کد خبر : 1504649 | 23 بهمن 1396 ساعت 17:16 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

چهلمین بازی آسیایی ذوب در قطر

تیم ذوب آهن امروز در خانه الدحیل قطر رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کرده است.

چهلمین بازی آسیایی ذوب در قطر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ذوب آهن اصفهان پس از حذف نماینده هند در پلی آف، امروز در نخستین گام مهمان تیم قطری الدُّحَیل (ادغام شده لخویا و الجیش سابق) است. ذوب آهن تاکنون دوبار با این تیم قطری بازی کرده و یک برد 1-0 و یک تساوی بدون گل در سابقه بازی های مستقیم این دو تیم دیده می شود.  نماینده شهر اصفهان در 5 دوره حضور قبلی در بازی های نخست آمار خوبی بر جای گذاشته و صاحب   4 برد و یک مساوی شده و هیچ گاه در اولین بازی مغلوب حریفان خود نشده است.  همچنین ذوب آهن در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا  6 بار با تیم های قطری بازی کرده که صاحب سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست شده است.


 
در فصل  2004 ذوب آهن با تیم های القطر و پاختاکور همگروه بود که در رتبه دوم گروه قرار گرفت و موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی نشد. در این سال ذوب آهن دو بار با القطر مساوی کرد و با یک پیروزی و یک شکست در مقابل پاختاکور در رتبه دوم گروه ایستاد.

 

1282984

 

در فصل 2010 ذوب آهن در دومین حضور خود در حالی که در سخت ترین گروه ممکن قرار داشت یکی از بهترین نتایج نمایندگان ایرانی لیگ قهرمانی آسیا را رقم زد. ذوب آهن در دور گروهی با ثبت چهار برد و چهار کلین شیت، یک تساوی و یک باخت مقابل تیم های بنیادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان و الوحده امارات مقتدرانه به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کرد. شاخص ترین نتیجه ذوب در مرحله گروهی دو پیروزی 3 بر صفر و یک بر صفر مقابل بنیادکار و شاگردان اسکولاری بود. در مرحله یک هشتم نهایی جدال ایرانی ها میان ذوب آهن اصفهان و مس کرمان با یک گل به سود اصفهانی ها به پایان رسید. در مرحله یک چهارم نهایی نماینده کشورمان موفق شد پر افتخارترین تیم آسیا پوهانگ استیلرز کره جنوبی را در مجموع دو دیدار رفت و برگشت حذف کرده و گام به نیمه نهایی بگذارد. در مرحله نیمه نهایی ذوب آهن در هر دو بازی رفت و برگشت با یک گل الهلال عربستان را شکست داد تا حریف سئونگنام ایلهوا کره جنوبی در فینال شود. در مسابقه پایانی ذوب آهن با شکست مقابل نماینده کره به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات بسنده کرد.

 

1282985


در سال 2011 ذوب آهن در سومین حضور خود پس از آن که با تیم های الشباب عربستان، امارات و الریان قطر همگروه شد موفق شد با 4 برد یک تساوی و یک شکست مجدداً به عنوان سرگروه به دور حذفی صعود کند. در مرحله گروهی ذوب آهن دوبار موفق به شکست امارات و الریان شد و مقابل الشباب در دوبازی نتوانست پیروز شود. در دور یک هشتم نهایی ذوب آهن  انتقام سختی از النصر عربستان که در دور گروهی استقلال را به لطف بازی رودررو و تفاضل گل حذف کرده بود گرفت و موفق شد در یک بازی با نتیجه 4 بر یک این تیم را شکست دهد. در مرحله یک چهارم نهایی ذوب آهن در وقت اضافه  مغلوب سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی شد و از تکرار افتخار سال گذشته خود و رسیدن به جمع تیم برتر آسیا بازماند.

1282986

 

در سال 2016 ذوب آهن برای چهارمین بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد و در گروهی که تیم های لخویای قطر، النصرعربستان و بنیادکار ازبکستان نیز حاضر بودند با چهار برد و دو تساوی بدون شکست با 14 امتیاز به عنوان سرگروه صعود کرد. برد ارزشمند 5-2 مقابل بنیادکار و کلین شیت در 5 بازی دیگر از نکات مهم بازی های ذوب آهن در دور گروهی بود. در مرحله بعد ذوب آهن در حالی که موفق به کسب تساوی در خانه العین امارات شده بود در بازی برگشت 2 بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

 

1282987

 

ذوب آهن در سال  2017 در پنجمین حضور خود موفق به صعود از گروه نشد. همگروهی با تیم های العین امارات، الاهلی عربستان و بنیادکار ازبکستان و کسب دو برد مقابل بنیادکار یک مساوی و یک باخت مقابل العین و دو باخت دیگر در برابر الاهلی  کارنامه ناموفق ذوب در این فصل از رقابت ها بود.

 

1282988


کارنامه کلی ذوب آهن در آسیا تشکیل شده از 39 بازی که با 20 برد، 10 مساوی و 9 باخت برای ذوبی ها همراه بوده است. این تیم 51 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و 34 گل از حریفان دریافت کرده است.


باید دید ذوبی ها این بار با سرمربیگری امیر قلعه نویی می توانند در لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت خاصی دست پیدا کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها