کد خبر : 1506069 | 29 بهمن 1396 ساعت 23:36 | 70.5K بازدید | 0 دیدگاه

هدف از همکاری با سرمربی ووشو چیست ؟

رزمی‌کار نه ،کی‌روش رزمجو می‌سازد

سرمربی تیم ملی ووشو درباره دلایل حضورش در کادر فنی کارلوس کی‌روش توضیحاتی ارائه کرده است.

رزمی‌کار نه ،کی‌روش رزمجو می‌سازد

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که درگیری رسانه‌ای کارلوس کی‌روش پرتغالی و علی کریمی همچنان پربیننده‌ترین اخبار فوتبالی را تشکیل می‌دهد،‌ عصر روز جمعه بود که پیوستن سرمربی تیم ملی ووشو به کادرفنی تیم ملی فوتبال رسانه‌ای شد و البته تعجب خیلی‌ها را به همراه داشت.

 

در این خبر تاکید شد که به درخواست کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ساندا که امسال تیمش برای نخستین بار قهرمانی ووشوی جهان را در حضور چینی‌ها از آن خود کرده، از 2 هفته پیش فعالیت خود در کادرفنی تیم ملی فوتبال را آغاز کرده است.

 

اوجاقی از پُر افتخارترین ووشوکاران جهان است که لقب سلاطین ووشوی جهان را به او داده‌اند؛ به بهانه حضور سرمربی تیم ملی ووشو ایران روزنامه پیروزی گفت‌وگویی با او انجام داده که در زیر می‌خوانید:

 

  • بخشی از اهداف کی‌روش با تمرینات رزمی محقق می‌شود

 

«ووشو- فوتبال، در ظاهر خیلی شباهت بین این 2 رشته وجود ندارد، یک رشته انفرادی و رزمی (ترکیبی از 3رشته کشتی،‌ بوکس و کاراته) در مقابل یک رشته تیمی با دنیایی کاملا متفاوت، چطور می‌شود بین این 2 ارتباط برقرار کرد؟» حسین اوجاقی در پاسخ به این سوال گفت: فوتبال مختصات خاص خودش را دارد ولی کارلوس کی‌روش به این دلیل که دنبال یک سری فاکتورهایی‌ است که در بین بچه‌های فوتبال تقویت شود، بخشی از اهدافش با تمرینات رزمی محقق می‌شود،‌ مثل ایجاد روحیه جنگندگی، سرعت تصمیم‌گیری،‌ تمرکز، اعتمادبه نفس و مسایل این چنینی. در واقع قرار است روی فاکتورهایی که گفتم کار بشود تا به اهدافی که گفتم برسیم. درواقع کی‌روش نمی‌خواهد بازیکنان تیم ملی رزمی‌کار بشوند بلکه پیامدهای تمرینات ما، روحیه جنگندگی،‌ اعتماد به نفس و همچنین آستانه تحمل آنها برابر سختی‌ها و فشار را بیشتر می‌کند.

 

 

  • آلمان،‌ پورتو و کی‌روش قبلا با مربی رزمی کار کرده بودند

 

از دارنده چندین مدال طلای ووشوی جهان می‌پرسیم چنین کاری برای نخستین بار است که در فوتبال ایران انجام می‌شود، آیا مشابه خارجی دارد؟ که پاسخ داد: در فوتبال ایران برای نخستین بار است اما می‌دانم که تیم ملی آلمان فکر می‌کنم در دوره مربیگری یورگن کلینزمن، این کار را انجام داد و یک مربی رزمی‌کار با تیم ملی آلمان تمرینات ویژه‌ای را انجام می‌داد. در حال حاضر هم تیم پورتوی پرتغال مربی رزمی دارد، ضمن اینکه خود کی‌روش زمانی که دستیار فرگوسن در منچستر بود و زمان حضورش در رئال مادرید، چنین کاری را انجام داده بود.

 

 

  • ابتدا نمی‌خواستم قبول کنم اما حرفه‌ای بودن کی‌روش مجابم کرد

 

اوجاقی در مورد اینکه پیشنهاد همکاری از سوی چه کسی عنوان شد، تاکید کرد: پیشنهاد از سوی کارلوس کی‌روش بود، درواقع آنها می‌خواستند این کار را انجام بدهند و دنبال یک مربی بودند. ظاهرا گزینه‌های مختلفی هم به آنها پیشنهاد شده که رزومه، مصاحبه و استعلام هم گرفته شده،‌ بیشتر از 2 هفته پیش بود که ما با هم دیدار کردیم و در این مورد صحبت شد. بگذارید بگویم علت قبول کردن این پیشنهاد از سوی من چه بود،‌ در حالی که به صورت تخصصی در فوتبال نبودم. زمانی که به من پیشنهاد شد نمی‌خواستم خودم بروم و قصد داشتم یک مربی را به آنها معرفی کنم چون به هر حال خودم قهرمان ووشوی جهان هستم و سرمربی تیم ملی، در این خصوص با دکتر علی‌نژاد رییس فدراسیون و مهندس شاه‌کرمی، مدیرکل ورزش وزارت نفت صحبت کردم که هر 2 تاکید کردند حتما خودت برو،‌ دلیل آنها هم این بود که تحصیلات من در زمینه مدیریت ورزش است و در کنار تجربیاتی که در ووشو دارم،‌ بیشتر می‌توانم به اهداف آنها کمک کنم. بعد از این مشورت، به این دلیل که پای منافع تیم ملی کشورم مطرح بود و اینکه من در این سال‌ها با یک مدیر کاملا حرفه‌ای در فدراسیون ووشو کار کرده‌ام، دیدم شخصیت کارلوس کی‌روش هم بسیار حرفه‌ای است و به همین دلایل درنهایت کار را قبول کردم. او مختصات تمام آدم‌ها را در نظر می‌گیرد و اهدافی کاملا حرفه‌ای دارد.

 

 

  • دوستان نزدیک سردار آزمون هم رزمی‌کار هستند

 

در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی ووشوی 2017 جهان در کازان، سردار آزمون با حضور در اردوی تیم ملی، پیش از آغاز مسابقات دیداری با اعضای ووشو داشت. از سرمربی آن تیم می‌پرسیم آیا دیدار با آزمون هم نقشی در شکل‌گیری این همکاری داشته که می‌گوید: در آن دیدار با سردار صحبت کردیم،‌ او ناآشنا به ورزش رزمی نبود و طی صحبتی که داشتیم متوجه شدم دوستان نزدیکش رزمی‌کار هستند و این از نظر روانی روی او تاثیر گذاشته و به سردار در بحث فوتبالش کمک کرده بودند. اتفاقا او جزو معدود نفراتی بود که وقتی قرعه تیم ملی در جام‌جهانی روسیه مشخص شد، گفت که ما باید برویم که ببریم و این در نتیجه افکار و اهدافی است که در ذهن دارد. این روحیه خوب سردار آزمون تاحدودی به خاطر ارتباطاتی است که با دوستان رزمی‌اش دارد.

 

 

  • تیم ملی فوتبال با ذهنیتم تفاوت داشت

 

حسین اوجاقی صحبت‌هایش را به این شکل خاتمه داد: من تمام تلاشم را خواهم کرد که این روحیه در بازیکنان تیم ملی ایجاد شود. البته این را هم بگویم که من قبلا یک ذهنیتی در مورد فوتبالیست‌ها داشتم که وقتی چند جلسه با آنها از نزدیک در پِک کار کردم دیدم خیلی بچه‌های خوبی هستند و هر کدام روحیه و شخصیت جالبی دارند. امیدوارم درنهایت به اهدافی که مد نظر کارلوس کی‌روش هست،‌ برسیم. تیم ملی ووشو تا فروردین ماه برنامه‌ای ندارد و فعلا هم قرار است در تمرینات پِک با هم همکاری کنیم. اردیبهشت ماه شاید تداخلی بین برنامه‌های تیم ملی فوتبال و ووشو وجود داشته باشد که آن هم با مدیریت زمان و هماهنگی بیشتر می‌شود به هر2 کار رسید.

دیدگاه‌ها