کد خبر : 1505024 | 25 بهمن 1396 ساعت 09:30 | 75.2K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین فرصت زیزو برای کسب جام؛

زیدان و رئال؛ شب عشق یا شام آخر؟

ممکن است روز ولنتاین مقارن با آخرین تجربه زیدان روی نیمکت رئال مادرید باشد.

زیدان و رئال؛ شب عشق یا شام آخر؟

 

به گزارش "ورزش سه"، رقابت دو تیم رئال مادرید و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان و رویارویی ستاره هایی مانند رونالدو و گرت بیل با نیمار و امباپه در برنابئو، رویدادی لذت بخش برای جهان فوتبال خواهد بود.

 

اما تشخیص اینکه ممکن است چقدر برای زیدان الدین زیدان و اونای امری در روز ولنتاین دشوار باشد سخت نیست زیرا نتیجه این مسابقه ممکن است آخرین حضور آنها روی نیمکت های تیم های مذکور در لیگ قهرمانان باشد.

 

1283360

 

اگر زیدان بتواند این فصل هم روی نیمکت رئال مادرید لیگ قهرمانان را فتح کرده و تبدیل به اولین سرمربی شود که سه بار متوالی این عنوان را از آن خود کرده است، دیگر در موقعیت فعلی و زیر فشار انتقادات نخواهد بود.

 

اگرچه زیدان به علت دوران درخشان حرفه ای خود پیش از این نیز شخصیت محبوبی در برنابئو بود، اما درخشش بارسلونا در لالیگا و از بین رفتن امید تکرار قهرمانی باعث شده هواداران رئال مادرید وی را سرمربی مناسبی برای تیم مورد علاقه خود بدانند.

 

اگرچه این محبوبیت بعد از 2 پیروزی مقتدرانه برابر بارسا در سوپرکاپ نیز افزایش یافت، اما عملکرد ضعیف در ادامه فصل جایگاه زیدان را در معرض خطر قرار داده است.

 

1277789

 

حتی رونالدو نیز با فرم ناامیدکننده خود قادر به نجات تیمش نبود و علاوه بر فاصله 17 امتیازی با بارسلونا در لالیگا، آنها در کوپا دل ری نیز به دست لگانس حذف شدند.

 

پس موفقیت در اروپا آخرین امید زیزو است زیرا معمولا چنین شرایط ناامیده کننده ای به ندرت در مادرید تحمل می شود. کارلو آنچلوتی تنها یک سال و یک روز بعد از فتح لیگ قهرمانان اخراج شد و سومین قهرمانی در اروپا، تنها راه فرار سرمربی فرانسوی از تکرار سرنوشت کارلتوست ولی یک سرمربی نیز مقابل او با همان موقعیت قرار دارد.

 

پاری سن ژرمن در آستانه فتح لاشامپیوناست و به فینال جام حذفی و نیمه نهایی جام اتحادیه نیز راه یافته و اونای امری را به دلیل هدایت چنین تیمی باید سرمربی خوشبختی دانست.

 

1283361

 

اگرچه منصفانه بود که اونای امری بعد از شکست تحقیرآمیز فصل قبل لیگ قهرمانان برابر بارسلونا در همین مرحله و باختن قافیه قهرمانی در لاشامپیونا به موناکو اخراج می شد، اما این سرمربی به شکل شگفت انگیز با انتقال 222 میلیون یورویی معمار شکست آنها برابر بارسلونا، نیمار و همچنین جذب کیلیان امباپه حمایت شد.

 

اگرچه این 2 ستاره در کنار کاوانی مثلث فوق العاده ای را در لاشامپیونا تشکیل داده اند، اما بی شک هدف مالک قطری از جذب آنها برآورده شدن رویای قدیمی او یعنی فتح لیگ قهرمانان بوده است.

 

پس به این دلیل، حذف برابر رئال مادرید لیگ قهرمانان تکرار اتفاقات سالهای اخیر بوده و منجر به جدایی اونای امری خواهد شد؛ اگرچه احتمال دارد وی تا پایان فصل و نهایی شدن سلطه پی اس جی بر جام های داخلی شغل خود را حفظ کند.

 

1283362

 

اما ممکن است این اتفاق برای زیدان سریعتر و حتی بعد از دیدار رفت رخ دهد زیرا قوانین در رئال مادرید همین قدر تند و بی رحمانه است و با توجه به وجود 3 هفته فاصله بین دو دیدار رفت و برگشت، ممکن است در دیدار فرانسه مربی دیگری هدایت کهکشانی ها را بر عهده داشته باشد.

 

پس ناکامی در لیگ قهرمانان به منزله اخراج زیدان یا اونای امری خواهد بود اما در کوتاه مدت، موقعیت زیزو بیشتر از همتای خود در تیم رقیب در معرض خطر است و شکست در برنابئو برابر پاری سن ژرمن ممکن است منجر به پایان رابطه رئال مادرید در روز ولنتاین با کسی شود که افتخارات فراوانی را برای آنها به ارمغان آورده است.

 

منبع: فورفورتو

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها