کد خبر : 1508611 | 10 اسفند 1396 ساعت 18:46 | 516.4K بازدید | 0 دیدگاه

سوالات بزرگ از سرمربی کروات پرسپولیس

آوار شکست روی شانه‌های برانکو

تصویر برانکو که کلافه و افسوس گویان کنار خط طولی در تقلای جبران گل خورده مقابل حریف سنتی است، به عنوان تصویری آشنا از این بازی خواهد ماند.

آوار شکست روی شانه‌های برانکو

به گزارش ورزش سه، سرمربی سرخپوشان پس از فتح قاطعانه دو فصل از رقابت‌های لیگ و حضور در سطحی باورنکردنی از محبوبیت حالا با یک چالش جدی روبه‌روست، اینکه بسیاری از هواداران برخی از سلایق او را در نحوه چینش تیم نمی‌پسندند. زمانی که او محسن ربیع‌خواه را با احمد نوراللهی تعویض کرد هزاران هوادار پرسپولیس به تشویق نوراللهی پرداختند و البته زمانی که صادق محرمی هافبک‌ها و مدافعان استقلال را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشت همه از خود سوال می‌کردند چرا این جوان آینده‌دار نیمه اول روی نیمکت نشسته بود؟ 


بد نیست درباره اشتباهات تاکتیکی برانکو و سوالات امروز طرفداران پرسپولیس نکاتی را مرور کنیم:

 

 

  • بشار رسن چرا آنجا؟ 


هافبک عراقی پرسپولیس امروز در سمت راست خط دفاعی دور از کانال‌های مرکزی و  جایی که در آن متخصص‌تر است به کار گرفته شد و حضور همیشگی‌اش در کنار خط باعث برتری عددی استقلال در خط هافبک بخصوص در نیمه اول شد. به نظر استفاده از بشار در پستی که به آن عادت نداشت یک خطای استراتژیک بود. 

 

 

  •  امیری مهاجم نیست


وحید امیری امروز از پس وظایف محوله برنیامد و بخصوص در نیمه اول و زمانی که به عنوان بازیکن بین خط بازی می‌کرد نمایش امیدوار‌کننده‌ای از خود نشان نداد اما در نیمه دوم با تغییر پست و حضور در جای همیشگی موثرتر بازی کرد. البته برانکو قصد داشت از امیری برای کم کردن برتری عددی استقلال استفاده کند که در این مورد توفیق چندانی نداشت.

 

 

  • کمال آماده بود؟ ربیع‌خواه چطور؟


بیشترین انتقاد از برانکو به استفاده همیشگی‌اش از محسن ربیع‌خواه مربوط می‌شود. شدت و فشار آنقدر در این زمینه بالاست که در نهایت برانکو را مجبور به تعویض ربیع‌خواه و حضور احمد نوراللهی در زمین کرد. در حالی که شاید پرسپولیس در آن لحظات به بازیکن تهاجمی‌تری نیاز داشت. در نهایت هم کمال و هم ربیع‌خواه چندان در وظایف محوله موفق ظاهر نشدند که البته این مساله به خارج بازی کردن رسن و احمدزاده نیز برمی‌گشت. 

 

 

 

  •  تغییر در دربی؛ چرا؟


برانکو که به ندرت دست به ترکیب تیمش می‌زند در دربی 86 شیوه جدیدی را امتحان کرد. او این ریسک را در دربی 84 نیز انجام داده بود که نتیجه‌اش چیزی جز شکست نبود. بازی با یک مهاجم استراتژی برانکو برای کنترل خط هافبک استقلال بود که تعویض‌های نیمه دوم نشان داد که این نقشه‌خوانی جواب لازم را نداده است. 

 

 

  •  صادق؛ قربانی یار وفادار


شاید برانکو برای استفاده از حسین ماهینی مصالحی را مدنظر داشته که از دید ما پنهان است. به هر حال صادق محرمی در انتهای فصل پرسپولیس را ترک خواهد کرد و حسین ماهینی بازیکنی است که باید همچنان با وی ادامه داد و بنابراین برانکو از کاپیتان ها و بازیکنان وفادار تیمش حمایت می‌کند اما حضور ماهینی در هافبک دفاعی و بازی صادق محرمی در دفاع راست احتمالا تصمیم بهتری بود. اگرچه حالا که بازی به اتمام رسیده می‌شود همه چیز را زیرسوال برد. 

 

 

 

  •  نیمکت‌نشینی منشا جواب نداد


گادوین منشا با حضور موثرش در نیمه دوم نشان داد که باید از همان ابتدا در میدان حضور پیدا می‌کرد. بزرگترین ویژگی منشا، حفظ توپ و قدرت کنترل و جهت دادن به جریان بازی است. در نیمه اول پرسپولیس یک تیم شلخته و سردرگم بود که بازیکنانش هیچ توپی را نگه نمی‌داشتند و بنابراین منشا با ویژگی‌های مثبت مثل بازی رفت می‌توانست به کمک پرسپولیس بیاید. 


* دومین شکست برانکو در سه بازی گذشته چندان باب دل هواداران این تیم نیست اما او در لیگ قهرمانان این فرصت را دارد که این دو باخت را جبران کند. حالا که شفر پیشروی را آغاز کرده برانکو هم باید بجنبد. شاید یک مرد شجاع‌تر و عصبانی‌تر نیاز پرسپولیس در کنار خط باشد. 

 


(محمد همتی)

دیدگاه‌ها