کد خبر : 1505852 | 29 بهمن 1396 ساعت 09:52 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

آقای گل مهاجمان تیم ملی کیست؟

فصل جاری فوتبالی رو به اتمام است؛ فصلی که درخشش مهاجمان ایرانی در لیگ های مختلف را به همراه داشت.

آقای گل مهاجمان تیم ملی کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، نگاهی به مهاجمان کنونی تیم ملی نشان می دهد کارلوس کی روش چه کار سختی برای انتخاب چند بازیکن از میان آن ها دارد و به جرات می توان گفت فوتبال ایران در کمتر دوره ای تا این حد به لحاظ کمی و کیفی، مهاجم طراز اول در اختیار داشته است.

 

علی علیپور، مهدی طارمی، رضا قوچان نژاد، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد، سردار آزمون و حتی علیرضا جهانبخش مهاجمان تیم ملی هستند که در جای جای دنیا، بازی می کنند و با گلزنی، شایستگی خود را برای حضور در روسیه نشان می دهند.

 

هم اکنون، علیرضا جهانبخش با 11 گل بهترین گلزن تیمش به شمار می رود. البته، کارِ علیرضا گلزنی نیست و با این وجود، ثبت 11 گل در فصل، عملکرد فوق العاده ای به شمار می رود. دیگر مهاجم ایرانی شاغل در کشور لاله ها نیز بهترین مهاجم تیمش است؛ رضا قوچان نژاد اگرچه افت محسوسی نسبت به گذشته داشته اما در فصل جاری با 5 گل بهترین گلزن هیرنفین و امیدوار است با بهبود روند فعلی، تعداد گل هایش را افزایش دهد.

 

در لیگ یونان، کریم انصاری فرد همچنان آقای گل است. او در 17 بازی 13 گل زده و با این وضعیت، احتمالا سومین آقای گلی دوران فوتبالی اش را جشن خواهد گرفت. چند صد کیلومتر آن طرف تر، سردار آزمونی حضور دارد که با روبین کازان روزهای خوبی را سپری نمی کند. او در 19 بازی، یک بار دروازه حریفان را گشوده و یک پاس گل هم داده تا در 23 سالگی و همگام با تیم روبین کازان، دچار افت شود و شاید میدان جام جهانی، زمانی برای بازگشتش به اوج باشد.

 

کاوه رضایی که در ابتدای فصل از استقلال جدا شد، در بلژیک عملکرد فوق العاده ای داشته و تنها چهار گل تا رسیدن به صدر جدول آقای گلی این لیگ فاصله دارد. رضایی در 25 بازی 11 گل زده و یک پاس گل داده تا فوتبال ایران را از داشتن نماینده ای چون او در بلژیک، سربلند کند.

 

مهدی طارمی نیز که به تازگی دوران محرومیت را سپری کرده، پس از بازگشت به میادین بار دیگر در خط حمله تیمش می درخشد و با این تفاوت که رنگ پیراهن تیمش و فضای فوتبالی برایش کاملا متفاوت است.

 

اما آقای گل فوتبال ایران در فصل جاری، علی علیپور است. مهاجمی که این فصل در نبود طارمی درخشید و به مهره اول برانکو ایوانکوویچ تبدیل شد. او در لیگ 17 گل زده در لیگ قهرمانان 2017 و 18 نیز 3 گل به ثمر رسانده است و در کنار این ها، 2 گل جام حذفی هم دارد تا با 22 گل، رکورد شخصی خود را نیز بشکند. البته باید در نظر داشت که دیگر مهاجمان در لیگ های خارجی به میدان می روند اما همین موضوع نیز، از ارزش کار علیپور نمی کاهد.

دیدگاه‌ها