کد خبر : 1506640 | 02 اسفند 1396 ساعت 14:58 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

تمام گزینه ها روی میز است اما...

یونایتد و ستاره های مدنظر برای جانشینی کریک

چند روز پیش بود که مورینیو اعلام کرد که با توجه به خداحافظی مایکل کریک از فوتبال در پایان فصل، آن ها به دنبال خرید یک هافبک خوب به جای وی هستند.

یونایتد و ستاره های مدنظر برای جانشینی کریک

به گزارش "ورزش سه"، کریک در ماه ژوئن امسال پس از ۱۲ سال بازی برای شیاطین سرخ، کفش هایش را خواهد آویخت و این در حالیست که وی، در طی این ۱۲ سال،  ۵ قهرمانی در لیگ جزیره و همچنین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کرده است.
تاکنون گزینه هایی مانند کروس، مودریچ، دندانکر‌ و ...  برای جانشینی کریک مطرح شده اند.

 

 

1285018

 


مورینیو پس از بازی این هفته تیمش گفت:"ما به دنبال خرید یک هافبک خواهیم بود. رسانه ها، همیشه دروغ می گویند. آن ها می گویند ما به دنبال خرید فلان مهاجم، فلان وینگر و ... هستیم اما ما یک هافبک را برای جانشینی کریک می خواهیم."
اما چه کسی بهترین گزینه برای جانشینی کریک است؟! در زیر به بررسی بهترین گزینه ها (از نظر مادی و سنی) برای جانشینی کریک می پردازیم.

 

 

1285016

 


۱- گزینه رویایی؛ سرگی میلینکوویچ ساویچ:
یکی از جوان ترین و مستعدترین هافبک های سری آ ایتالیا، این ستاره صرب است. ساویچ در پنجره نقل و انتقالات ژانویه نیز باشگاه های بزرگی همانند میلان، یوونتوس، لیورپول و منچستریونایتد را خواهان خود می دید اما وی در مصاحبه ای اعلام کرد که تمامی فکر و ذکرش تا پایان فصل در جمع نیمه آبی پایتخت ایتالیا می گذرد.


از آنجا که این بازیکن بسیار جوان و مستعد است و از نظر مادی نیز خرید مقرون به صرفه ای محسوب می شود؛ یونایتد به دنبال انتقال وی به اولدترافورد خواهد بود.
میلینکوویچ ساویچ، در فصل پیش در ۳۴ بازی برای لاتزیو ۴۰ موقعیت خلق کرد و ۷ پاس گل داد و در این فصل نیز، در فرم خوبی قرار دارد. او در فصل جاری تاکنون، ۲۲ بار پیراهن آبی پوشان شهر رم را به تن کرده است. او در همین ۲۲ بازی، ۱۴۳ دوئل را با موفقیت پشت سر گذاشته است و این آمار  وقتی مهم می شود که بدانیم تنها دو بازیکن در سری آ، در این زمینه عملکرد بهتری داشته اند. وی در فصل جاری، ۵۸ درصد دریبل موفق و ۵۴ درصد نبرد هوایی موفق را نیز به ثبت رسانده است تا نشان دهد یک استعداد نوظهور است.


البته او  مانند هر بازیکن جوان دیگری نقطه ضعف هایی نیز دارد که یکی از آن ها این است که او، ۳۸ خطا را در همین ۲۲ بازی و میانگین ۱.۸۱ خطا در هر بازی را نیز به ثبت رسانده است.


این هافبک صربستانی، سبک بازی شبیه به بازی پل پوگبا دارد و در اولدترافورد، می تواند با کمک به ماتیچ، آزادی عمل بیشتری به پوگبا در امور هجومی بدهد. کار کردن زیر نظر آقای خاص که سبب به وجود آوردن سبک مخصوص بازی ماکلله در چلسی شد و استعداد کلود ماکلله را شناسایی کرد، می تواند به این جوان صرب نیز چنین امکانی می دهد که سبک بازی جدید و مخصوصی را داشته باشد.

 

 

1285019

 


۲-گزینه واقع گرایانه؛ فابینیو:
هافبک دفاعی خوبی که توانایی بازی در پست دفاع راست را نیز داراست؛ می تواند یکی از گزینه های شیاطین سرخ باشد.
یونایتد در دوران پسا کریک، نیاز به یک هافبک دفاعی دارد که عقب تر بایستد و به پوگبا، آزادی عمل بیشتری در حملات بدهد که بتواند در حملات شرکت کند. همواره شایعاتی درباره علاقه منچستریونایتد و رئال مادرید به او در طی فصول اخیر، شنیده شده است.


فابینیو، درخشش فصل پیشش را در این فصل نیز ادامه داده است و به همراه توماس لمار، مردان کلیدی موناکو هستند.
فابینیو چند روز پیش، مصاحبه ای انجام داد که متن آن در پی می آید:
" زمانی که من در موناکو گذراندم عالی بود اما به نظر من، این زمان به اتمام رسیده است؛ الآن زمان یک چالش جدید است.  من می دانم که موناکو به دنبال کسب رتبه دوم در لیگ و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست. این باشگاه، باشگاهی است که این کار را با اعتماد به جوانان انجام می دهد و نه با دلارها و پول های هنگفت! من نیز به عنوان یک فرد ناشناس به باشگاه آمدم و قهرمانی هم به دست آوردم اما فکر می کنم الآن وقت یک چالش جدید است!"
یکی از خصوصیات بهتر او، خلق موقعیت اوست.‌ او در این فصل به طور متوسط در هر بازی، ۱.۱۳ موقعیت خلق می کند که نسبت به آمار۰.۹۱ آندره هررا، بسیار بهتر است. به نظر می رسد او، گزینه خوبی برای شیاطین سرخ باشد!

 

 

1285017

 


۳- گزینه ریسکی؛ فرد:
در ژانویه، نیمه آبی شهر منچستر به دنبال خرید هافبک برزیلی شاختاردونتسک بود تا سلطه خود بر فوتبال انگلیس در فصل جاری را بهبود ببخشد. حالا شایعاتی در مورد انتقال فرد به یونایتد مطرح شده است و شیاطین سرخ می توانند همانطور که دست سیتیزن ها را از سانچز کوتاه کردند و وی را به اولدترافورد آوردند؛ فرد را نیز قرمزپوش کنند.


از زمانی که این بازیکن برزیلی به تیم اوکراینی پیوسته، در لیگ اوکراین، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، عملکرد درخشانی ارائه داده است. این بازیکن نیم فصل دوم فصل پیش را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در ادامه، باز هم به فرم خوب خود بازگشت. میریا لوچسکو، مربی سابق فرد درباره او گفت:
" بهترین بازیکن شاختار، فرد است که در خط هافبک بازی می کند. او در وینگر چپ بازی می کرد اما من او را به هافبک انتقال دادم."


فرد با وجود بازی با دوپا، برای هر حریفی  خطرناک است و می تواند هر خط دفاعی را باز کند. او از تکنیک برزیلی برخوردار است و دریبلزن خوبی محسوب می شود .  فرد در این فصل چمپیونزلیگ، آمار خوب ۳.۳ دریبل به ازای هر بازی را با نرخ موفقیت اعجاب انگیز ۹۵ درصد به ثبت رسانده است تا نشان دهد یک دریبلزن قهار است. از نظر دفاعی و توپ‌گیری نیز فرد یک بازیکن فوق العاده است که به پوگبا، توانایی اضافه شدن به حملات را می دهد.
اما این انتقال به دو دلیل ریسکی است؛ اولی اینکه شاختاردونتسک تیم خیلی بزرگی نیست و فرد تجربه ای در تیم های بزرگ ندارد. دومی اینکه او بازیکن فیزیکی ای نیست و شاید در لیگ جزیره، دچار مشکل شود!

 

 

1285015

 


۴- پیشنهاد اسکواکا؛  جورجینیو:
با توجه به آمار هافبک برزیلی الاصل ایتالیایی ناپولی، او یک خرید فوق العاده برای شیاطین سرخ و پوگبا خواهد بود. او می تواند با توجه به خصوصیات دفاعی اش، می تواند جایگزین خوبی برای کریک باشد.
او طبق تصویر زیر، در بسیاری از معیارها از  برخی هافبک های فعلی یونایتد بهتر است. او با آمار ۱.۷۹ تکل موفق در هر بازی، تنها هررا را از این نظر، بالای سر خود می بیند. بقیه اطلاعات را نیز می توان در تصویر بالا به نظاره نشست.
او می تواند آندره پیرلو جدیدی باشد زیرا او ۸۸ درصد دقت پاس را به ثبت رسانده است و بهترین پاسور ایتالیایی اروپا پس از مارکو وراتی، ستاره پی اس جی است.
نظر شما چیست؟! کدام یک برای شیاطین سرخ بهتر است؟!

 

منبع: اسکواکا
ترجمه: محمد مهدی موسی پور

دیدگاه‌ها