کد خبر : 1499569 | 02 بهمن 1396 ساعت 13:50 | 21.1K بازدید | 1 دیدگاه

دخالت استاندار جدیدترین اتفاق فوتبالی ایران !

پس از ادامه نتایج ضعیف سپاهان در اقدامی قابل تامل شاهد دخالت استاندار اصفهان و ایجاد تغییرات مدیریتی در این باشگاه بودیم.

دخالت استاندار جدیدترین اتفاق فوتبالی ایران !

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان فصل هفدهم را با زلاتکو کرانچار و به امید بازگشت به روزهای اوج آغاز کرد، اما آنچه در جدول مسابقات ثبت می شد، تناسبی با خواسته های هواداران نداشت و بازی به بازی فشار روی اعضای تیم بیشتر و بیشتر می شد.


با شروع نیم فصل دوم این انتظاروجود داشت که طلایی پوشان به ثبات در نتیجه گیری دست یابند، اما کسب تنها 4 پیروزی از 20 هفته اخیر و شکست در رشت، سبب ایجاد تغییرات در کادر مدیریتی و فنی تیم شد.


 اما در این میان شاهد رخ دادن اتفاق عجیبی بودیم و آن هم ورود مستقیم استاندار اصفهان به امور باشگاه بود؛ موضوعی که به صورت صریح در قوانین فیفا تحت عنوان ممنوعیت دخالت نهادهای دولتی در امور ورزشی با آن مخالفت شده است.


البته در سال‌های گذشته هم شاهد چنین اتفاقی بودیم که مسئولین و نمایندگان دولت با فشاری که به باشگاه‌ها وارد می‌کردند باعث برکناری سرمربی یا حتی مدیرعامل یک باشگاه می‌شدند، اما هیچ وقت این عزل ونصب‌ها به صورت علنی و نامه رسمی از سوی یک مقام دولتی صورت نمی‌گرفت، که در مورد خاص جدایی محسن طاهری این اتفاق رخ داد. اگرچه سپاهانی ها معتقد بودند که جدایی طاهری به دلیل مشغله کاری او بوده و علاقه زیادی برای ادامه فعالیت نداشته است؛ توجیهی که البته زیاد منطقی به نظر نمی رسد.


موضوعی که در این میان واضح به نظر می رسد، این است که مسئله فوتبال هیچ ارتباطی به فرمانداری سیاسی  یک استان ندارد، چرا که باشگاه سپاهان زیر نظر شرکت فولاد مبارکه اداره می شود، از سلسله مراتب کافی برای تصمیم گیری در این خصوص برخوردار است و در واقع نیازی به دخالت فردی خارج از مجموعه که خودش نیز با مسائل لاینحلی نظیر خشکی زاینده رود و سایر معضلات شهری مواجه است، احساس نمی شود.


مهرعلیزاده البته به واسطه جایگاه فعلی، پیشینه ورزشی و البته درخواست های مکرر هواداران در صفحه مجازی اش در اقدامی تامل برانگیز با نامه ای رسمی خواستار بازنگری در مدیریت باشگاه سپاهان شد و بلافاصله هم این اقدام توسط مدیران شرکت فولادمبارکه عملی شد، ولی همین حالا ادامه درخواست های هواداران سپاهان باعث شده تا استاندار اصفهان اقدام به بستن کامنت های خود کند، که حالا با درخواست های جدید سراغ او می آیند.

دیدگاه‌ها