کد خبر : 1507580 | 06 اسفند 1396 ساعت 13:41 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه کامل شش بازی باقی مانده پنج تیم انتهای جدول

فانوس کدام تیم‌ها پرنورتر است!؟

تنها ۶ هفته تا پایان هفدهمین دوره از رقابت های لیگ برتر باقی مانده است و تیم ها با اهداف متفاوت این هفته های انتهایی را پشت سر می گذرانند.

فانوس کدام تیم‌ها پرنورتر است!؟

به گزارش "ورزش سه"،به جز پرسپولیس که قهرمانی اش را باید مسجل شده بدانیم، شش تیم برای کسب سهمیه می جنگند و پنج تیم برای بقا و تنها چهار تیم تیم سپاهان، نفت آبادان، گسترش فولاد تبریز و تراکتورسازی بدون انگیزه ای منتظر شنیدن سوت پایان لیگ هستند.


در این بین چند تیم خطر سقوط را حس می کنند و فشار زیادی را به دوش می کشند و در جدول کنونی تعداد تیم هایی که برای نیفتادن می جنگند 5 تیم نفت تهران، پدیده، سپیدرود، استقلال خوزستان و سیاه جامگان هستند. از نفتی های رده دوازدهمی که ۲۴ امتیاز دارند تا پدیده و سپیدرود که هر دو ۲۳ امتیازی هستند و با آوراژ گل در رده های سیزدهم و چهاردهم قرار دارند و البته استقلال خوزستان ۲۰ امتیازی و در نهایت سیاه جامگان که با ۱۵ امتیاز در قعر جدول قرار دارد.


هفته بیست و پنجم را باید فینال زودرس لیگ برتر در پایین جدول نامگذاری نمود. جایی که دو مسابقه حساس ۶ امتیازی مابین پدیده – سپیدرود در مشهد و استقلال خوزستان با سیاه جامگان در اهواز برگزار می شود و خیلی از گره های داستان در قعر جدول را روشن خواهد کرد.

 


سیاه جامگان؛ چهار بازی داخل خانه 


این تیم تنها دو بازی خارج از خانه را خواهد داشت و الباقی بازی هایش از جمله یک دربی را در خانه به انجام می رساند. از بین این چند مسابقه باقی مانده دو بازی شش امتیازی با استقلال خوزستان و پدیده خواهد بود. سیاه جامگان که رضا عنایتی را اخراج کرده و فعلا بدون مربی است با اختلاف ۸ امتیازی که با تیم چهاردهم دارد کم کم باید یکی از دو تیمی دانست که سال آتی در لیگ یک حضور خواهند داشت.

صنعت نفت – سیاه جامگان
سیاه جامگان – استقلال خوزستان
استقلال تهران – سیاه جامگان
سیاه جامگان – سایپا
پدیده – سیاه جامگان
سیاه جامگان – پارس جنوبی

 


استقلال خوزستان؛ نصف داخل و نصف خارج


شاگردان عبدالله ویسی که هم اکنون در رده پانزدهم جدول رده بندی هستند و تنها تیمی هستند که باید به جز سه بازی خانگی و ۳ بازی خارج از خانه ای که در پیش دارند در یک مسابقه هم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برابر خونه به خونه بابل به میدان بروند. جدال با نفت، سیاه جامگان و سپاهان از جمله دیدارهای شش امتیازی این تیم خواهد بود. باخت خفیف شان به پرسپولیس کمی بارقه های امید را در بین شان زنده نگاه داشته است، اما داستان اعتصاب و مشکلات مالی حفظ شان را در لیگ برتر بعد از ۵ حضور متوالی و یک قهرمانی دشوار به نظر می آورد.

استقلال خوزستان – نفت تهران
استقلال خوزستان – خونه به خونه
سیاه جامگان – استقلال خوزستان
استقلال خوزستان – گسترش فولاد
پیکان – استقلال خوزستان
استقلال خوزستان – سپاهان
صنعت نفت – استقلال خوزستان

 


سپیدرود رشت؛ نوشدارو پیش از مرگ


برد به موقع سپیدرود برابر سایپا به مانند نوشدار پیش از مرگ سهراب بود. حالا سپیدرود فاصله اش را با تیم پایینی اش ۳ امتیاز کرده و با سه تیم بالا سری اش فقط یک امتیاز فاصله دارد. مهمترین مسابقه سپیدرود در ۶ بازی آخرش دیدار هفته آینده این تیم در مشهد برابر پدیده است و اگر سپیدرود بتواند برد بازی رفت خود را تکرار کند از همین الان می تواند برای حضور قدرتمندترش در لیگ برتر سال آتی برنامه ریزی کند. شکست کار سپیدرود را با توجه به بازی های دشوارش در برابر ۴ تیمی که به دنبال سهمیه آسیا هستند گره خواهد زد.


سپیدرود باید در شش بازی آخر خود با پدیده تنها بازی شش امتیازی را به انجام برساند اما الباقی دیدارها به جز مسابقه با تراکتور که آن هم حواشی خاص خود را دارد با مدعیان کسب سهمیه خواهد بود و البته تیم قهرمان. راستی سپیدرود و کریمی با پرسولیس قهرمان شده در روز آخر در آزادی مسابقه خواهند داد!


پدیده – سپیدرود
سپیدرود- پارس جنوبی
ذوب آهن – سپیدرود
سپیدرود – تراکتورسازی
سپیدرود رود – فولاد
پرسپولیس – سپیدرود

 


پدیده مشهد؛ به دنبال تکرار خاطرات خوب
 

پدیده مشهد سه بازی در خانه خواهد داشت و ۳ بازی بیرون از خانه. آنها با سپیدرود، نفت و سیاه جامگان بازی های شش امتیازی در پیش دارند و البته دیدار با ذوب آهن، فولاد و پرسپولیس هم بسیار حساس خواهد بود. شاگردان مهاجری اگر شرایط را به مانند ابتدای فصل می دیدند، امروز در این بین جایی نداشتند و اگر داستان کسر دوباره ۶ امتیاز از آنها جدی شود، باید این گزارش را همین حالا با سقوط دو تیم مشهدی مختومه اعلام کرد!


پدیده – سپیدرود
فولاد – پدیده
پدیده – پرسپولیس
نفت – پدیده
پدیده – سیاه جامگان
گسترش فولاد – پدیده

 


نفت تهران؛ ادامه دوران طلایی

 

این جمله تکراری است اما چاره ای نیست که بازهم گفته شود: تیم هومن افاضلی نمی بازد! نفت از بدو حضور افاضلی در هفته هجدهم برابر پرسپولیس تا امروز ۷ هفته هست که نباخته و همین اتفاق رمز کنده شدن آنها از انتهای جدول و حضور در رتبه دوازدهم بوده است. نفت حالا شانس خوبی برای بقا دارد، این تیم ۳ بازی خانگی و سه دیدار دور از خانه خواهد داشت، هر چند که دیدارشان برابر استقلال تهران را هم باید یک بازی خارج از خانه به حساب آورد! آنها با استقلال خوزستان در اهواز و با پدیده در تهران جدال های شش امتیازی دارند.


استقلال خوزستان – نفت
نفت – استقلال
سایپا – نفت
نفت – پدیده
پارس جنوبی – نفت
نفت – ذوب آهن

دیدگاه‌ها