کد خبر : 1508007 | 08 اسفند 1396 ساعت 10:43 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

باید به دشمن پلتیک بزنیم

حمله عباس جدیدی به رسول خادم!

صحبت های صریح خادم رییس فدراسیون کشتی درباره احتمال تعلیق کشتی ایران در صورت عدم رقابت با کشتی گیران رژیم صهیونیستی مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به ورزش قرار گرفته است.

حمله عباس جدیدی به رسول خادم!

به گزارش "ورزش سه" ،با این حال، هستند افراد دیگری که نظرات متفاوتی نسبت به خادم دارند. یکی از این چهره ها، عباس جدیدی کشتی گیر سابق تیم ملی و رقیب خادم در انتخابات فدراسیون کشتی است که انتقادهای زیادی به عملکرد خادم دارد.جدیدی در گفت‌وگویی که با «گل» داشت، به این موضوع اشاره کرد که خادم و مجموعه او در فدراسیون می خواهند اذهان عمومی را منحرف کنند!

 

  • درباره صحبت های خادم درباره احتمال تعلیق کشتی ایران در صورت ادامه رقابت نکردن با رژیم صهیونیستی، چه نظری دارید؟

 

ببینید این آقای خادم و رضا لایق دبیر فدراسیون دارند ذهن مردم را منحرف می کنند به یک جای دیگر. این سیاهنمایی ها برای گمراه کردن مردم است از عملکرد فدراسیون! مگر فدراسیون های قبلی وقتی به رژیم صهیونیستی می خوردیم، چطور عمل می کردند؟ آنها با درایت و مدیریت، این مساله را حل می کردند.

 

  • اما خادم به این موضوع اشاره کرده که دیگر گرفتن گواهی پزشکی و به مصدومیت زدن ورزشکاران جواب نمی دهد.

 

این اتفاقی که این بار افتاد، تقصیر خودشان بود. نباید که کنار تشک همه چیز را علنی کنند. علیرضا بباز که درست نیست. ۱۰ تا دوربین فیلمبرداری آنجا بود و همه چیز را متوجه شدند.

 

  • اما مثل این که مساله تعلیق کشتی ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک جدی بوده است.

 

این چه حرفی است؟ چرا جلو جلو نیت خوانی می کنند. اگر کمیته بین‌المللی المپیک می خواست محروم کند، به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران ابلاغ می کرد اما چیزی اعلام نشده است.

 

  • خادم به این موضوع اشاره کرده که به جای ارتقای جایگاه کشتی ایران، در هیات رییسه اتحادیه جهانی مشغول خواهش و التماس بوده تا کشتی ایران تعلیق نشود.

 

آقا مگر آنجا با من بمیرم، تو بمیری کارها پیش می رود؟ آنجا یک مجمع بین‌المللی است که با زبان خواهش و تمنا نمی توان کاری کرد. این از کوته فکری ماست که فکر کنیم اینچنین است! باید مدیریت درست باشد. کشتی گیر و مربی اش محروم شده اند، حالا همین طور در اینستاگرام و در پیج های مختلف می نویسند، رسول تنها نیست. این جملات قصار یعنی چه؟ امام حسین(ع) تنها بود. این خیلی بد است که می خواهند حس ترحم بقیه را جلب کنند!

 

  • شما چه پیشنهادی در این زمینه دارید؟

 

آقایان کمیته فنی باید قبول کنند که اشتباه کرده اند. خودشان که فکر می کنند همه چیز را می دانند اما پارک پیرمردها را تشکیل داده اند!

 

  • خادم گفته ما اگر می خواهیم با رژیم صهیونیستی مسابقه ندهیم باید مردانه پای اعتقادمان بایستیم و تبعات آن را هم بپذیریم و از مربی و کشتی گیر محروم شده حمایت کنیم.

 

مگر دشمن مردانه پیش می آید که ما مردانه پیش برویم؟ ما هم باید پلتیکش را بزنیم. آنها از خدای شان است که ما بگوییم کشتی نمی گیریم تا محروم شویم. اما باید راهکار داشته باشیم. با حرف های کوچه بازاری که نمی شود در سطح بین‌المللی کاری انجام داد.

 

  • اما چند روز پیش هم روزبه وثوق احمدی عضو کمیته تدوین مقررات اتحادیه جهانی اعلام کرده بود، محرومیت کمی برای علیرضا کریمی و حمیدرضا جمشیدی مربی تیم امید کشتی آزاد در نظر گرفته شده و اگر تکرار شود، محرومیتی سنگین در انتظار ایران است.

 

ببینید ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم. ما در مملکتی هستیم که دشمن دارد اما ما سر سفره این انقلاب بوده ایم و شهدای زیادی هم داده ایم و باید از آرمان های مان دفاع کنیم. برای همین باید تابع قانون و سیاست های کلی نظام باشیم. این یک موضوع انکارناپذیر است. وقتی دشمن به خاک ما حمله کند، ما نمی آییم که مستقیما روبه روی تیر و ترکش دشمن قرار بگیریم. فرماندهان ما نقشه می کشند تا دشمن را شکست دهیم. حالا هم باید یک کارگروه ویژه از کارشناسان خبره وزارت امور خارجه تشکیل شود و شاخصه های چگونگی مقابله با این موضوع را پیدا کنند. باید با یک برنامه مهندسی شده و زیر نظر وزارت امور خارجه و شورای برون مرزی پیش رفت تا به موفقیت رسید و باز هم می گویم که با یکسری کارها نمی توان افکار عمومی را منحرف کرد و باید با نقشه راه پیش رفت.

دیدگاه‌ها