کد خبر : 1506583 | 02 اسفند 1396 ساعت 11:35 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

بیرانوند: خارج از اردو هم از ملی‌پوشان تست می‌گیریم

غافلگیری وزنه‌برداران برای کنترل دوپینگ

طبق اعلام دبیر فدراسیون وزنه برداری این فدراسیون در حال طراحی سیستم جدید برای مبارزه با دوپینگ است.

غافلگیری وزنه‌برداران برای کنترل دوپینگ

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه در سال های اخیر رشته وزنه برداری در تمام جهان تحت تاثیر استفاده گسترده ورزشکاران از مواد نیروزا قرار گرفته است، در ایران این مساله با کنترل خوبی همراه شده و در تیم ملی بزرگسالان هیچ نمونه مثبتی ثبت نشده است.


با توجه به گستردگی بحث دوپینگ در وزنه برداری، فدراسیون تدابیری اندیشیده تا وزنه برداران ملی پوش را حتی خارج از اردو نیز کنترل کند. تا به حال فقط پولادمردان در زمان حضور در اردوی تیم ملی آزمایش می دادند و تحت کنترل بودند.


محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری در این باره گفت: «در حال طراحی سیستمی هستیم تا در آینده حتی خارج از اردو نیز از وزنه برداران تست بگیریم. این اتفاق به صورت سرزده رخ می دهد و در جهت مبارزه با دوپینگ است. البته این کار نیازمند آن است که وزنه برداران اطلاعات کاملی از خود را در اختیار فدراسیون قرار دهند و محل استقرارشان همیشه مشخص باشد.»


باید دید این اقدام فدراسیون با چه واکنشی از سوی وزنه برداران مطرح مواجه می شود. فدراسیون جهانی وزنه برداری هم به دلیل خطر حذف این رشته از المپیک به تمام کشورهای عضو دستور داده در زمینه مبارزه با دوپینگ فعالیت جدی داشته باشند.

دیدگاه‌ها