کد خبر : 1509109 | 12 اسفند 1396 ساعت 17:29 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

پایان روز نخست کشتی قهرمانی آسیا با 2 مدال برای ایران

اکبری طلایی شد، گلیج به نقره بسنده کرد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به یک طلا و یک نقره رسید.

اکبری طلایی شد، گلیج به نقره بسنده کرد

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است که در پایان رقابت های مقدماتی، عزت الله اکبری و مجتبی گلیج در اوزان 79 و 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و نادر حاج آقا نیا و یونس امامی در اوزان 57 و 65 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.


دیدارهای فینال و رده بندی 5 وزن نخست عصر امروز برگزار شد که در نهایت آزادکاران کشورمان به یک طلا و یک نقره دست یافتند.


در وزن 57 کیلوگرم نادر حاج آقانیا در دور اول با نتیجه 8 بر 4 از سد راحول آواره از هند گذشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه 14 بر 13 تسه وین سورن از مغولستان را شکست داد و راهی دیدار نیمه نهایی شد اما در این دیدار مقابل محمودجان شاوکاتوف از ازبکستان با نتیجه 10 بر 9 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. او که برای کسب مدال برنز در مقابل اسماعیل اف از قزاقستان قرار گرفته بود، با نتیجه 12 بر 3 شکست خورد و پنجم شد.


در وزن 65 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل انخسایخان از مغولستان با نتیجه 8 بر 3 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر 4 مقابل دایچی تاکاتانی از ژاپن شکست خورد و به به دیدار رده بندی رفت. او در کشتی رده بندی با نتیجه 10 بر4 مغلوب باجرانگ از هند شد و به عنوان پنجمی رسید.


در وزن 70 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور نخست در مصاف با کیسوکه اوتوگورو از ژاپن با نتیجه 12 بر 14 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، محمدی از دور رقابت ها کنار رفت.


در وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با توجه به عدم حضور آدام باتیروف از بحرین به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد توربولد گانبولد از مغولستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. اکبری در فینال این رقابت ها  قربان اف ازبکستانی را 5 بر صفر شکست داد و اولین مدال طلای ایران را به نام خود کرد.


در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل مامد ابراگیم اف از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر صفر بر جائه گانگ کیم از کره جنوبی غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت. او در مقابل ابراگیم اف از ازبکستان با نتیجه 5 بر3 شکست خورد و به مدال نقره رسید.


فردا رقابت های 5 وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا فردا برگزار می شود.

 

دیدگاه‌ها