کد خبر : 1508893 | 12 اسفند 1396 ساعت 09:42 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسی سرمربی آینده آرسنال خواهد بود؟

همه جانشینان ونگر؛ رویایی، واقع بینانه و پرریسک

با افزایش احتمال جدایی ونگر از آرسنال، اسامی فراوانی به عنوان کاندیدای جانشینی او مطرح شده است.

همه جانشینان ونگر؛ رویایی، واقع بینانه و پرریسک

به گزارش "ورزش سه"، عدم راهیابی به لیگ قهرمانان و فتح عناوین مهم در فصول اخیر، انتقادات را نسبت به ونگر افزایش داده و حالا تنها شانس قهرمانی توپچی ها در فصل جاری لیگ اروپاست اما این تیم هفته جاری در دیداری دشوار باید به مصاف میلان برود.

 

هواداران آرسنال علاقمند به جدایی ونگر بعد از 22 سال در پایان فصل هستند اما مهم ترین موضوع، یافتن جانشین برای سرمربی فرانسوی توپچی هاست و ما در ادامه، ابعاد مختلف این انتصاب احتمالی را بررسی خواهیم کرد؛

 

انتخاب رویایی: توماس توخل

 

توماس توخل در پایان فصل گذشته و پس از جدایی از بورسیا دورتموند هدایت تیمی را بر عهده نگرفته و گزینه مناسبی برای توپچی ها به شمار می آید. نام توخل پیش از این و هنگامیکه ونگر هنوز قرارداد خود را تمدید نکرده بود هم با آرسنال گره خورده بود اما در آن مقطع او همچنان سرمربی دورتموند بود و این اخبار تکذیب شد.

 

1287199

 

در سال 2015 و وقتی کلوپ دورتموند را در فصل آخر در رتبه هفتم جدول قرار داد، توخل با انتصاب به جای او باز هم نام زنبورها را در صف مدعیان آورد و در فصل اول، تیم به فینال دی اف بی پکمال، یک چهارم لیگ قهرمانان و نایب قهرمانی بوندسلیگا رسید.

 

در فصل دوم و با معرفی ستاره های جوانی مانند پولیسیچ، تیم توخل فاتح جام حذفی شد و با توجه به سابقه هدایت ستاره هایی چون میخیتاریان و اوبامیانگ و درخشش آنها در آن مقطع می تواند گزینه خوبی برای توپچی ها لقب گیرد.

 

توخل در جوانی بهترین بازی را از میخیتاریان و اوبامیانگ گرفت و می تواند در کنار بازگرداندن آنها به اوج، نقش مهمی در پرش استعدادهای جوان نیز ایفا کند.

 

انتخاب واقع بینانه: لوییس انریکه

 

بعد از جدایی از بارسا، انریکه در حال حاضر بیکار است اما چلسی نیز او را به عنوان گزینه جانشینی کونته در نظر گرفته و طبق ادعای موندو دیپورتوو، رقابت بزرگی بین 2 باشگاه همشهری برای انتصاب انریکه در پایان فصل ایجاد خواهد شد.

 

1287197

 

طی 3 فصل حضور در بلگرانا، انریکه فاتح 2 عنوان قهرمانی لالیگا و یک لیگ قهرمانان شده و دومین 3گانه تاریخ باشگاه را نیز به ثبت رساند. انریکه تجربه خوبی از هدایت نام های بزرگ و برخورد با ستاره هایی چون لوئیس سوارز، لیونل مسی و نیمار داشته و از انگیزه  بالایی برای هدایت آرسنال برخوردار است.

 

سرمربی سابق بارسا می تواند سبک همیشگی توپچی ها را در این تیم پیاده کرده اما در صورت انتصاب، ابهام در مورد انریکه وضعیت دفاعی توپچی ها خواهد بود زیرا در بارسا نیز او در بهبود شرایط دفاعی عملکرد فوق العاده ای نداشت و تکیه او بر مثلث MSN بود.

 

انتخاب پر ریسک: میکل آرتتا

 

یکی دیگر از گزینه ها، میکل آرتتا هافبک سابق آرسنال و دستیار فعلی گواردیولاست که در سال 2011 از اورتون راهی امیرتیس شد و با فتح 2 جام حذفی و 2 سال کاپیتانی آرسنال، در سال 2016 بازنشسته شد.

 

1287196

 

تجربه گرانبها از فعالیت زیر نظر موفق ترین سرمربی فعلی لیگ برتر، نام آرتتا را در بین کاندیدای خوشنام هدایت آرسنال قرار داده و فراموش نکنیم بعد از ناکامی رافا بنیتس در سال 2016، زیدان ستاره سابق رئال مادرید بود که سرمربی کهکشانی ها در 2 قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان بود.

 

زیدان نیز پیش از انتصاب به عنوان سرمربی رئال مادرید، هدایت تیم دوم را بر عهده داشت اما قوهای سپید هزینه ریسک خود را داده و موفق شدند. اما اگر آرتتا سرمربی آرسنال شود، هواداران این تیم باید همانند سالهای بعد از جدایی فرگوسن از یونایتد، خود را برای دوران پساونگر آماده کنند.

 

انتخاب پیشنهادی: لئوناردو ژاردیم

 

اگر آرسنال علاقمند به حفظ روشی است که سالها قبل ونگر آن را با موفقیت اجرا می کرد، ژاردیم بهترین گزینه برای جانشینی او خواهد بود. ونگر در ابتدای حضور در جزیره انقلابی به پا کرده و در سال 2004 تیم تحت هدایت او بدون حتی یک شکست فاتح لیگ برتر شد و موناکو نیز فصل قبل با ارائه یک برند تهاجمی و تماشایی و استفاده از بازیکنان جوان، موفق شد از سد حریفی مانند پاری سن ژرمن هم عبور کند.

 

1287198

 

موناکو با حضور کیلیان امباپه، برناردو سیلوا، توماس لمار و تیمو باکایوکو، در لیگ قهرمانان موفق به صعود تا نیمه نهایی هم شده و در نهایت مقابل یوونتوس مغلوب شد.

 

جذب بازیکنانی چون کیتا بالده و یوری تیلمانس در تابستان امسال نشانگر ادامه پروژه جوانگرایی در موناکو بوده اما با وجود امضای قرارداد جدید در تابستان گذشته با موناکو تا سال 2020، عملکرد ضعیف در لیگ قهرمانان ممکن است پایان کار سرمربی 43 ساله در موناکو باشد.

 

گرچه در گذشته آرسنال را تیمی مبتنی بر جذب بازیکنان جوان می دانستند، اما اخیرا با انتقال اوبامیانگ 28 ساله و میخیتاریان 29 ساله، این فلسفه کمی دچار تغییر شده است اما با حضور ژاردیم، ممکن است آرسنال دوباره تبدیل به همان تیم درخشان یک دهه قبل شود که بر پایه اعتماد به جوانان شکل گرفته بود.

 

منبع: اسکواکا

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها