کد خبر : 1509277 | 13 اسفند 1396 ساعت 13:02 | 26.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیکان مدل 97 بهتر از پیکان مدل 96؛

جای خالی منشا و نعمتی احساس نشد

تیم فوتبال پیکان با وجود جدایی دو ستاره فصل گذشته خود، عملکرد بسیار بهتری در همین مقطع فصل به جا گذاشته است.

جای خالی منشا و نعمتی احساس نشد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پیکان فصل گذشته و به همراه دو تیم دیگر که ماشین سازی و نفت آبادان بودند به رقابت های لیگ برتر صعود کرد و در شرایطی که ماشین سازی سقوط کرد و نفت آبادان هم پس از حضور فیروز کریمی موفق به حفظ تیم در مسابقات شد، به رتبه خوب ششم دست یافت که برای یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر نتیجه بسیار خوبی به شمار می رود.


پیکانی ها با شروع لیگ هفدهم دو ستاره خود یعنی گادوین منشا و سیامک نعمتی را در اختیار برانکو ایوانکوویچ قرار دادند. فصل گذشته پیکان 39 گل در 30 هفته ای که برگزار شد، به ثمر رساند و جالب اینکه نعمتی و منشا روی 30 گل تیم مجید جلالی تاثیر مستقیم داشتند؛ یعنی یا گلزنی کردند یا پاس گل دادند. این موضوع ثابت می کند که رفتن این دو می توانست تاثیر مخربی در نمایش های تیم پیکان به خصوص در فاز هجومی داشته باشد، با این حال و علیرغم پیش بینی هایی که انجام می شد، جدایی این دو بازیکن تاثیری در نتیجه گیری تیم نداشته است.

 

1287565


اگر پیکان فصل گذشته را با پیکان امسال در همین مقطع مقایسه کنیم به نتایج جالب توجهی می رسیم. سال گذشته شاگردان مجید جلالی در همین مقطع فصل، از 25 دیداری که برگزار کردند، 9 برد، 8 تساوی و 8 شکست را تجربه کرده بود؛ آنها 32 گل زده بودند و 32 بار نیز دروازه خود را باز شده دیده که این آمار تفاضل گل صفر را برای آنها رقم زده و با 35 امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی قرار داشت.


در لیگ هفدهم اما با وجود اینکه جلالی دو بازیکن کلیدی خود را از دست داد، با بازیکنانی که جایگزین کرد به خوبی موفق شد نقاط ضعف خود را پوشش دهد و حالا در پایان هفته 25 ام با کسب نتایجی بهتر از فصل گذشته رتبه چهارم را با 41 امتیاز از آن خود کرده است. آنها برای رسیدن به رتبه چهارم 11 مرتبه مقابل رقیبان به پیروزی دست یافته اند که البته هفت پیروزی این تیم به صورت پیاپی به دست آمد. 8 تساوی نشان می دهد که تعداد بازی هایی که آنها یک امتیاز از آن کسب کرده اند، مانند فصل گذشته است ولی با قبول 6 شکست، عملکرد بهتری نسبت به لیگ شانزدهم کسب کرده اند و 2 دیداری که از شکست های آنها کم شده به تعداد پیروزهای آنها اضافه شده است. البته شاگردان جلالی طی این 25 مسابقه 28 بار گلزنی کرده اند که نشان می دهد خروج منشا و نعمتی باعث کاهش قدرت این تیم در خط تهاجمی شده ولی در سوی دیگر پیکانی ها نمایش بسیار خوبی در خط دفاعی داشته اند و با دریافت تنها 20 گل پس از پرسپولیس و استقلال، سومین خط دفاعی قدرتمند لیگ را معرفی کرده اند که 12 گل کمتر از تعداد گل های خورده آنها در همین مقطع از فصل گذشته است.

 

1287566


در حال حاضر پیکانی ها با کسب 41 امتیاز از 25 مسابقه و با اختلاف یک امتیازی نسبت به تیم رده دومی ذوب آهن، امید زیادی برای کسب سهمیه آسیایی فصل آینده دارند. این عملکرد نشان می دهد که پیکانی ها به معنای واقعی یک تیم را تشکیل داده اند و جدایی دو سه بازیکن تاثیر گذار در نمایش های آنها خللی ایجاد نمی کند؛ این چیزی است که همواره جلالی به آن اشاره می کند و حالا به نظر می رسد با خروج از بحران و کسب سه پیروزی متوالی در مجموع به آن دست یافته است.

دیدگاه‌ها