کد خبر : 1499505 | 02 بهمن 1396 ساعت 09:47 | 159.4K بازدید | 3 دیدگاه

آپشن های هیجان انگیز و دشوار

ساغلام ؛ یک خرید گرانقیمت ارزان!

سرمربی ترکیه ای تراکتورسازی اگرچه قراردادش را با مبلغ 380 هزار دلار در هیات فوتبال تبریز ثبت کرد اما آپشن هایی در این قرارداد وجود دارد که می تواند آن را تا سقف 750 هزار دلار افزایش دهد.

ساغلام ؛ یک خرید گرانقیمت ارزان!

به گزارش "ورزش‌سه"، ارتغرول ساغلام که چند روزی است به طور رسمی سرمربی تراکتورسازی شده، از روز گذشته با حضور در تمرینات کارش را هم استارت زد. ساغلام در حالی از دیروز تمرینات تراکتورسازی را زیر نظر دارد که شب گذشته نیز قراردادش را در هیات فوتبال تبریز ثبت کرد.

 


ثبت قرارداد 380 هزار دلاری


قراردادی که دیشب با ساغلام در هیات فوتبال به ثبت رساند با مبلغ 380 هزار دلار است که او با همین رقم برای فعالیت 4 ماهه در تراکتور گران ترین مربی فوتبال ایران می شود. البته این همه بندهای قرارداد مربی ترکیه ای نیست و ساغلام در صورتی که بتواند خواسته های باشگاه تراکتورسازی را در فصل جاری محقق کند، مبلغ قراردادش به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

 


آپشن های هیجان انگیز


در قرارداد مربی ترکیه ای تراکتورسازی آپشن هایی وجود دارد که مبلغ این قرارداد را تا سقف 750 هزار دلار بالا می برد. در این قرارداد آمده است که اگر تراکتور با هدایت ساغلام بتواند از لیگ برتر سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیای سال بعد را به دست آورد، 100 هزار دلار پاداش به حساب سرمربی واریز می شود. از سوی دیگر اگر تراکتور بتواند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دور حذفی صعود کند، 100 هزار دلار و در صورت صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا 50 هزار دلار دیگر به مبلغ افزوده خواهد شد.
اگر همه این موفقیت ها حاصل شود 20 هزار دلار دیگر به قرارداد اضافه می شود که رقم آن را به 750 هزار دلار افزایش می دهد. به عبارت بهتر ساغلام در صورت کسب نتایج مطلوب در تراکتورسازی می‌تواند مبلغی در حدود 3 میلیارد و 400 میلیون تومان دریافت کند.

 

1277914

 


750 هزار دلار محقق می شود؟


با توجه به شرایطی که تراکتورسازی در لیگ برتر دارد، تحقق آپشن های موجود در قرارداد ساغلام بسیار دشوار خواهد بود. 100 هزار دلار از این آپشن ها مربوط به کسب سهمیه آسیایی در لیگ هفدهم است که با توجه به فاصله 11 امتیازی تراکتور تا تیم سوم جدول که سهمیه کسب می کند، رسیدن به این مساله مهم بسیار دشوار و حتی شاید محال تلقی می شود. 100 هزار دلار دیگر هم مربوط به صعود از گروه آسیایی است که با توجه به سخت بودن گروه تراکتورسازی این هم به راحتی محقق نمی شود. از سوی دیگر اگر یکی از این دو مورد منتفی شود، آپشن ها 20 هزار دلاری آغاز هم از دست ساغلام می رود. به عبارت بهتر مسئولان تراکتورسازی در قرارداد با مربی ترکیه ای آپشن هایی را گنجانده اند که قسمت اعظم آنها بسیار سخت عملی می شود و تقریبا غیرممکن است که قرارداد ساغلام به 750 هزار دلار برسد. هرچند که در فوتبال هرچیزی امکان پذیر است و شاید ساغلام بتواند با کسب موفقیت های متعدد همه پاداش های ویژه قراردادش را دریافت کند.

 


سابقه قبلی در قراردادهای سنگین


این در حالی است که مربیان ترکیه ای معمولا ارقام بالایی در فوتبال دریافت می کنند و شاید این قراردادها برای آنها کاملا معمولی باشد اما به هر ترتیب چنین رقمی برای ساغلام در فوتبال ایران آن هم برای 4 ماه کمی بالا است. البته مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به استخدام مربیان گرانقیمت علاقه مند است . او در دوره مدیریت خود در پاس ، زمانی با مصطفی دنیزلی به توافق رسید که این مربی اعلام کرده بود هرگز قیمت خود را نخواهد شکست ؛ موضوعی که باعث شد این شایعه به وجود بیاید که دنیزلی به عنوان یک مربی در کلاس هفت رقمی با پاس قرارداد یک میلیون و یک دلاری امضا کرده است. در زمان مدیریت آجورلو در استیل آذین نیز او رقم نسبتا بالایی به تومباکوویچ پرداخت کرد و حالا این اتفاق برای ساغلام نیز رخ داده است. درباره قرارداد ساغلام ذکر این موضوع هم لازم است که دستیاران وی هم رقم جداگانه ای دریافت خواهند کرد و البته حقوق آنها به صورت ماهیانه به حساب شان واریز می شود.
حالا هواداران تراکتورسازی بسیار امیدوار هستند با هزینه ای که برای جذب ساغلام شده است، این مربی بتواند تیم شان را به سرمنزل مقصود برساند و روزهای خوبی را برای سرخپوشان تبریزی رقم بزند.

 

علی‌رضا هاشمی

دیدگاه‌ها