کد خبر : 1505870 | 29 بهمن 1396 ساعت 10:35 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

گفتند برای همیشه از صحنه ورزش حذفتان می کنیم!

تحریم دسته جمعی سنگنوردان علیه فدراسیون

مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور در زنجان با اعتصاب اکثر ورزشکاران همراه بود تا اتفاقات عجیبی در اعلام نتیجه رقابت ها رخ دهد.

تحریم دسته جمعی سنگنوردان علیه فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات سنگنوردی قهرمانی کشور به مناسبت دهه فجر در چند روز اخیر در حالی در زنجان برگزار شد که امکانات کم محل برگزاری رقابت ها اعتراض شرکت کنندگان را در پی داشت. 


در همین راستا و برای اعتراض به شرایط برگزاری مسابقات قهرمانی کشور اکثر فینالیست های یک بخش از رقابت ها تصمیم به تحریم و اعتصاب گرفتند. این اتفاق در حالی رخ داد که 18 نفر از فینال انصراف دادند و فقط 2 نفر حاضر به رقابت شدند. 


این 2 که از استان های خراسان رضوی و البرز بودند، اول و دوم شدند و مسئولان که برای انتخاب نفر سوم مشکل داشتند، نفر بیست و یکم را که اصلا به فینال نرسیده بود، به عنوان نفر سوم این رقابت ها معرفی کردند. 


برخی از شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها در صفحات مجازی فیلمی منتشر کردند که در آن مسئول برگزاری مسابقات به تهدید سنگ‌نوردان می‌پردازد و اعلام می‌کند در صورت عدم حضور در فینال، نام آنها را از لیست اعزام به مسابقات داخلی و خارجی خط خواهدزد.


ابوالفضل حسن‌پور، یکی از سنگنوردانی که فینال را تحریم کرده بود، در این باره به ایسنا گفت: هر ساله برای حضور در مسابقات جام دهه فجر هزینه می‌کردیم و در این رقابت‌ها حضور می‌یافتیم، اما هر سال امکانات از سال قبل کمتر و کمتر شد تا اینکه کار به جایی رسید که حتی غذا را هم با هزینه شخصی باید تهیه می‌کردیم. هزینه ورودی مسابقات هم ۱۵۰ هزار تومان بود اما کیفیت مسابقه را پایین آوردند. قانونا این مسابقات باید سه مرحله‌ای باشد اما امسال این مسابقات را دومرحله‌ای کردند.


وی افزود: ابتدا کاملا مودبانه از کمیته مسابقات خواستیم که مسابقات به شکلی قانونی برگزار شود، اما در پاسخ تهدیدمان کردند و گفتند از صحنه مسابقات ورزشی به کل حذفتان می‌کنیم و کاری می‌کنیم دیگر نتوانید در مسابقه‌ای شرکت کنید. پس از آن به قرنطینه رفتیم تا دوباره مذاکره کنیم، اما فقط وعده دادند. در چنین شرایطی اعلام کردیم مسابقه نخواهیم‌داد. 


حسن‌پور تصریح کرد: در نهایت کار به جایی رسید که ۲۰ بازیکن فینالسیت مسابقات ترجیح دادیم در فینال شرکت نکنیم. ۲۰ سنگ‌نوردی که قید حضور در فینال را زدند به جرات می‌توان گفت برترین‌های کشور بودند. همه را به نابودی تهدید کردند و همین مسائل باعث شد انگیزه ما از بین برود. وقتی جلوی جمع همه ما را تهدید می‌کنند، دیگر به چه دلیلی ورزش کنیم؟


وی افزود: جایزه مسابقه یک مدال به همراه شاخه گل بود. اینقدر هزینه کنیم تا در نهایت یک شاخه گل بدهند؟ برترین مسابقه‌ای که در کشور برگزار می‌شود همین مسابقات دهه فجر بود اما آن را هم به این شکل برگزار کردند. یکی از مسئولان برگزاری مسابقات می‌گفت ۲۷ میلیون بابت ثبت نام ورزشکاران واریز شده اما این پول کجا رفته که فقط یک شاخه گل جایزه می‌دهند؟ من ۲ مقام آسیایی دارم اما واقعا دیگر با این برخوردها انگیزه‌ای برایم نمانده‌است.

دیدگاه‌ها