کد خبر : 1505747 | 28 بهمن 1396 ساعت 16:06 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

تمام جزئیات صدرنشینی دوباره مرد سوییسی

راجر فدرر؛ شماره یک ابدی

فدرر یک بار دیگر به صدر جدول برترین تنیسورهای جهان بازگشت تا تمام رکوردها را یک بار دیگر جا به جا کند.

راجر فدرر؛ شماره یک ابدی

راجر فدرر شب گذشته با پیروزی مقابل رابین هاسه در دور یک‌چهارم پایانی مسابقات ۵۰۰ امتیازی روتردام، بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی تنیس مردان بازگشت. راجر فدرر که در تاریخ ۲ فوریه سال ۲۰۰۴ برای نخستین بار شماره یک تنیس جهان شد حالا پس از ۵ سال و ۱۰۶ روز دوباره به این مهم دست یافت.


اسطوره تنیس جهان در جدول رده‌بندی که روز دوشنبه منتشر خواهد شد، رسما به جای رافائل نادال اسپانیایی در صدر قرار خواهد گرفت و به مسن‌ترین شماره یک تاریخ تنیس بدل خواهد شد. پیش از او آندره آغاسی با ۳۳ سال سن، این رکورد را در اختیار داشت.

 

* مسن‌ترین صدرنشینان تاریخ تنیس مردان

راجر فدرر: تاریخ تولد: ( ۸ آگوست ۱۹۸۱)؛ تاریخ صدر نشینی:( ۱۹ فوریه ۲۰۱۸)؛  سن: ۳۶
آندره آغاسی: تاریخ تولد: (۲۹ آوریل ۱۹۷۰)؛ تاریخ صدر نشینی:( ۷ سپتامبر ۲۰۰۳)؛ سن: ۳۳
رافائل نادال: تاریخ تولد: (۳ ژوئن ۱۹۸۶)؛ تاریخ صدر نشینی:( ۱۸ فوریه ۲۰۱۸)؛ سن: ۳۱
جیمی کانرز: تاریخ تولد: (۲ سپتامبر ۱۹۵۲)؛ تاریخ صدر نشینی:( ۳ ژوئیه ۱۹۸۳)؛ سن: ۳۰

 

فدرر که طی ۱۴ سال گذشته مجموعا ۳۰۲ هفته شماره یک تنیس جهان بوده، حالا این فرصت را دارد تا این رکورد خود را نیز بهبود ببخشد. تنیس‌باز اهل بازل در مراسمی که پس از بازی برای وی ترتیب داده شده بود، در مورد بازگشت به صدر جدول سخن گفت: «به نظرم رسیدن به صدر جدول اگر مهم‌ترین دستاورد نباشد، یکی از مهم‌ترین‌ها در ورزش ماست. در ابتدای دوران ورزشی، به دلیل این‌که بسیار خوب بازی می‌کنید، ناگهان خود را در جایگاه نخست می‌بینید. بعدها می‌جنگید که آن را (صدر جدول) از کسی که لیاقتش را داشته، پس بگیرید. زمانی که سن‌تان بالاتر می‌رود، می‌فهمید که باید تلاش‌تان را دوچندان کنید تا به آن برسید. بنابراین دست‌یابی به این موفقیت بزرگ در ۳۶ سالگی یا تقریبا در ۳۷ سالگی، احتمالا بیشترین ارزش را در دوران ورزشی‌ام داشته باشد. این رویایی است که به حقیقت پیوسته و نمی‌توانم آن‌را باور کنم.»

 

* فاصله زمانی بین اولین و آخرین تاریخ رسیدن به صدر جدول رده‌بندی:

راجر فدرر: ۱۴ سال و ۱۷ روز
رافائل نادال:۹ سال و ۱۸۴ روز
جیمی کانرز:۸ سال و ۳۳۹ روز
آندره آغاسی:۸ سال و ۱۵۰ روز
پیت سمپراس:۷ سال و ۲۲۱
دارنده ۲۰ عنوان گرند اسلم با پیروزی در مسابقه‌ی روز گذشته، سومین برد خود مقابل هاسه را به دست آورد و بازگشت رویایی‌اش به رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۱۷ را تکمیل کرد. او پس از سپری کردن دوران مصدومیت ۶ ماهه‌ی خود در اواسط فصل ۲۰۱۶، سال ۲۰۱۷ به میادین بازگشت و تا به امروز توانسته در ۳ گرند اسلم از ۵ گرند اسلم اخیر به قهرمانی برسد. او‌ هم‌چنین در سه مسترز ۱۰۰۰ امتیازی و دو تورنمنت ۵۰۰ امتیازی، موفق شده جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

منبع: تنیسفا

 

دیدگاه‌ها