کد خبر : 1499682 | 02 بهمن 1396 ساعت 20:14 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

اقدام جالب باشگاه رم برای امنیت استادیوم ها

باشگاه رم برای حفظ امنیت در استادیوم ها تمهیدات جدیدی را اندیشیده است.

اقدام جالب باشگاه رم برای امنیت استادیوم ها

 

به گزارش "ورزش سه"، در آگوست سال 2016، پالوتا ریاست باشگاه رم اعلام کرد که برای مسابقه خانگی این تیم در برابر اودینزه، تصاویر هوادارانی که به عنوان توریست در استادیوم المپیکو حضور پیدا می کنند با دوربین هایی  که به سیستم قابلیت های تشخیص بیومتریک مجهز هستند ضبط خواهد شد.

 

این سیستم برای جلوگیری از افزایش خشونت در استادیوم ها برقرار شده و قابلیت ضبط همه اعضای چهره شامل فاصله چشم، طول بینی و ضخامت لب را نیز داراست.

 

1278068

 

بعد از آنکه در یک نظرسنجی، 7.5 درصد هواداران اعلام کردند در استادیوم احساس امنیت نمی کنند، پلیس شهر و دو باشگاه رم و لاتزیو برای استفاده از این تکنولوژی اقدام کردند. اما عمده هواداران مخالف، افرادی بودند که در جایگاه هواداران افراطی استادیوم مستقر بودند.

 

پالوتا مالک رم در این خصوص گفت: "شما می دانید که دیدارهای رم برابر لاتزیو یا برابر اینتر چگونه برگزار می شود. رقابت های چنین تیم هایی همانند مانند جنگ تیم ها در شمال ایتالیا نیست. در نهایت منظورم این است که مسائل امنیتی واقعا قابل توجه هستند، بنابراین استفاده از سیستم تشخیص چهره کاملا منطقی است."

 

1278067

 

قرار است باشگاه رم صاحب یک استادیوم جدید شود و فناوری تشخیص چهره نیز برای استادیوم جدید به کار می رود تا اطمینان حاصل شود که کسانی که بلیط های بازی ها را خریداری می کنند، خودشان به استادیوم می آیند.

 

البته این حاشیه ها باعث اعتراض شدید هواداران به مالک رم شد و برخی خواهان جدایی او شده و وی را جاسوس خواندند. به هر حال تاکید پالوتا بر استفاده از این سیستم از این جنبه است که در سالهای اخیر بارها به دلایل رفتار خشونت آمیز، بخشی از هواداران سکوهای یک استادیوم از حضور در ورزشگاه محروم شده اند اما با ورود این تکنولوژی، دیگر نیازی به محرومیت جمعی نیست و تنها هوادار خاطی محروم خواهد شد.

دیدگاه‌ها