کد خبر : 1502184 | 13 بهمن 1396 ساعت 15:50 | 41.5K بازدید | 0 دیدگاه

حرف‌های جنجالی خداداد عزیزی در برنامه دورهمی

وقتی غزال تیزپا به اجبار سرباز شد!

مهاجم اسبق تیم ملی ایران که به دعوت مهران مدیری به برنامه دورهمی دعوت شده بود با حضور در این برنامه صحبت های جالب و جنجالی را برای اولین بار مطرح کرد.

وقتی غزال تیزپا به اجبار سرباز شد!

به گزارش " ورزش سه " برنامه ی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری ؛ شب گذشته مهمانی جذاب و فوتبالی را به خود می دید و آن کسی نبود جز خداداد عزیزی


خداداد در این برنامه از همه مباحث سخن گفت ؛ مسائل پشت پرده فوتبال ، جادوگری ، قلیان کشیدن بازیکنان و بحث حضورش در تیم ملی از مهم ترین آن ها بود . 


عزیزی از اول صحبت های خود را بر پایه شوخی بنا کرد و شب گرمی را برای مخاطبان به همراه مدیری ایجاد کرد . وی اعلام نمود که برای رسیدن به این برنامه دو روز کامل در راه بوده است تا به دورهمی برسد .

 
"ورزش سه " گزیده ای از برنامه شب گذشته را برای مخاطبانش منتشر می کند : 

 


از شیوه های برره ای در تمرینمان استفاده کردیم !


صحبت های جالب خداداد با خاطره ای از زمان حضورش در تیم عقاب تهران شروع شد . این خاطره با الهام گرفتن از سریالی از مهران مدیری به نام شب های برره به وجود آمده است و خداداد آن را اینگونه تعریف می کند : بچه های ما آن زمان قراری گذاشته بودند که هر کس در تمرین گل بزند به تقلید از سریال شما که یک نفر را می گذاشتید و می گفتید بپر روش ؛ همگی روی آن کسی که گل زده بپرن ! 
ما یک بازیکن رشتی داشتیم به نام مازیار ربیعی که این بنده خدا در تمرین گلی به ثمر رساند و بنده ، محمد خرمگاه ، توپالوویچ و دروازه بان خارجی‌مان بعد از این گل همگی بر روی ربیعی پریدیم که این حرکت ما منجر به شکستن دنده این بنده خدا شد و سریال شما به نوعی بد آموزی داشت !

 


از زمین های خاکی مشهد به اروپا رفتم 


غزال تیز پای فوتبال ایران صحبت های جالبی پیرامون روند شروع فوتبالش انجام داد . خداداد عزیزی روند شروع فوتبالش را اینگونه توضیح داد : من از اول در زمین های خاکی و خیابان های مشهد فوتبال بازی می کردم تا اینکه وارد جوانان ابومسلم شدم . بعد سربازی بنده در تیم فتح سپاه افتاد و دو سال در آنجا بودم . بعد از فتح سه سال را در بهمن تهران گذراندم و در سال 74 به آلمان رفتم و مانند فتح در آن جا هم سه سال حضور داشتم و بعد از آن یک سال را در آمریکا سپری کردم و در دو مقطع هشت و سه ماهه فوتبال امارات و قطر را تجربه کردم . بعد از آن به ایران برگشتم و سه سال در پاس فوتبال بازی کردم و سپس به مدت پنج ماه به اتریش رفتم و در آخر فوتبال خودم را در راه آهن تهران که سال 84 بود؛ تمام کردم . 

 


در حد و اندازه های تیم پروین نبودم 


آقای پروین من را اولین بار در سن نوزده سالگی به تیم ملی ایران دعوت کرد . علی پروین هم یک سری خصوصیات خاص دارد و معمولا بازیکن جوان به تیم ملی دعوت نمی کرد که در آن زمان شرایط جور شد و من را دعوت کرد . 
من به تمرین تیم ملی رفتم و حتی تا 25 نفر نهایی هم حضور داشتم که قرار شد دو نفر از این لیست خط بخورند . من هم به دلیل اینکه در حد و قواره های مهاجمان آن زمان نبودم پیش آقای پروین رفتم و خودم گفتم که من را خط بزنید تا من با تمرین بیشتر به سطح مهاجمان آن زمان تیم ملی که شامل فرشاد پیوس ، صمد مرفاوی ، جمشید شاه محمدی و مرتضی کرمانی می شدند ؛ خودم را برسانم و بعد در خدمت تیم ملی باشم . 
بعد از این حرف ، بنده به مدت پنج سال و تا 24 سالگی در تیم ملی حضور نداشتم و من را دعوت نمی کردند . 

خداداد عزیزی در مجموع 11 گل با پیراهن تیم ملی کشورمان به ثمر رسانده است. وی در رابطه با گل های خاطره انگیزش گفت : من جز گل به استرالیا ؛ دو گل جالب دیگر دارم که در ذهن فوتبال دوستان مانده است . یک گلم به عربستان که ما آن بازی را 3 بر 0 بردیم و دیگری گل دوم ایران به کره در جریان مسابقه ای که تیم ایران 6 گل وارد دروازه کره جنوبی کرد . 

 

نسل ما حرف زور قبول نمی کرد

 

بعد از اتمام این مباحث ، مهران مدیری صحبت هایی پیرامون یاغی بودن نسل 98 مطرح کرد و خداداد این گونه پاسخ داد : باید ببینیم مردم و شما یاغی را چگونه معنی می کنند . 
من می توانم بگویم که نسل ما نسلی بود که زیر بار حرف زور نمی رفت . الان طوری شده است که با پول همه مسائل را حل می کنند . زمان ما پولی در فوتبال نبود و اگر حرف زوری بود همه پای آن می ایستادند . بنده یادم هستش که در 22 سالگی به تهران آمدم تا برای باشگاه فتح بازی کنم . همان موقع ابومسلم به تهران آمده بود که برابر پرسپولیس مسابقه خود را انجام بدهد . من آن زمان از هتل باشگاه فتح فرار کردم و به استادیوم آزادی آمدم  و در خوابگاه شماره یک آزادی و کنار بچه های ابومسلم در یک کمد کوچک پنهان شدم . باشگاه فتح دو ماشین دژبان دنبال من فرستاد و اعلام کرد اگر بر نگردید ، دست گیرت می کنیم و اضافه خدمت می خورید . من نرفتم و بعد از آن بازی کردم و بعد مسابقه من را با دستبند بردند و من را به مدت سه روز در کانکسی حبس کردند و بعد از آن با تیم فتح قرارداد امضا کردم .
وی ادامه داد : نسل ما حرف زور قبول نمی کرد . اما حالا اینطوری نیست و بازیکنان اصلا دنبال حق خود نمی روند و با پول همه چیز را حل می کنند . 

 


فوتبال ما از راس خراب است 


الان طوری شده که تمام ارقام قرارداد ها غیر واقعی شده و بازیکن با گرفتن نصف آن قرارداد هم راضی می شود . در حال حاضر باشگاه ها با بازیکنی که رقمش 100 ملیون است ، قرارداد 500 ملیونی منعقد می کنند و بازیکن با گرفتن 200 ملیون مشکلش حل می شود . فقط ما نمی فهمیم بقیه این پول کجا می رود و کجا خرج می شود ؟
عزیزی در ادامه گفت : داستان های پشت پرده فوتبال ما هیچ وقت درست نمی شود . 
فوتبال ما از بالا خراب است و وقتی می خواهید چیزی را درست کنید باید از بالا آن را ترمیم کنید . در راس فوتبال کسانی داریم که این کار را انجام می دهند . به طور مثال باشگاهی داریم که در آن مدیرعامل ، سرمربی و یک دلال با هر بازیکنی که قرارداد می بستند ؛ 30 درصد پول قرارداد را می گرفتند و هر کدام 10 درصد سهم می بردند .
تا وقتی این چیزها در فوتبال ما وجود دارد این مسائل درست نمی شود . 

 


ایران را با جادوگری در گروه اسپانیا قرار دادم 


خداداد عزیزی جزو اولین کسانی است که بحث جادوگری در فوتبال را مطرح کرده است . وی حول محور این داستان توضیحاتی را ارائه کرد : من به مدیرعاملی که در جریان زد و بند و جادوگری بود گفتم که شما آدم دینی و اخلاقی هستید و خبر دارید که سرمربی تیمتان در جریان جادوگری قرار دارد و برای آن جادوگر ماشین و خانه خریدند و آن آقای جادوگر هم کارش را انجام می داد و از نظر آن ها درست بود . این جادوگر دقیقه 70 برگه ای به سرمربی می داد که فلان بازیکن را بیرون بکش و نفر دیگر را جایگزین کن یا پیراهن و کفش فلان بازیکن را به من بدهید تا من روی آن کار کنم که بازیکن بتواند گل بزند . 
من به مدیرعامل گفتم که شما از این کارها با خبری و چرا کاری انجام نمی دهی که به من گفتند نباید آبروی مومن را برد . من فقط نمی دانم که آن سرمربی چطور مومنی است ؟!
عزیزی در ادامه گفت : آن قدر بحث جادوگری در فوتبال مطرح است ؛ بنده موقع قرعه کشی جام جهانی در جمع دوستانم به شوخی جادوگری کردم . در آن زمان ایران در سید c قرار داشت و وقتی قرعه اسپانیا و پرتغال انجام شد ، بنده با شوخی به دوستانم گفتم الان جادوگری می کنم تا ایران در این گروه قرار گیرد . اول از همه تیم دیگری از گوی خارج شد ولی چون تیم اروپایی بود در گروه اسپانیا و پرتغال جای نگرفت و گوی بعدی که خارج شد ؛ ایران بود و در B قرار گرفت و این گونه جادوی من با موفقیت همراه شد . 

 


90 درصد بازیکنان قلیان می کشند

 

خداداد صحبت های جنجالی ای در خصوص قلیان کشیدن بازیکنان فوتبال انجام داد و گفت: بنده زمانی که فوتبالیست بودم قلیان نمی کشیدم ولی الان 90 درصد بازیکنان ، هم بازی می کنند و هم قلیان می کشند . در حال حاضر کمیته اخلاق به دنبال این است تا بازیکنانی که قلیان می کشند را محروم کند . اما بحث من این است که قلیان کشیدن بازیکنان به هیچ کس ربطی ندارد و مربوط به خودش است . همانطور که الان می بینید در اروپا بازیکنانی داریم که سیگار می کشند و مشکلی ندارد ولی در مکان های عمومی این کار را انجام نمی دهند . 
در اروپا بازیکن سیگارش را می کشد ولی سر موقع می خوابد . در ایران بازیکنان ما ساعت سه صبح در حال ذغال گذاشتن برای قلیان هستند!
عزیزی در آخر این بحث خاطره ای را بیان کرد : بنده در باشگاهی بودم که ساعت یک نصف شب سرپرست تیم به خانه من آمد و گفت مدیرعامل در باشگاه جلسه ای را برگزار کرده است . بنده به ساختمان پنج طبقه ای باشگاه رفتم و به محض این که وارد ساختمان شدم ؛ بوی قلیان به دماغم خورد . به دفتر مدیریت رفتم که ایشان اعلام کرد که این چه وضعی است ؟ تمام بچه ها با هم جمع شده اند و چنان قلیان می کشند که تمام اتاق را دود گرفته است ! خواهش می کنم که یک راهکار به ما بدهید تا ما مدیریت بحران کنیم . من هم گفتم کارم فوتبال است و چه مدیریت بحرانی می توانم بکنم . تنها کاری که می توان کرد ؛ این است که همه این بازیکنان را بیرون کنید تا دیگر دور هم جمع نشوند . 

مهاجم اسبق تیم ملی ایران در آخر برنامه جام بهترین بازیکن ماه آسیا را به برنامه دورهمی تقدیم کرد و گفت : تمامی بازیکنان ایران که بازیکن سال آسیا شدند از نسل 98 هستند . در حالی که بازیکنان حال حاضر حتی به بازیکن ماه آسیا هم نمی رسند چه برسد که بازیکن سال آسیا شوند !

دیدگاه‌ها