کد خبر : 1508102 | 08 اسفند 1396 ساعت 16:22 | 82.7K بازدید | 0 دیدگاه

نمازی: مجبور شدم قبل از جام جهانی از ایران بروم

وقت جدایی کی‌روش از تیم ملی فرا رسیده است

کمک مربی سابق تیم ملی که این روزها به عنوان سرمربی تیم جوانان آمریکا مشغول به فعالیت است، پس از حضور در ایران در رابطه با شرایط خود و تیم ملی به اظهارنظر پرداخت.

وقت جدایی کی‌روش از تیم ملی فرا رسیده است

به گزارش "ورزش سه"، امید نمازی که یکی از مربیان حاضر در کادر فنی کی روش در راه رسیدن به جام جهانی 2014 محسوب می شد پس از جدایی از تیم ملی راهی آمریکا شد و هم اکنون یکی از نفرات مهم در تیم های پایه ای این کشور است. نمازی درباره فعالبت های خود در آمریکا، دوران حضور در تیم ملی و شرایط فوتبال ایران به صحبت پرداخت.

 

  • شرایط خوبی در تیم جوانان آمریکا دارم


شرایط خوبی در آمریکا داریم. به تازگی توانستم با تیم زیر 18 ساله ها به عنوان سرمربی به اولین پیروزی هایم دست پیدا کنم. به هرحال اوضاع آنجا به گونه ای دیگر است و همه شرایط را برای موفقیت فراهم کرده اند. موفقیت در تیم های پایه باعث می شود پله پله هدایت تیم های بزرگتر را برعهده بگیرید و به همین دلیل من هم می توانم امید داشته باشم که به تیم های بالاتر برسم.

 

 

  • شرایط خوبی باشد به ایران باز می گردم


در صورتی که شرایط خوبی برای همکاری در ایران فراهم باشد به آن فکر خواهم کرد. آخرین پیشنهادی که داشتم از تیم ذوب آهن بود. در صورتی که بستر برای فعالیت در ایران فراهم باشد می توانم همینجا به فعالیت خودم ادامه دهم. در حال حاضر کارم را در آمریکا دوست دارم و تنها در صورتی که پیشنهاد خوبی از ایران باشد می توانم در کشورم فعالیت کنم.

 

 

  • کی روش من را کنار نگذاشت، خودم رفتم


با کی روش هیچ مشکلی ندارم حتی به تازگی با او تماس گرفتم و یک ساعت با هم صحبت کردیم. چیزی که خیلی ها به اشتباه تصور می کنند این است که کی روش من را از تیم ملی کنار گذاشت در حالی که این طور نیست و من خودم از تیم ملی جدا شدم. حتی کی روش نمی خواست من جدا شوم؛ اما من رفتم و او هم که دستیار خود را در آستانه جام جهانی از دست داده بود ناراحت شد و آن مصاحبه را انجام داد.

 

 

  • فدراسیون حقوق ها را دیر می داد


خیلی ها از دلیل جدایی من می پرسند؛ اما اتفاق عجیبی نیفتاده بود. فرزندانم در آمریکا بودند و من هم مشکلاتی داشتم. متاسفانه فدراسیون فوتبال هم تاخیر زیادی در پرداخت حقوق ها داشت و از طرفی پیشنهاد خوبی از آمریکا به من شد و همین موضوعات شرایط را به گونه ای کرد تا من تصمیم بگیرم از ایران بروم. اگر فدراسیون شرایط مالی خوبی به وجود می آورد من هم قطعا در جام جهانی کنار تیم ملی می ماندم.

 

 

  • برخورد کی روش با من هیچوقت بد نبود


کارلوس کی روش همیشه برخورد خوبی با من داشت. شاید بسیار سختگیر باشد؛ اما در طول سه سال و نیم همکاری ما با یکدیگر هیچ رفتار بدی علیه من از سوی او شکل نگرفت. اینکه اخیرا هم با هم صحبت کردیم بیشتر درباره اوضاع من در آمریکا و مشکلات تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی بود. او از وضعیت من خوشحال شد و برای من آرزوی موفقیت کرد.

 

 

  • تیم ملی پوست انداخته است


به نظر من ایران می تواند راهی دور دوم جام جهانی شود. بهرحال تیم ملی از دوران من تاکنون پوست انداخته و بسیاری از بازیکنان آن تغییر کرده اند. بازیکنان مستعد فراوانی در این تیم حضور دارند و دوندگی تیم خیلی بیشتر از گذشته شده است.

 

 

  • بازی با مراکش برای ما تعیین کننده است


در گروه سختی قرار گرفته‌ایم؛ ولی اگر ما بتوانیم از پس مراکش بربیاییم، می‌توانیم برای پرتغال هم دردسر درست کنیم. درست است که در تیم ملی پرتغال بازیکنی مثل رونالدو بازی می‌کند؛ اما من فکر می کنم عبور از پرتغال نشدنی نیست. البته در نهایت باید این را به یاد داشته باشیم که بازی اول ما مقابل مراکش خیلی تعیین کننده است.

 

 

  • وقت تغییر کی روش فرارسیده است


کی روش یک مربی باکلاس با شرایط فنی عالی است. او در این چند سالی که در ایران بوده توانسته چه در آسیا و چه در سطح جهان اعتبار زیادی برای ما کسب کند. اما در کل فکر می کنم هر مربی یک تاریخی دارد. امروزه بازیکنان باید نکات جدیدی بشنوند؛ اما مربیان پس از مدت زمانی ممکن است به حالت تکرار برسند. زمان آن رسیده که تیم ملی هم تغییراتی داشته باشد. این تغییرات برای دو طرف این ماجرا خوب است.

 

 

  • من هوادار ذوب آهن هستم


دربی هم یک بازی خاص با هیجان‌های بالا است که همین هیجان‌ها باعث شده هیچ وقت این بازی جذاب نباشد. البته امیدوارم این بار بتوانیم یک بازی باکیفیت بالا تماشا کنیم. البته این نکته را باید بگویم که من در ایران هوادار تیم ذوب آهن هستم. تیم شهر پدری ام.

 

 

  • برانکو و شفر اوضاع سرخابی ها را بهتر کردند

 

برانکو در این دو سال اخیر در پرسپولیس به خوبی توانسته تاکتیک‌هایش را پیاده کند و این تیم را به ثبات رسانده و پرسپولیس در دو سال اخیر بهترین تیم ایران بوده است. استقلال هم بعد از حضور شفر شخصیت پیدا کرده است و من فکر می‌کنم هر دو تیم در بهترین حالت خود مقابل هم قرار می‌گیرند.

 

 

  • استقلال آرامش دارد پرسپولیس، انگیزه


استقلالی ها در این بازی استرسی ندارند و همین موضوع که چیزی برای از دست دادن ندارند باعث شده تا این تیم با آرامش بیشتری در زمین حضور پیدا کند. استقلالی ها اخیرا خوب کار می کنند، شاید بتوانند نتیجه بازی را به سود خود کنند. البته در طرف مقابل باید گفت انگیزه پرسپولیسی ها نیز بالاست. این موضوع نیز می تواند به پیروزی این تیم در دربی کمک کند.

 

مصاحبه از مریم خردمند

دیدگاه‌ها