کد خبر : 1501008 | 08 بهمن 1396 ساعت 14:38 | 19.1K بازدید | 0 دیدگاه

ریشه مشکل کجاست؟

اپیدمی پارگی رباط صلیبی در سپاهان!

پارگی رباط صلیبی رسول نویدکیا هافبک تیم سپاهان تعداد این نوع مصدومیت در این تیم را به حالت هشدار رسانده است.

اپیدمی پارگی رباط صلیبی در سپاهان!

به گزارش "ورزش سه"، با پارگی رباط صلیبی زانوی رسول نویدکیا حالا تعداد مصدومیت‌های مشابه بازیکنان سپاهان در یک سال اخیر به چهار مورد رسیده است.


سال گذشته محمود قائدرحمتی هافبک تدافعی سپاهانی ها در دیدار برابر پرسپولیس با آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی مواجه شد و مسعود حسن زاده هم در اردیبهشت ماه و در دیدار برابر تراکتورسازی با این مشکل مواجه شده و هنوز به میادین بازنگشته است.


البته این پایان مصدومیت های این چنینی در سپاهان نبود و در پیش فصل لیگ نیز صابر دیده ور در دیدار دوستانه برابر پیکان با این مشکل مواجه شد. رسول نویدکیا هم آخرین بازیکن بدشانس سپاهانی ها بود، که در دیدار برابر فولادخوزستان با این مشکل مواجه شد تا تعداد این نوع مصدومیت  در باشگاه اصفهانی به حالت هشدار برسد.

 

رافائل فوگاگیرو، بدنساز برزیلی سپاهان که همراه عبدالله ویسی از برزیل آمد یکی از آخرین یادگارهای این سرمربی در سپاهان است که ممکن است، نگاه ها به عملکرد او در رخ دادن این اتفاقات باشد. از همین رو با پوریا جراحی یکی از مربیان بدنساز فوتبال کشور در مورد رافائل فوگاگیرو و تاثیر او در این مصدومیت ها گفتگو کردیم. جراحی با اشاره به اینکه برای بررسی دلایل این موضوع به جزئیات زیادی نیاز است، گفت: « آمار مصدومیت های سپاهان از حالت طبیعی بالاتر است. اگر بخواهیم مقصر اصلی را شناسایی کنیم، باید جزئیات کاملی داشته باشیم. معمولا بدنسازهایی که از خارج کشور می آیند، بی دانش نیستند؛ ولی مشکلی که ممکن است به وجود بیاید این است که نمی توانند ارتباط خوبی برقرار کنند و نبود این ارتباط خیلی در این شغل مهم است.»

 

عباس ربیعی پزشک باشگاه سپاهان نیز در خصوص دلیل این موضوع به "ورزش سه" گفت: «پارگی رباط صلیبی در افراد بسیار آماده و بهترین ورزشکاران هم رخ می دهد. اینکه پارگی رباط صلیبی به شرایطی جسمی مرتبط می شود، کاملا درست است؛ ولی به تنهایی نمی تواند دلیل این اتفاق باشد. گاهی اوقات هم در فوتبال اتفاقاتی می افتد که اجتناب ناپذیر است و بدن فشار زیادی را تحمل می کند. من به عنوان پزشک باشگاه سپاهان وظایف خودم را دارم و صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را ندارم؛ ولی در مجموع می توان گفت که پارگی رباط صلیبی یک عامل چند بعدی است که عوامل زیادی در آن دخیل است.»

 

4 مصدومیت رباط صلیبی طی یک سال آماری است که با تایید متخصصین این امر از حالت طبیعی بالاتر است و با این وصف سپاهانی ها باید بررسی ویژه ای روی دلایل رخ دادن این اتفاق داشته باشند.

دیدگاه‌ها