبی را با مورینیو تجربه کرد.
زیر نظر گوآردیولا: آلونسو پس از اینکه گوآردیولا هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت،  در انتقالی عجیب به این تیم پیوست و در دوره ای که مونیخی ها تسلط کاملی بر فوتبال آلمان داشتند، آلونسو بازیساز گوآردیولا در میانه میدان بود.

 

زلاتان ابراهیموویچ


زیر نظر ژوزه: زلاتان که علاقه زیادی برای بازی زیر نظر مورینیو دارد و بارها در مصاحبه های خود به انتقاد از گوآردیولا و رفتارش پرداخت طی سال های 2008 و 2009 برای این دو مربی به میدان رفت. در سال 2008 که اولین سال حضور مورینیو در اینتر بود، زلاتان برای مورینیو به میدان رفت و در پنجره تابستانی با انتقالی پر سر و صدا و معاوضه با اتوئو به تیم بارسلونا پیوست که البته حضورش زیر نظر گوآردیولا بیش از یک سال دوام نداشت.

 

سسک فابرگاس


زیر نظر ژوزه: انتقال فابرگاس به چلسی یکی از عجیب ترین انتقالات چند سال اخیر بوده است. فابرگاس که در دوران حضور در بارسلونا یکی از بازیکنانی بود که بارها علیه مورینیو مصاحبه می کرد، در سال 2014 به چلسی پیوست و موفق شد در اولین سال با این تیم به قهرمانی لیگ دست یابد ولی در سال دوم که با اخراج مورینیو همراه شد، عملکرد این بازیکن خوب نبود.
زیر نظر گوآردیولا: فابرگاس تنها یک فصل زیر نظر گوآردیولا کار کرد و حضور او با پایان دوران طلایی بارسا توامان شد.

 

کوین دی بروین


زیر نظر ژوره: یکی از عجیب ترین و بدترین تصمیمات مورینیو عدم استفاده از این بازیکن در ترکیب چلسی و فروشش به تیم وولفسبورگ بود.او در نیم فصل بازی زیر نظر مورینیو تنها 9 بار فرصت حضور در زمین مسابقه را پیدا کرد.
زیر نظر گوآردیولا: سال اول حضور دی بروین در تیم منچستر سیتی خوب بود، اما تیم گوآردیولا در فصل جاری نمایش بسیار متفاوتی را ارائه می دهد. دی بروین حالا یکی از کلیدی ترین بازیکنان منچسترسیتی است و البته بهترین پاسور لیگ جزیره؛ بازیکنی که می تواند سخت ترین مدافعین را با حرکات خود محو کند.

 

آرین روبن


زیر نظر ژوزه: روبن یکی از مهره های کلیدی چلسی در اولین دوره حضور مورینیو بود و موفق شد با این مربی 2 سال پیاپی قهرمان لیگ شود.
زیر نظر گوآردیولا: گوآردیولا در دورانی هدایت روبن را برعهده داشت که این بازیکن در سال های انتهایی فوتبال حرفه ای خود حضور داشت. مصدومیت های مداوم این بازیکن و نداشتن جایگزین، یکی از مشکلاتی بود که تیم گوآردیولا در رقابت های اروپایی با آن مواجه بود؛ مشکلی که گواردیولا نتوانست راه حلی برای آن پیدا کند. با این وجود روبن همیشه در زمان حضورش در میدان با حرکات ویرانگر خود مدافعین حریف را سردرگم می کرد.

 

پدرو


زیر نظر ژوزه: عمر همکاری پدرو و مورینیو بیش از نیم فصل طول نکشید و این بازیکن که در روزهای انتهایی پنجره تابستانی برای تقویت چلسی مورد توجه مورینیو قرار گرفت، نتوانست مانع اخراج این مربی شود.
زیر نظر گوآردیولا: پدرو که از تیم بارسلونای B توسط گوآردیولا به تیم اصلی رسید، دوران حرفه ای خود را مدیون این مربی است. پدرو یکی از نفرات کلیدی بارسلونا در سیستم 4-3-3 بود و موفق شد با بارسلونا به سه قهرمانی لیگ و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یابد.

 

اتوئو


زیرنظر ژوزه: مانند ابراهیموویچ، ساموئل اتوئو یکی دیگر از مهاجمینی بود که از بازی زیر نظر مورینیو لذت می برد. او یکی از نفرات کلیدی اینترمیلانی بود که موفق به کسب سه گانه تاریخی در سال 2010 شد و پس از آن سه سال بعد در چلسی زیر نظر این مربی راهی میدان شد.
زیر نظر گوآردیولا: یکی از انتقالات عجیب بارسلونا خروج اتوئو و ورود زلاتان بود. اتوئو در دوران حضور گوآردیولا نتوانست خود را با سیستم گوآردیولا تطبیق دهد و در نهایت به اینتر ملحق شد.


ادر گودیانسن

زیر نظر ژوزه: با وجود حضور آبراموویچ و هزینه های سرسام آور این چهره، گودیانسن از معدود بازیکنانی بود که موفق شد به حضورش در چلسی ادامه دهد. نوع بازی گودیانسن باعث شد تا این بازیکن ایسلندی به خوبی خود را با سیستم مورد نظر مورینیو وفق دهد و یکی از بازیکنان کلیدی چلسی به خصوص در سال اول حضور مورینیو بود.

زیر نظر گوآردیولا: گودیانسن علیرغم اینکه با امیدواری زیادی پا به اسپانیا گذاشته بود هیچ وقت موفق نشد خود را با فلسفه کاری این مربی صاحب سبک تطبیق دهد.


مکسول


زیر نظر ژوزه: مکسول در اولین سال حضور مورینیو در اینتر انتخاب اول این مربی در سمت چپ خط دفاعی بود؛ ولی او هم مانند ابراهیموویچ در سال 2009 اینتر را به مقصد بارسلونا ترک کرد.
زیر نظر گوآردیولا: این مدافع برزیلی به دلیل بیماری آبیدال موفق شد به ترکیب اصلی بارسلونا راه یابد. دو عنوان قهرمانی لیگ و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان که در سال 2011 به دست آمد، افتخارات او با پیراهن بارسلونا پیش از انتقال به فرانسه است.

 

کلودیو پیزارو


زیر نظر ژوزه: پیزارو یکی از آخرین خریدهای مورینیو در سال 2007 برای چلسی و پیش از اخراج او در سپتامبر بود، که اجازه نداد این مربی پرتغالی همکاری زیادی با پیزارو داشته باشد.
زیر نظر گوآردیولا: دو سالی که پیزارو در سال های آخر دوران حرفه ای خود زیر نظر گوآردیولا پشت سر گذاشت، دوران درخشانی نبود و این بازیکن بیشتر به عنوان یار جایگزین وارد زمین می شد.

دیدگاه‌ها