کد خبر : 1500633 | 07 بهمن 1396 ساعت 09:25 | 248.3K بازدید | 0 دیدگاه

در هفته برد بالا نشینان

تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر

بازیکنان برتر هفته ی بیست و یکم ، در حالی انتخاب شده اند که میان نفرات برتر 4 بازیکن از استقلال تهران و 3 بازیکن از پرسپولیس دیده می شود .

تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر

به گزارش " ورزش سه " ، در هفته ی بیست و یکم لیگ برتر ، تمامی تیم های بالانشین لیگ موفق به کسب پیروزی شدند و فقط تیم پارس جنوبی جم با  شکست زمین را ترک کرد . پرسپولیس ، صدرنشین لیگ برتر با ارائه یک بازی برتر مقابل پیکان به نتیجه ی پر گل 3 بر 1 دست یافت . سرخپوشان تهرانی به واسطه این نتیجه با 48 امتیاز ، صدرنشین بلامنازع لیگ شدند . تیم فولاد خوزستان در اصفهان مقابل سپاهان بحران زده با تک گل حسن بیت سعید ، مهاجم آماده ی این روزهای خود به برتری رسید و با 36 امتیاز و یک بازی کمتر در رده ی دوم جدول قرار گرفت . ذوب آهن اصفهان در ادامه روند فوق العاده خود در اهواز و مقابل استقلال خوزستان به برتری 2 گل دست یافت و با 35 امتیاز در مکان سوم جدول ، جای خود را تثبیت کرد . سایپا هم با ادامه درخشش ترابی ، با یک گل پدیده مشهد را مغلوب کرد و به رده چهارم جدول صعود کرد . اما در حساس ترین بازی هفته استقلال تهران در تهران مقابل پارس جنوبی جم به برد پر گل 4 بر 0 رسید تا فاتح بازی 6 امتیازی هفته باشد . در  3 بازی دیگر این هفته ، تراکتورسازی تبریز با مربی جدید خود موفق به کسب یک امتیاز از سیاه جامگان شد . نفت تهران و گسترش فولاد تبریز به نتیجه ی تساوی 1-1 تن دادند و صنعت نفت آبادان ، با ارائه یک بازی تماشاگر پسند با 3 گل سپیدرود رشت را در هم کوبید .



بر همین اساس تیم منتخب هفته بیست و یکم به شرح زیر است :

 

دروازه‌بان :


سید مهدی رحمتی (استقلال تهران):


مهدی رحمتی بازگشت درخشانی به قفس توری داشته است . او در هفته گذشته که بعد از مدت ها دوری به دروازه بازگشته بود ، در یک بازی کم حاشیه موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل پدیده شد . اما مهدی رحمتی در مقابل پارس جم روز درخشانی را سپری کرد . هر چند که این دروازه‌بان  در نیمه اول بازی آرامی را سپری کرد ، اما در نیمه دوم بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت تا نشان دهد استقلال تهران از 2 دروازه‌بان مطمئن برخوردار است . رحمتی در این نیمه در حالی که تیمش با 4 گل پیش بود ، موفق به دفع پنالتی اعلام شده برای پارس جم شد و به فاصله چند دقیقه بعد از پنالتی ، با یک سیو استثنایی شوت بازیکن پارس را در اختیار گرفت و مانع فروپاشی دروازه اش شد تا به شایستگی در تیم هفته قرار بگیرد .

 

1278696

 

مدافعان :

 

وریا غفوری (استقلال تهران):


غفوری ، آنقدر خوب کار کرده است تا کارشناسان " ورزش سه " را مجاب کند که در دومین هفته ی متوالی این بازیکن را در تیم هفته قرار دهند . دفاع راست استقلال تهران علاوه بر شرکت در کارهای دفاعی تیمش ، در فاز هجومی استقلال تاثیر فراوانی دارد . غفوری در بازی با پارس جم بر روی 2 گل از 4 گل استقلال تاثیر مستقیم داشت . وی در صحنه گل سوم تیمش با یک پاس کلیدی ، قائدی را صاحب توپ کرد و این بازیکن با پاس رو به عقب خود قربانی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا گل سوم استقلال به ثمر برسد . غفوری هنگام گل چهارم استقلال هم با نفوذ سریع و پاس رو به عقب خود ، پایه گذار گل دوم قربانی و چهارم تیمش شد .

 

1278823

 

عبدالله کرمی (فولاد خوزستان):


در روزهایی که فولاد نمی بازد ، عبدالله کرمی نقش ستون را برای تیم پورموسوی ایفا می کند . کرمی در روزی که سپاهان به هر دری زد تا گل بزند ، نقش عمده ای در عدم فروپاشی دروازه تیمش داشت تا با درخشش او فولاد به یک برد شیرین دست یابد و به رده دوم جدول برسد . هر چند این بازی برای کرمی جنبه انتقامی داشت و انگیزه های این بازیکن را برای رویارویی با تیم سابقش ، دو چندان کرد تا به همین واسطه ، این مدافع خوزستانی روز درخشانی را در اصفهان داشته باشد .

 

1261659

 

محمد انصاری (پرسپولیس تهران):


مدافع متین پرسپولیس با روند خوبی که در این چند هفته داشته  ، نشان می دهد  که در حال رسیدن به روز های اوجش است . انصاری در بازی مقابل پیکان با بازی فوق العاده اش ، جناح راست حریف را به طور کامل از کار انداخت ، به طوری که پیکان هیچ حمله ای از سمت راستش نداشت . ادامه این روند از سوی انصاری ، خیال اهالی فوتبال را از وجود چندین دفاع مطمئن در جام جهانی راحت و البته کار کی‌روش برای انتخاب ترکیب دفاعی تیم ملی ایران در این رقابت ها را  سخت تر می کند .

 

1279015



هافبک ها :

 

محسن ربیع خواه (پرسپولیس تهران ):


بازگشت ربیع خواه به ترکیب پرسپولیس به هواداران ثابت کرد که این بازیکن ، نقش محوری در ترکیب این تیم دارد . خصوصیات پست ربیع خواه ، طوری است که بازی‌اش در زمین مسابقه زیاد به چشم نمی آید . اما عدم حضور این بازیکن در بازی با گسترش فولاد نشان داد که سرخپوشان تهرانی در روزی که این بازیکن را در اختیار نداشتند ، از چه خلا بزرگی در میانه زمین برخوردار هستند . ولی بازگشت ربیع خواه به ترکیب پرسپولیس در بازی با پیکان ، کمربند میانی صدرنشین لیگ را مستحکم تر و در ادامه به برد پرگل این تیم در این بازی کمک کرد .

 

1279016

 

کرار جاسم (نفت آبادان):


بازیکن عراقی نفتی های آبادان ستاره ی تیم  فراز کمالوند در این بازی بود . کرار در چند سال اخیر ، بازی های ضعیفی از خود به جا گذاشته است . ولی با پیوستن به نفت آبادان ، زیر نظر کمالوند به ستاره ی همیشگی تبدیل شد تا حرف این مربی که می گوید کرار مثل پسر برای من می ماند ، ثابت شود ! کرار در بازی با سپیدرود رشت نقش اول طوفان هفت دقیقه ای تیمش بود و بر هر 3 گل تیمش اثر گذاشت . کرار در دقیقه 32 با حرکات تکنیکی خود ، طلایی پوشان را صاحب ضربه ی ایستگاهی در پشت محوطه کرد تا پریرا این ضربه را تبدیل به گل کند . در ادامه کرار با ارسال کرنری ، پایه گذار گل دوم تیمش شد و در دقیقه 38 با ضربه ای دقیق که در ریباند به دست آمد ، گل سومش تیمش را وارد دروازه حریف شمالی‌اش کرد .

 

 

مهدی قائدی (استقلال تهران):


جوان ریز نقش جنوبی استقلال بازیگر اول تیمش در میدان آزادی بود . او در این بازی همه کار برای آبی پوشان پایتخت کرد ، جز گلزنی !


قائدی بعد از مدت ها با توپ پر به ترکیب استقلال بازگشت . حرکت و نفوذ نخست او در محوطه جریمه با خطای حمدی نژاد همراه شد تا با اعلام پنالتی به سود استقلال ، گل اول برای این تیم به ثمر برسد . اما در ادامه ، قائدی نقش ویژه تری در این بازی داشت . وی با درگیری ای که برای تصاحب توپ با سیف اللهی داشت باعث اخراج این بازیکن شد و در نهایت با پاس رو به عقبی که برای قربانی فرستاد ، پایه گذار گل سوم استقلال شد تا 80 دقیقه جادویی مقابل همشهریانش داشته باشد .

 

1278854

 

مرتضی تبریزی (ذوب آهن اصفهان):


گلزن و ستاره ی این روز های ذوب آهن که نقش ویژه ای در به دست آمدن نتایج فوق العاده تیمش در نیم فصل دوم دارد ، مقابل استقلال خوزستان هم یک گل زیبا به ثمر رساند . تبریزی با شوتی زیبا و سرکش از پشت محوطه جریمه ، گل دوم تیمش و دهم خودش در این فصل را به ثمر رساند تا علاوه بر رساندن ذوب آهن به رده سوم جدول ، نزدیک ترین و جدی ترین تعقیب کننده علیپور در رقابت  آقای گلی باشد .

 



مهاجمان :


لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان):


بهترین گلزن نفت آبادان با به ثمر رساندن 7 گل در این فصل از رقابت های لیگ برتر ، کسی نیست جز لوسیانو پریرا ! این بازیکن برزیلی را می توان ، موثرترین بازیکن این تیم جنوبی دانست که بارها فرشته نجات کمالوند شده است . پریرا که ملقب به شیمبا است  در بازی تیمش مقابل سپیدرود ، گل اول نفت آبادان را از روی ضربه ایستگاهی به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رساند و در صحنه گل سوم تیمش ، میلاد جهانی را با پاس کلیدی خود با دروازبان ، تک به تک کرد . پریرا با به رخ کشیدن میزان آمادگیش در این بازی ، برای مدافعان استقلال خط و نشان خطرناکی کشید . این دو تیم در روز سه شنبه هفته جاری ، بازی نیمه نهایی جام حذفی را در آبادان برگزار می کنند .

 

 

علی قربانی (استقلال تهران):


قربانی بی شک ، خوشحال ترین مهاجم این روزهای فوتبال ایران است . این بازیکن علاوه بر این که موفق شد 2 گل در بازی مقابل پارس جم به ثمر برساند ، آشتی به موقع و مناسبی با طرفداران استقلال  داشت .  هواداران این تیم آبی پوش در بازی با سایپا ، انتقادات تندی را به مهاجم شمالی تیمشان وارد کردند ؛ اما پس از آن شفر و بازیکنان بزرگ استقلال ، تمام قد از قربانی حمایت کرده و پشت مهاجم تیمشان را خالی نکردند . قربانی هم در بازی اخیر تیمش ، به خوبی جواب اعتماد سرمربی استقلال را با به ثمر رساندن 2 گل داد تا به شایستگی در تیم منتخب هفته قرار بگیرد .

 

 

علی علیپور (پرسپولیس تهران):


بی شک به علیپور می توان لقب پدیده ی این فصل از رقابت های لیگ برتر را داد . گلزنی که نشان می دهد ، سیستم برانکو آقای گل پرور است و فرقی بین طارمی و علیپور قائل نمی شود . علیپور در بازی با پیکان 2 گل زیبا و تماشایی به ثمر رساند که ارزش بارها دیدن را دارد . در صحنه گل اولش ، اوت دستی ای که ماهینی پرتاب کرد با گذشتن از همه به علیپور رسید تا این بازیکن با ضربه ای سر ضرب و ناگهانی توسط پای چپش و از بیرون محوطه جریمه ، دروازه رحمان احمدی را به زیبایی باز کند و پرسپولیس را به گل دوم برساند . اما اوج کار علیپور زمانی معلوم می شود که وی در دقیقه 83 با استارت خود ، پاس ارسالی از نوراللهی را دریافت می کند و با نفوذ به داخل محوطه جریمه ، به واسطه رقص پای زیبایش ، امیرحسین صادقی را از پیش رو برداشته و گل دوم خود و سوم تیمش را به زیبایی وارد دروازه پیکان می کند . با دیدن بازی این بازیکن مقابل حریف تهرانی ، متوجه می شویم که آقای گلی علیپور در این فصل از رقابت های لیگ برتر بی دلیل نبوده است .

 

دیدگاه‌ها