کد خبر : 1505617 | 28 بهمن 1396 ساعت 08:50 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور-الغرافه با تم استانبولی

تقابل ترک‌ها، جذاب‌تر از طارمی و اسنایدر!

جدا از جذابیت‌های تقابل تراکتورسازی با مهدی طارمی و وسلی اسنایدر، دوئل دو مربی ترکیه ای که در ایران و قطر مشغول به فعالیت هستند، قابل توجه خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازی و الغرافه در حالی روز دوشنبه در چارچوب رقابت های هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر می روند که این مسابقه پر است از دوئل های میان مربیان و بازیکنان که بر جذابیت بازی می افزاید.


بی تردید مهم ترین تقابلی که در نگاه اول به چشم هواداران فوتبال می‌آید بازی کردن مهدی طارمی آقای گل ملی پوش دو فصل گذشته فوتبال ایران و وسلی اسنایدر ستاره نامدار هلندی مقابل تراکتورسازی است. در روزهای گذشته نیز در این باره زیاد نوشته شده و همه در جریان حساسیت های این دو تقابل هستند.


در این شرایط اما یک تقابل جذاب دیگر در بازی تراکتورسازی و الغرافه روی نیمکت دو تیم اتفاق می افتد؛ جایی که دو مربی جوان ترکیه ای در راس کادرفنی دو تیم حضور دارند و در لیگ قهرمانان آسیا برای موفقیت تلاش خواهند کرد؛ ارتغرول ساغلام و بولنت اویگان.

 

1283935


شاید تا به حال پیش نیامده باشد که در لیگ قهرمانان آسیا در جریان بازی دو تیم ایرانی و قطری دو مربی ترکیه ای هدایت آنها را برعهده داشته باشند. ارتغرول ساغلام که حدود یکماه است در تراکتورسازی مشغول به کار شده در بازی دو شنبه هموطن خود بولنت اویگان را روی نیمکت الغرافه می بیند که او نیز کمتر از یکماه قبل هدایت زردپوشان قطری را برعهده گرفته است.


وقتی کارنامه مربیگری ساغلام و اویگان را بررسی می کنیم، به خوبی در می یابیم که کفه ترازو به سود سرمربی تراکتورسازی سنگینی می کند. بر خلاف ساغلام که با بورسا اسپور قهرمان سوپرلیگ ترکیه شده و اولین مربی نام گرفته که از سال 1984 به غیر از 3 غول ترکیه(گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباغچه) توانسته یک تیم را قهرمان سوپرلیگ کند و البته در کارنامه اش هدایت بشیکتاش هم دیده می شود، اویگان هدایت تیم های بزرگ ترکیه را انجام نداده است.

 

1281968


او که از نظر سنی با 46 سال سن دو سال از ساغلام کوچکتر است، در تیم های اسکی شهیر، سیوا اسپور، قاضیان تپ اسپور و چند تیم دیگر ترکیه کار کرده و البته از سال 2013 تا 2016 سابقه سرمربیگری ام صلال قطر را برعهده داشته که نتایج خوبی کسب کرده است. شاید فلسفه حضور اویگان در الغرافه طی یکماه گذشته را نیز بتوان در حضور موفقش در تیم ام صلال جست و جو کرد.


اویگان برخلاف ساغلام که گران ترین بازیکن تاریخ بشیکتاش است و یکی از اسطوره های این باشگاه محسوب می شود، در دوران بازی خود نیز در تیم های بزرگی حضور نداشته است.

 

1283934


با این وجود انتظار می رود یک تقابل ترکیه ای جذاب روی نیمکت های تراکتورسازی و الغرافه شکل بگیرد. اگرچه دست اویگان با توجه به حضور نفراتی مثل طارمی و اسنایدر پر تر باشد، اما ساغلام نیز با تجربه بهتر تیمش را با هدف موفقیت راهی زمین می کند و پیش بینی می شود بازی جذابی را شاهد باشیم.


دیدار الغرافه قطر و تراکتورسازی ایران 18:30 روز دوشنبه در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

 

1282875

دیدگاه‌ها