کد خبر : 1505275 | 26 بهمن 1396 ساعت 11:02 | 39.3K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس، خوشبخت از حضور صادق و حاجی انصاری!

صادق محرمی و محمد انصاری از بهترین مدافعان لیگ هستند که در پرسپولیس به میدان می روند.

پرسپولیس، خوشبخت از حضور صادق و حاجی انصاری!

به گزارش "ورزش سه"، دفاع های کناری تیم پرسپولیس در بازی با نسف یکی از درخشان ترین نمایش های خود را ارائه کردند و سطح بالای فوتبال خود را نشان دادند. محرمی پایه گذارِ گل دوم بود و انصاری هم به زیبایی گل سوم را ساخت. اما این تمام آن چیزی نبود که صادق و حاجی انصاری، نشان دادند.

 

در سیستم 442 جدید سرخ ها، دو هافبک کناری نقش متفاوتی دارند. آن ها وینگر نیستند. یعنی وظیفه شان صرفا حرکت در لب خط و سانتر نیست و به میانه میدان متمایل اند. البته همچنان به عنوان دو هافبک کناری، طبیعی است بیشتر در راست و چپ حرکت کنند اما نسبت به قبل، تمایل‌شان به وسط زمین بیشتر شده و در واقع این وظیفه ای است که برانکو به آن ها داده.

 

در چنین شرایطی، فضا برای حرکت دو مدافع کناری بیشتر و وظیفه آن ها نیز سنگین تر می شود. دفاع های چپ و راست در این سیستم باید بیشتر بدوند و در حملات مشارکت کنند؛ دقیقا کاری که در بازی با نسف قارشی به بهترین نحو انجام دادند.

 

محرمی با سرعت و تکنیک بالا بارها از بازیکنان نسف عبور کرد. او 7 دریبل موفق در بازی با نسف قارشی داشت که 6 تا در زمین حریف بود و البته یک بار هم اقدام به دریبل زدن کرد که توفیقی در آن نداشت.

 

همچنین، گراف حملات تیم پرسپولیس نشان می دهد آن ها از سمت چپ و راست، بیشتر حمله می کنند و این، بدون حضور دو دفاع کناری فعال به دست نمی آید.

 

برانکو ایوانکوویچ اساسا به فعالیت بالای مدافعان چپ و راست اعتقاد زیادی دارد. در لیگ پانزدهم، رامین رضاییان حضور فعالی در حملات داشت و حتی گاها مثل یک مهاجم در محوطه جریمه ظاهر می‌شد و حاجی انصاری نیز همچون فصل جاری، عملکرد خوبی در کناره ها داشت. اما در لیگ شانزدهم، پروفسور ابزار لازم برای این کار را نداشت و فقط حسین ماهینی از سمت راست نفوذ می کرد. حال در چند بازی اخیر با ظهور محرمی، بار دیگر سرخ ها به روزهای لیگ پانزدهم بازگشته اند.

 

البته، این دو مدافع هنوز به تکامل نرسیده اند و به طور مثال محرمی باید روی سانترها بیشتر تمرین کند تا به آنچه برانکو می خواهد برسد.

دیدگاه‌ها