کد خبر : 1508328 | 09 اسفند 1396 ساعت 17:36 | 59.3K بازدید | 0 دیدگاه

صالح مصطفوی: شفر با کارنامه تر است اما انتخاب من برانکو است

برانکو را برای تیم تان انتخاب می کنید یا شفر؟

مربی سابق استقلال می گوید شانس بردن این تیم در دربی بیشتر از پرسپولیس است.

برانکو را برای تیم تان انتخاب می کنید یا شفر؟

صالح مصطفوی در گفت و گو با "ورزش سه" گفت و گوی جذابی در مورد دربی 86 انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:


برانکو مربی کارنامه دار تری است یا شفر؟
کارنامه ها را باید بررسی کنیم. برانکو در کشور خودش و یک تیمی که اکثر مواقع قهرمان می شده را در مسیر درستی قرار داده است،سرمربی تیم ملی بوده و اولین دوره  که راحت رفتیم جام جهانی با او این اتفاق افتاده است و نسل طلایی فوتبال ایران را در اختیار داشتیم. او در پرسپولیس تغییر نسل انجام داده و با یک گروه و یارگیری درست در سال دوم قهرمان شده و فصل اول هم به خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست داده است که آمار فوق العاده ای است. پرسپولیس با برانکو از یک تیم به باشگاه تبدیل شد و ساختاری درست کرد که این تیم به ثبات رسید.


اما شفر یک مربی است که در منطقه خلیج فارس  سابقه زیادی دارد و معروف   به این هست که تیم های بزرگ را از بحران خارج کرده است. یک بار این نتایج استقلال را با العین هم گرفته است که تیم بزرگی است ولی در آن زمان در بحران بود. در آفریقا جام آورده است و با تجربه است. شفر شرایط این مدل دربی را بارها تجربه کرده است ولی این که بخواهیم مقایسه کنیم شفر جاهای بزرگ تری کار کرده است و مربی موفق تری است،  او در العین که بهترین تیم فوتبال امارات است کار کرده و برانکو در الوحده امارات کار کرده است و این نشان می دهد که شفر مربی با کارنامه تری است.

 

سبک کاری شان چقدر با هم فرق دارد؟
هر دو سبک خودشان را دارند و با هم متفاوت هستند اما نمی توانیم بگوییم کدامیک بهتر هستند.


استقلال فوتبال مدرن تری بازی می کند یا پرسپولیس؟
ببینید من می خواهم بگویم استقلال با توجه به مهره هایی که دارد هر سبکی را می تواند بازی کند اما  با توجه به ابزاری که در دست داشته تاکتیکش را عوض کرده است  فصل قبل 2-4-4 لوزی بازی می کرد  ولی الان خطی بازی می کنند. این هنر را والورده در بارسلونا داشت، وقتی دمبله مصدوم شد تغییر سیستم داد و تیمش موفق هم شد.


ولی به نظر بازیکنان نیمکت نشین پرسپولیس اسم و رسم دار تر از پرسپولیس هستند.
قبول دارم پرسپولیس 15 بازیکن خوب دارد ولی در استقلال 20 بازیکن خوب است. استقلال با هر سیستمی می تواند بازی کند و با نبود چند بازیکن هم به مشکل نمی خورد ولی پرسپولیس وقتی کمال نیست مجبور است ماهینی را به پست هافبک دفاعی ببرد. نمی گویم تعداد بازیکنان با کیفیت استقلال بیشتر است  ولی تنوع آنها بیشتر است.


از نظر شما پرسپولیس در دربی از شانس بیشتری برای پیروزی در دربی برخوردار است یا استقلال؟
استقلال الان شرایط روحی و روانی  بهتری دارد. شرایط روحی و روانی در دربی بسیار مهم است و این که بازیکنان در بازی های قبلی چه کار کرده اند بسیار در اعتماد به نفس شان تاثیر می گذارد . دربی فصل قبل که استقلال 3-2 برده بود قبل از آن همه تیم ها را 3 بر صفر شکست می دادند، السد را شکست دادند و در اوج روحیه به بازی با پرسپولیس رسیدند. فکر می کنم الان هم روحیه بازیکنان استقلال بسیار  بهتر است.


اگر مدیر عامل یک تیم باشید برانکو را به عنوان سرمربی تیم تان انتخاب می کنید یا شفر را؟
الان برانکو را چون شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و عملکرد در دراز مدت بهتری دارد و  هم از نظر کمی و هم کیفی شرایط خوبی را ایجاد کرده است. 


قبول دارید استقلال در نیم فصل دوم تماشاگر پسندتر از پرسپولیس است؟ ببینید یک نکته در مورد تماشاگر پسند شدن یک بازی وجود دارد، با 4 موقعیت و 4 گل تماشاگران لذت می برند و از این نظر استقلال تماشاگر پسندتر بازی می کند.


برانکو را برای تیم تان انتخاب می کنید یا شفر؟
مربی سابق استقلال می گوید شانس بردن این تیم در دربی بیشتر از پرسپولیس استشفر با کارنامه تر است اما انتخاب من برانکو است. 


استقلال با چه ترکیب تهاجمی می تواند راحت تر به پرسپولیس ضربه بزند؟
خط دفاع و دروازه بان پرسپولیس خوب است در حدی که باید در جام جهانی بازی کنند. استقلال تنوع مهره دارد و باید دید شفر چه تصمیمی  دارد. برای بازی مستقیم قربانی خوب است، برای فرار از پشت خط دفاع محسن کریمی خوب است ولی من پیش بینی ام این است استقلال با ترکیبی مشابه الهلال به زمین می رود.


 برای مهار خط حمله استقلال چه پیشنهادی به پرسپولیسی ها می دهید؟
به پرسپولیس می گویم جلوی خط دفاع را محافظت کند و در این بین نقش هافبک دفاعی های این تیم بسیار مهم است. در استقلال چپاروف، شجاعیان و اسماعیلی متخصص توپ گیری در 7 اسپیس هستند و پاس های آنها بسیار خطرناک می شوند.  اگر پرسپولیسی ها این فضا را بگیرند شاید استقلال روی به توپ های  بلند بیاورد.


استقلالی ها چطور باید جلوی حملات پرسپولیس را بگیرند؟
استقلالی ها باید از گل دربی رفت و گل دومی که از الریان دریافت کردند درس بگیرند. این گل ها به هم مشابهت دارند که مربوط می شود به نوع پوشش خط دفاع استقلال.

دیدگاه‌ها