کد خبر : 1506095 | 30 بهمن 1396 ساعت 08:22 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

بیرامی: رسانه های خارجی به من گفتند عالی هستی

روایت دختر اسکی باز از پرچمداری در المپیک زمستانی

پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی گفت: یک مربی خارجی به من گفت این‌جا المپیک است و همین که توانستی امتیاز حضور در المپیک را کسب کنی؛ یعنی رسیدن به موفقیت.

روایت دختر اسکی باز از پرچمداری در المپیک زمستانی

به گزارش "ورزش سه"، دختر اسکی‌باز ایرانی توانست در نخستین تجربه المپیکی خود پرچمداری کاروان ایران را برعهده بگیرد تا به گفته خودش بهترین لحظات زندگی‌اش در جریان این رژه رقم بخورد. با این‌که این دختر ٢٦ساله به‌عنوان آخرین نفر در رقابت اسکی صحرانوردی از خط پایان گذشت، برخی از رسانه‌های بین‌المللی به تمجید از او پرداختند و خودش هم می‌گوید از نتیجه‌ای که گرفته راضی است.


به همین بهانه با سمانه بیرامی، پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ همکلام شدیم که مشروح صحبت های وی را در ادامه می خوانید.


از خوشحالی پرچمداری اشک شوق ریختم


وقتی به عنوان پرچمدار ایران در افتتاحیه راه می رفتم، حس فوق‌العاده‌ای داشتم و می‌توانم بگویم بهترین لحظات زندگی‌ام بود که توانستم به نمایندگی از مردم ایران و تمامی ورزشکاران پرچم ایران را در دستم بگیرم و در افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی رژه بروم. در آن لحظات من اشک شوق ریختم و فقط خدا را شکر کردم که به چنین افتخاری دست پیدا کردم. به هر حال لطف خدا شامل حال من شد و شگفت‌انگیزترین لحظات زندگی‌ام رقم خورد. در آن لحظات فقط در ذهن خودم به تمامی سختی‌هایی که در زندگی‌ام کشیدم تا به المپیک رسیدم، فکر می‌کردم. باور کنید تمام مسیری که در زندگی ورزشی‌ام طی کرده بودم، در چند ثانیه از ذهن من گذشت.


 نمی دانم چه کسی ناراحت شده است


راجع به حس دیگران من نمی‌توانم نظری بدهم و بهتر است این موضوع را از خودشان بپرسید که واقعا از پرچمداری من ناراحت بودند یا خیر.


با وجود آخر شدن از عملکرد خودم راضی بودم


 من خودم از عملکردی که داشتم و نتیجه‌ای که گرفتم، راضی بودم. همین که توانستم در بین ٦٧ نفر گلچین‌شده از تمام دنیا که در این رشته در المپیک هستند، حضور پیدا کنم، برای من اتفاق باارزشی بود. اولین تجربه من در المپیک زمستانی بود که باعث شد تجربه‌های بیشتری کسب کنم. قطعا با این تجربه‌های گرانبهایی که در این المپیک کسب کردم، در آینده در رقابت‌های بین‌المللی بهتر نتیجه می‌گیرم.

 

1284417


رسانه های خارجی گفتند تو عالی هستی


تمام رسانه‌های خارجی که در المپیک حضور داشتند، مرا مورد توجه قرار دادند. خبرنگاران و گزارشگران خارجی به من گفتند همین که توانستی امتیاز حضور در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا را کسب کنی، واقعا عالی است. این‌جا المپیک یعنی بزرگترین میدان ورزشی دنیاست و بهترین‌ها در آن حضور دارند.


یک مربی گفت همین که اینجا هستی یعنی موفقیت


 یک مربی خارجی هم از من پرسید در مسابقات شرکت کردی که گفتم بله. او هم وقتی مرا دید، گفت کار بزرگی کردی و از من تمجید کرد. از او پرسیدم که نمی‌خواهی بدانی من چندم شدم؟ گفت این‌جا المپیک است و همین که توانستی امتیاز حضور در المپیک را کسب کنی؛ یعنی رسیدن به موفقیت.


منع من از حضور در مسابقه شایعه بود


من امتیاز حضور در یکی از مسابقات ١٠کیلومتر و یا اسپرینت را داشتم. من هم با تصمیم کادر فنی در اسپرینت شرکت کردم و مشکلی از این نظر وجود نداشت. نمی دانم چرا شایعه شده بود که من به خاطر پرچمداری نتوانستم در یک  مسابقه شرکت کنم.


می توانم چند المپیک دیگر هم باشم


بزرگترین هدف هر ورزشکار می‌تواند رسیدن به المپیک باشد که به لطف خدا من به آن رسیدم و حتی پرچمداری را هم تجربه کردم. با این حال باز هم می‌خواهم تلاش کنم تا بتوانم در آینده جایگاه بهتری را کسب کنم. اگر همه چیز خوب پیش برود، من می‌توانم چند دوره دیگر در المپیک حضور و عملکرد بهتری داشته باشم.


درباره هدایای سامسونگ حرفی ندارم


از مساله گوشی های سامسونگ روزهای زیادی گذشته و من قصد ندارم به گذشته برگردم و درباره این مسأله صحبت کنم. تمرکز من روی مسابقات بود و در این رابطه دیگر حرفی نمی‌زنم.

 

1284419


هر چه خواستیم، فدراسیون فراهم کرد


جا دارد از فدراسیون اسکی بابت زحماتی که در این مدت کشیده، تشکر کنم. واقعا رئیس فدراسیون و دیگر عواملی که در این راه ما را همراهی و حمایت کردند، هر خواسته‌ای داشتیم را برای ما فراهم آوردند. با وجود این‌که امسال فصل برف در ایران دیر شروع شد، به اردوهای خارجی اعزام شدیم و توانستیم از این طریق خودمان را آماده کنیم. هر اتفاق خوبی که در مسابقات المپیک زمستانی رخ داد، قطعا بخشی از آن را باید به پای فدراسیون نوشت.

دیدگاه‌ها