کد خبر : 1508351 | 09 اسفند 1396 ساعت 19:12 | 53.6K بازدید | 0 دیدگاه

تقوی: پرسپولیس بدون ریسک بازی می‌کند

پیشکسوت استقلال معتقد است پرسپولیس به دنبال پشت سر گذاشتن دربی بدون شکست برای قطعی کردن قهرمانی خواهد بود.

تقوی: پرسپولیس بدون ریسک بازی می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، محمد تقوی در مورد دیدار استقلال و پرسپولیس گفت: بدون تردید در دربى فردا دو بازیکن نقش اساسى ایفا مى‌کنند؛ اگر پرسپولیس بخواهد به مانند همیشه با پرسینگ استقلال را تحت فشار قرار دهد، تیام بدون تردید بلاى جان آنان خواهد شد؛ در این صورت مدافعین پرسپولیس باید براى حمایت از خط هافبک خود به مرکز زمین متمایل شوند و فضاى پشت آنان بهترین منطقه براى تیام است.

 

او ادامه داد: در صورتی که خط دفاعى پرسپولیس حمایت لازم را از خط هافبک نکند، فضاى به وجود آمده بین آنان بهترین مکان براى جپاروف تکنیکى است که با دریافت توپ در این فضا تیام را به راحتى در کانال‌هاى خط دفاعى پرسپولیس صاحب توپ کند و با توجه به کند بودن مدافعین پرسپولیس و خروج‌هاى نه چندان مناسب بیرانوند، استقلال توان بازکردن دروازه پرسپولیس را دارد.

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه تیام و جپاروف دو باربکن خارجى استقلال دندان‌هاى زهرى این تیم در سیستم تهاجمى هستند، ابراز کرد: تنها نگرانى در سیستم دفاعى استقلال ضربات ایستگاهى است؛ استفاده همزمان از تاکتیک من تو من و دفاع منطقه‌اى بهترین روش براى برطرف کردن نقطه ضعف استقلال در این شرایط است.

 

تقوی اضافه کرد: در کرنرها قرار دادن یک بازیکن در تیرک یک و یک بازیکن در تیرک دو و استفاده از تیام به‌عنوان یار آزاد درمنطقه بین پنالتى و محوطه 6 قدم در شرایطى که دیگر بازیکنان یارگیرى من تو من مى‌کنند، مى‌تواند تا حدود زیادى مشکل استقلال را برطرف کند؛ در تاکتیک من تو من همواره بازیکنان باید بین توپ و دروازه خودى قرار بگیرند و به هیچ عنوان اجازه ندهند حریف زودتر از آنان به توپ ضربه بزنند.

 

او عنوان کرد: پرسپولیس با توجه به مسجل بودن قهرمانى‌اش احتمالا در این دیدار محافظه‌کارخواهد بود و با نتیجه مساوى نیز این فصل لیگ را با موفقیت و بدون شکست در داربى به پایان مى‌برد؛ به همین دلیل برانکو با سیستمى بسته سعى دارد بازى را کنترل کند و با کم‌ترین ریسک ممکن بازى داربى را پشت سر بگذارد.

پیشکسوت استقلال ابراز کرد: استقلال تنوع تاکتیکى دارد و مطمئنا براى رسیدن به گل راه‌هاى دیگرى را نیز مد نظر قرار داده است.

 

دیدگاه‌ها