کد خبر : 1506548 | 02 اسفند 1396 ساعت 09:56 | 36.1K بازدید | 0 دیدگاه

بازتاب گسترده تصمیم عجیب سران الهلال

آسیا در شوک اخراج رامون دیاز از عربستان

شکست برابر استقلال ایران و ایستادن در پله آخر گروه مرگ لیگ قهرمانان باعث شد تا با چشم بستن برتمام افتخارات و موفقیت ها مربی سرشناس آرژانتینی از الهلال اخراج شود.

به گزارش "ورزش سه"، حتی قرارداد سنگین و چند میلیون دلاری هم تضمینی برای ماندن در نیمکت رهبری باشگاه های بزرگ عربی نیست، واقعیتی تلخ که طعم آن را رامون دیاز مربی سرشناس آرژانتینی چشید تا تجربه ای بزرگ در دوران پرفروغ مربیگری به دست بیاورد و دیگر به تعهدات سران متمول عربی اعتمادی نداشته باشد.

 

1284941


دیاز با الهلال در مدت یک سال و نیم به موفقیت هایی رسید که شاید دیگر هیچ مربی نتواند آمار او را به ثبت برساند اما حتی این عملکرد بی نظیر نیز تضمیمی برای ادامه کار او نبود چون از مدت ها قبل با اوج گیری اعتراضات طرفداران دو آتشه الهلال به تصمیمات و اقدامات او در اردوی تیم زمزمه های برکناری مرد آرژانتینی به گوش می رسید گرچه در این راه نتایج و موفقیت های الهلال همچون سپری فولادی از او محافظت می کرد از جمله قهرمانی دوگانه در عربستان و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 گرچه پایان این فینال برای سعودی ها و طرفداران پرشمار چندان خوش نبود.

 

1284939


رامون دیاز براساس آمار ارائه شده در طی مدت حضور روی نیمکت الهلال در 65 بازی رسمی صاحب 52 برد، 7 تساوی و تنها شش باخت شد که آخرین شکست او شب گذشته در شرایط کاملا متفاوت نسبت به دوره قبل لیگ قهرمانان مقابل استقلال ایران چنان هضمش برای سعودی ها سنگین بود که حکم اخراج او را در پی داشت. اتفاقی که باعث تعجب بسیاری از رسانه ها و محافل معتبر خبری حاشیه خلیج فارس و حتی بین المللی شد تا رامون دیاز به خبر اول سایت های معتبر دنیا تبدیل شود.

 

1284938


اوله آرژانتین که بر پایه حضور رامون دیاز و پسرش روی نیمکت الهلال همواره اخبار مربی سابق ایندپندنت را پوشش می داد در پی اخراج او نوشت: «اولین شکست در فضل جدید لیگ قهرمانان آسیا منجر به صدور حکم اخراج دیاز شد آن هم در شرایطی که الهلال در صدر جدول لیگ پادشاهی عربستان قرار داشت و در یک قدمی تکرار قهرمانی بود. تصمیمی غیرمنتظره و شوکه کننده که قطعا به مسائلی غیرفوتبالی ربط داشت».


در همین حال سایر رسانه ها نیز با ابراز تعجب از این تصمیم مالکان الهلال انتقادات گسترده ای از تصمیم اخیر داشتند درست مثل سایت ESPN که در پوشش خبر رامون دیاز سئوالی نیز مطرح کرد: «آمار و ارقامش در الهلال بد نبود چرا اخراج شد؟!». سایت های معتبر اروپایی نیز خبر اخراج مربی سرشناس آرژانتینی را کاملا پوشش دادند و کاملا از این اتفاق متعجب شدند.

 

1284940


در این بین اما واکنش به اخراج سرمربی الهلال آن هم بعد از اولین شکست در لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال در محافل داخلی عربستان نیز جالب توجه بود؛ به خصوص در فضای مجازی این کشور و میان صفحات منتسب به این باشگاه که هر کدام از آنها تحلیل های جالبی از دوران فعالیت دیاز در اردوی روسای ریاض داشتند. جالب تر این که بیشتر این صفحات در فضای مجازی با انتشار تصاویر دیاز و نوشتن متن های تشکرآمیز از او بابت تلاش هایش برای سربلندی و موفقیت الهلال در این مدت تشکر کردند.

 

1284937

 

1284942

دیدگاه‌ها