کد خبر : 1505797 | 28 بهمن 1396 ساعت 19:20 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

هفته بیست و چهارم جذاب است

صدر و قعر لیگ یک در تلاطم سه امتیاز

دیدارهایی سخت همراه با نتایجی مهم و تاثیر آن در روند تیم‌های لیگ یک یکی از مهمترین اتفاقات این هفته فوتبال خواهد بود.

صدر و قعر لیگ یک در تلاطم سه امتیاز

به گزارش "ورزش سه"، هفته بیست‌وچهارم لیگ آزادگان در حالی روز یکشنبه آغاز خواهد شد که دیدارهای سخت بالای جدولی‌ها در مقابل دیدار آسان نفت‌مسجدسلیمان امتیازات را دستخوش تغییر خواهد کرد. مطمئنا نتایج این هفته علاوه بر تاثیرگذاری در جدول تاثیرات و تغییرات بسیاری را در تیم‌ها ایجاد خواهد کرد؛ تاثیر نتیجه نساجی ـ اکسین و تغییر سرمربی، امتیاز بازی بادران و امید بیشتر صعود به لیگ‌برتر، تجربه اولین سرمربی‌گری مومنی با صبا، همه و همه مطمئنا هفته‌ای جذاب در لیگ یک را به همراه خواهد داشت.

 


بادران تهران ـ گل‌گهرسیرجان؛ یک گام تا صدرنشینی

بادران تهران و گل‌گهرسیرجان در حالی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که هفته پرگلی را پشت سر گذاشتند. البته آنها در آخرین مصاف به تساوی بدون گل رضایت دادند و مهاجمان این تیم نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. البته گل گهر در نیم فصل اول شرایط مناسبی در نتیجه‌گیری نداشت و در نیم فصل دوم آن نتایج و شرایط را تغییر دادند، آنها اکنون با 32 امتیاز در رتبه دهم جدول قراردارند. در صورت پیروزی آنها در این دیدار و توقف دیگر تیم‌ها مقابل حریفانشان می‌توانند تا رتبه هشتم بالا بیایند. در سوی دیگر بادرانی‌ها که امسال فصل را با قدرت آغاز کردن و با گذر از سایر حریفان به رتبه دوم جدول رسیدند می‌توانند با پیروزی شاگردان وینکو بگوویچ صدرنشین شوند اما این اتفاق در صورتی رقم خواهد خورد که نفت‌مسجدسلیمان نتواند راه‌آهن را شکست دهد. بازی بادران و گل‌گهر دیدار سرنوشت‌سازی برای هر دو تیم است و می‌توان گفت این دیدار را جز مهمترین‌ مسابقات هفته بیست‌وچهارم نامید.

 


ماشین‌سازی‌تبریز ـ شهرداری تبریز؛ شهرآورد تبریزی‌ها با سرمربیان سرخابی

شهرآورد تبریز‌ی‌ها با هدایت سرمربیانی برگزار می‌شود که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس را دارند. این بازی برای تبریزی‌ها باتوجه به اینکه در پایین جدول حضور دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است البته شاید رتبه سیزدهم و پانزدهم جایگاه خطرناکی برای این تیم نباشد اما قطعا در آینده این تیم را دچار مشکل خواهد کرد. شاگردان سیروس دین‌محمدی در صورت پیروزی در این مسابقه با ماشین‌سازی هم امتیاز خواهند شد ولی بالاتر از آنها قرار خواهند گرفت. در مقابل ماشین‌سازی اگر در این بازی پیروز باشد و سایر رقبا نتوانند از سد حریفانشان گذر کنند باز هم تفاوت چندان نخواهد کرد.

 


فجر سپاسی ـ آلومینیوم ؛ سربازها به صف شدند

شیرازی‌ها در نیم فصل دوم با جذب بازیکنان سرباز از لیگ‌برتر توانستند جز تیم‌های بالانشین جدول لیگ آزادگان قرار بگیرند. فجر در 5 بازی گذشته فقط یک شکست داشته و آنها در این مدت 11 امتیاز کسب کردند، آنها حتی توانستند تیم صدرنشین جدول را متوقف کنند که همین موضوع انگیزه و قدرت این تیم شیرازی را به رخ سایر رقبا کشانده است. سربازان فجر حالا با 39 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول برای یک پله صعود دیگر به صف شده‌اند. البته آلومینیوم تیم دست و پا بسته‌ای نیست که بتوان گفت راحت به حریف امتیاز می‌دهد آنها هم در هفته‌های گذشته صدرنشین را با نتیجه تساوی متوقف کرده‌اند. مطمئنا این دیدار هم با توجه به آنکه از همه طرف به نفع فجر و شاگردان کلانتری است اما یک مسابقه سخت است.

 


مس رفسنجان ـ ملوان؛ انزلی‌چی‌ها با فکر انتقام

مس رفسنجان و ملوان هم به مانند بادران و گل‌گهر دو تیمی هستند که هفته گذشته را با موفقیت پرگل پشت سر گذاشتند و آنها با امتیازاتی نزدیک در رتبه هفتم و هشتم جدول جا خوش کرده‌اند. البته ملوان با یادآوری هفته هفتم که به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی برگزار نشد و این بازی بعد از پایان نیم فصل اول برگزار شد و مقابل مسی‌ها شکست خوردند به قصد انتقام به رفسنجان سفر خواهند کرد. دست‌نشان با پیروزی پرگل هفته گذشته شاگردانش خیلی به پیروزی در این بازی امیدوار است. البته علی سامره هم با انرژی‌ای که امسال برای تیم استانش گذاشته است می‌خواهد بهترین نتیجه تاریخ این تیم را رقم بزند. هر دو تیم با قدرت و به قصد انتقام مقابل همدیگر قد علم خواهند کرد.

 


صبای قم ـ برق جدید شیراز؛ مومنی در اولین نیمکت‌نشینی چه می‌کند؟

صبا پس از سقوط به لیگ دسته اول با اتفاقات و مشکلاتی که از لیگ‌برتر با خود به این مسابقات آورده است نتواسته تاکنون رتبه‌ای در خور را کسب کند. آنها از ابتدای فصل تاکنون 3 تا 4 سرمربی را بالای سر خود داشته‌اند و در خیلی از مواقع هم مقابل حریفان سرسخت نتایج خوبی هم کسب کرده‌اند اما هنوز با راه‌آهن دیگر تیم سابقا لیگ‌برتری در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند. صبا اکنون با آوردن محمد مومنی بازیکن اسبق استقلال مقابل شاگردان رحمان رضایی بازی خواهند کرد این در حالی است که برق هم هنوز با وجود در دست داشتن هدایت بازیکن سابق پرسپولیس نتوانست به نتایج دلخواهش برسد. برق در ابتدای فصل با حضور مهابادی با وجود آنکه تازه از رقابت‌های لیگ دو پا به این مسابقات گذاشته بود رتبه خوبی کسب کرد اما اکنون با شوک رفتن مهابادی جدایی چند بازیکن از این تیم آنها در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند و در صورت پیروزی در این مسابقه آنها سه پله صعود خواهند کرد در حالی که صبا حتی اگر در این مسابقه هم پیروز شود باز در همان رتبه هفدهم باقی خواهد ماند.

 

نفت‌م.سلیمان ـ راه‌آهن؛ صدر و قعر به هم رسیدند

نفت‌مسجدسلیمان با وجود آنکه صدرجدول را هنوز در دست دارد اما هفته‌های خوبی را پشت سر نگذاشته است و آنها هفته گذشته مقابل خونه به خونه شکست تلخی داشتند و مطمئنا این هفته به دنبال جبران آن شکست به مصاف راه‌آهن خواهند رفت. راه‌آهن قعرنشین با وجود آنکه نمی‌تواند از مصاف حریفان گذر کند اما خیلی سخت به حریفان امتیاز می‌دهد. آنها در این مصاف مقابل تیمی قرار خواهند گرفت که از نظم و ثبات خوبی برخوردارند و هفته‌هاست که صدرنشین جدول لیگ آزادگان هستند. نزدیکترین حریف به نفت بادران است که این هفته با گل‌گهر سیرجان مصاف سختی دارد آنها در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند صدر را از نفت پس بگیرد. البته همانطور که گفته شد اگر راه‌آهن بتواند نفت را متوقف کند در غیراینصورت نفت با اقتدار باز هم صدرنشین خواهد ماند.

 


ایرانجوان بوشهر ـ خونه به خونه؛ بوشهر به امید شگفتی

خونه‌به‌خونه با هدایت دراگان اسکوچیچ در نیم فصل دوم بهترین نتایج را کسب کرده آنها با شکست نساجی و نفت‌مسجدسلیمان نشان دادند که قصد صعود به لیگ‌برتر را دارند، اگرچه با وجود تعدد مدعیان در بالای جدول این کار سعی و تلاش بسیار می‌طلبد. بابلی‌ها اگر بتوانند این بازی از سد بوشهری‌ها گذر کنند مطمئنا کارشان برای صعود آسان‌تر خواهد شد و با خیالی آسوده مسابقات دیگر را هم نتیجه خواهن گرفت. البته بوشهری‌ها در اکثر دیدارهایشان مقابل تیم‌های بالانشین خوب عمل کرده‌اند و اجازه نفوذ مهاجمان به دروازه‌شان را نداده‌اند. این هفته بازی‌های سخت بسیار برگزار می‌شود که اگر حریفان پایین جدولی یا میانه جدولی بتوانند بالای جدولی‌ها شکست دهند مطمئنا همه چیز به نفع خونه‌به‌خونه‌ای‌ها رقم خواهد خورد.

 


مس کرمان ـ شهرداری ماهشهر؛ مس و موفقیت بدون سرمربی؟

کرمانی‌ها با استعفا و رفتن احمد نخعی سرمربی بومی‌شان دو هفته‌ای است که توسط داکو مربی این تیم کار را پیش می‌برند تا ببینند در نهایت با چه کسی به توافق خواهند رسید ضمن آنکه اسامی بسیاری برای هدایت این تیم به گوش می‌رسد اما در حال حاضر مس بی‌توجه به این موضوع فقط به فکر موفقیت و پیروزی مقابل حریفانشان است. در سوی دیگر ماهشهری‌ها با حضور سرمربی باتجربه‌ای مثل مرزبان می‌خواهد موجبات توقف کرمانی‌ها شود تا جایگاه خوبی در میانه جدول به دست بیاورد و با خیالی راحت‌تر فصل را به انتها برساند. مس در صورت پیروزی در این مسابقه باوجود شکست رفسنجانی‌ها مقابل انزلی‌‌ها می‌تواند جایگاه همتای خود را کسب کند.

 


نساجی مازندران ـ اکسین البرز؛ روز سخت برای بازنده‌های هفته گذشته

آخرین دیدار هفته بیست‌وچهارم لیگ آزادگان یکی از بازی‌های حساس و سرنوشت‌ساز این هفته است چراکه با وجود نتایج بد دو هفته اخیر نساجی‌ها و داود مهابادی مسئولین این باشگاه تصمیم قطعی و نهایی خود را خواهند گرفت و در واقع این بازی برای مهابادی یک اولتیماتوم به حساب خواهد آمد. اما اکسین برخلاف نساجی که نیم فصل اول را خوب شروع کرده بود نیم فصل دوم خوبی داشته و خود را در جمع مدعیان صعود به لیگ‌برتر قرار داده است. آنها البته در دیدار معوقه هفته گذشته‌شان از شهرداری ماهشهر شکست خوردند آن هم در حالی که با 3 امتیاز این دیدار می‌توانند بالاتر از فجرسپاسی قرار بگیرند. بازی نساجی ـ اکسین در هفته بیست‌وچهارم موقعیتی حساس و خاص است که نتیجه این دیدار اتفاقات بسیاری را رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ها