کد خبر : 1506584 | 02 اسفند 1396 ساعت 12:33 | 377K بازدید | 0 دیدگاه

به دلیل دخالت های سیاسی

احتمال حذف عربستان از جام جهانی 2018

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، نگران دخالت های سیاسی در فدراسیون های عربستان سعودی و امارات است.

احتمال حذف عربستان از جام جهانی 2018

 

به گزارش "ورزش سه"، فیفا که همیشه به دخالت های شخصیت های سیاسی در تصمیم گیری فدراسیون فوتبال کشورهای مختلف حساس بوده، بعد از اخطار هایی که به تازگی به اسپانیا و پرو داده، ممکن است به زودی با فدراسیون فوتبال عربستان سعودی و امارات برخورد کند.

 

در مورد عربستان سعودی که در رقابت های جام جهانی 2018 حضور دارد، ممکن است این برخورد به یک فاجعه منجر شود و حضور آنها در این رقابت ها را به خطر بیندازد.

 

فیفا نگران استفاده سیاسی عربستان و امارات از فوتبال علیه قطر، میزبان جام جهانی 2022 است. این دو کشور به همراه چند کشور عربی دیگر، از تابستان گذشته همه روابط شان را با قطر قطع کرده اند.

 

 

1284973

 

 

قرار بود رقابت های جام خلیج فارس در پاییز گذشته در قطر برگزار شود اما به همین دلیل، این رقابت ها به کویت منتقل شد. در واقع به دلیل اینکه کویتی ها در درگیری بین قطر و 6 کشور عربی نقش میانجی را بازی کردند، قطری ها میزبانی را به آنها واگذار کردند؛ در مقابل، رسانه های عربستانی خبر دادند که مقامات این کشور به اعضای تیم بحرین قول دادند در صورت "شکست دادن تروریست ها" (تیم ملی قطر)، به آنها پاداش مالی قابل توجهی خواهند داد.

 

چنین اظهارنظرهای تندی علیه بازیکنان و فدراسیون فوتبال قطر، باعث حساسیت ای اف سی و فیفا شده و به همین دلیل، واکنش آنها را به همراه داشته است.

 

همچنین امتناع باشگاه های عربستانی و اماراتی از بازی در قطر و عدم پذیرش این تیم ها در کشورهای شان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا که مشکلات زیادی برای ای اف سی ایجاد کرد، اخطارهای تندی را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه داشت. ای اف سی اعلام کرده اگر این دو کشور قوانین و مقررات این رقابت ها را نپذیرند، با محرومیت روبرو خواهند شد. به همین دلیل، در نهایت عربستانی ها حاضر به پذیرش تیم های قطری شدند.

 

1284980

 

البته الغرافه، یکی از نمایندگان قطر در لیگ قهرمانان آسیا، هفته گذشته برای رفتن به امارات برای دیدار با الجزیره، به دلیل عدم وجود پرواز مستقیم بین قطر و امارات، مجبور شد به عمان سفر کند و تاخیری 8 ساعته را بازیکنان این تیم تحمل کردند.

این مسئله هم حساسیت ای اف سی را به دنبال داشت زیرا سایر پروازها بدون مشکل انجام شده بود. به همین دلیل، فیفا و ای اف سی قصد دارند با دخالت زودهنگام، مانع از حادتر شدن این شرایط شوند.

دیدگاه‌ها