کد خبر : 1499641 | 02 بهمن 1396 ساعت 17:24 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

ژورژ وه آ؛ ستاره ای که رئیس جمهور شد

ژورژ وه آ، ستاره سابق فوتبال لیبریا و تنها برنده آفریقایی جایزه مرد سال جهان، حالا رویاهای بزرگی برای بهبود شرایط کشورش در ذهن دارد.

ژورژ وه آ؛ ستاره ای که رئیس جمهور شد

 

به گزارش ورزش سه، ژورژ وه آ، ستاره بزرگ فوتبال در دهه 90 از محله های فقیرنشین لیبریا، طی 13 ساله گذشته اعتبار سیاسی خود را بنا کرده است. وی که تنها بعد از 3 سال حضور در مجلس سنا موفق شد در انتخابات ریاست جمهوری اول شود در مراسم معارفه خود به روزنامه نگاران گفت: "من یک انسان هستم، تلاش می کنم عالی باشم و می توانم موفق شوم."

 

اولین ورزشکار آفریقایی که به عنوان برنده جایزه بهترین بازیکن فیفا انتخاب شد، در طول دوره جنگ داخلی 1989 تا 2003 در  لیبریا حضور نداشت و در آن مقطع برخی از تیم های برتر اروپا از جمله پاری سن ژرمن، میلان و بعدها چلسی به میدان رفت.

 

1278032

 

ژورژ وه آ همیشه از ونگر به عنوان یک پدر نام برده که کنار او در جریان مقابله با حملات نژاد پرستانه ایستادگی کرده است. ونگر در خصوص ژورژ وه آ گفت: "هنگامی که در سال 1988 هدایت موناکو را بر عهده داشتم، با دیدن بازی های ژورژ وه آ ابتدا کمی گیج شدم. حالا او  رئیس جمهور کشورش است که این داستانی باورنکردنی است. یکی از چیزهایی که در نگرش وه آ وجود داشت، نیروی ذهنی قوی او بود و انگار او به این باور رسیده بود که ماموریتی دارد."

 

وی با چالش های اقتصاد صادراتی افسرده که به شدت وابسته به لاستیک و سنگ آهن است، مواجه است و قول داده که کشور را با تغییر در بخش کشاورزی و آموزش حرفه ای خودکفا سازد.

 

1278031

 

پس از یک جنگ که یک میلیون نفر در آن کشته شدند، سرلیف رئیس جمهور قبلی لیبریا در این کشور صلح را بر قرار کرد اما به هر حال لیبریا با فقر شدیدی مواجه است و وا آ امیدوار به بر طرف کردن این بحران بزرگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها