کد خبر : 1509367 | 13 اسفند 1396 ساعت 17:03 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

96 سال خوبی نبود؛

قلعه‌نویی: عمق فاجعه مصنوعی‌بودن چمن‌های گیلان است

امیرقلعه نویی می گوید دنیا دهکده جهانی شده و برای پیشرفت حتما باید یک سری استانداردهای بین المللی رعایت شود.

قلعه‌نویی: عمق فاجعه مصنوعی‌بودن چمن‌های گیلان است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ورزشی گل امیر قلعه‌نویی سرمربی ذوب‌آهن معتقد است تیمش در دیدار مقابل پارس جنوبی جم یکی از بهترین بازی‌ها را انجام داد.  سرمربی ذوب آهن می‌گوید اگر تیمش مشکلات نیم‌فصل اول لیگ را نداشت، می‌توانست الان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ باشد. با سرمربی سبزپوشان اصفهانی درخصوص شرایط ذوب آهن، دربی 86 و... همکلام شدیم.

 

  • یک بازی خوب مقابل پارس جنوبی جم انجام دادید.


اجازه بدهید قبل از اینکه بخواهم درخصوص بازی صحبت کنم، در مورد فضای خوب جم بگویم که آدم فکر نمی‌کرد چنین شهر خوبی وجود داشته باشد. از مردم بسیار خوب و مهمان‌نواز و  دستگاه‌های اجرایی عالی که جا دارد از همه تشکر کنم. نیمه اول تیم پارس جنوبی جم بسیار عالی ظاهر شد و من فکر می‌کنم این یک امتیاز را مدیون رشید مظاهری دروازه‌بان تیم‌مان هستیم. اما در همان نیمه اول بهترین موقعیت نصیب تیم ما شد که یک موقعیت تک به تک را از دست دادیم. فکر می‌کنم فروزان هم روز خوبی داشت. وقتی دو دروازه‌بان هر دو تیم خوب باشند، این نشان می‌دهد که فوتبال زیبایی را مردم شاهد بوده‌اند. وقتی دروازه‌بان‌ها در بازی بیکار باشند، یعنی آنکه آن فوتبال کیفیت ندارد. ما در نیمه دوم تغییراتی دادیم و تقریبا به بازی مسلط شدیم. نتیجه مساوی عادلانه بود هرچند که دو تیم هم می‌توانستند برنده باشند.

 

 

  • این روزها همه از ذوب‌آهن تعریف می‌کنند و معتقد هستند تیم شما در نیم‌فصل دوم متحول شده است.


ما در نیم‌فصل اول مشکلات بسیار زیادی داشتیم که زیاد نمی‌خواهم به آن ورود کنم. اما در نیم‌فصل دوم با تغییراتی که در تیم به‌وجود آمد، توانستیم با زحماتی که مدیرعامل، کادرفنی و بازیکنان‌مان انجام دادند، نتایج خوبی کسب کنیم. الان شرایط ذوب‌آهن خوب است اما باز هم می‌گویم این جایگاه در جدول لیاقت ذوب‌آهن نیست و ما حتی می‌توانستیم صدرنشین شویم. ما اگر مشکلات نیم‌فصل اول را نداشتیم الان می‌توانستیم نزدیک پرسپولیس باشیم.

 

 

  • دربی را تماشا کردید؟


نه ندیدم. چون تیم‌ ما بازی داشت و تمرکزم روی ذوب‌آهن بود. اما تبریک می‌گویم به استقلالی‌ها و هواداران‌شان که توانستند در یک بازی مهم پیروز شوند.

 

 

  • اینفانتینو رییس فیفا به ایران سفر کرده بود و در صحبت‌هایش اعلام کرد اگر حق پخش تلویزیونی در فوتبال حل نشود، مشکلاتی گریبان فوتبال ایران را خواهد گرفت؛ در این باره چه نظری دارید؟


این حرف‌هایی بود که من چند سال پیش در موردش صحبت کرده بودم. اعتقاد من این است که دنیا شده دهکده جهانی و اگر ما تعاملات بین‌المللی نداشته باشیم، عقب می‌افتیم که این اتفاق هم افتاده است. بالاخره مملکت باید یک سری اصول‌های بین‌المللی را رعایت کند. در این میان فقط حق پخش نیست خیلی موارد دیگر هم است که ما باید از این ذهنیت‌ها در بیاییم و به استانداردهای روز دنیا برسیم. ما در زیرساخت هم مشکل داریم که باید آن را حل کنیم. یک موضوع مربوط به ورود بانوان به استادیوم‌ است و باید شرایطی مهیا شود که بانوان هم بتوانند از آن استفاده کنند. ما از نظر هوش، استعداد و تیپ جزو چند کشور برتر دنیا هستیم. اینها مسایل بسیار ریزی است که چند سال است هنوز حل نشده است. به‌عنوان مثال استان گیلان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که سالی چند میلیون توریست برای بازدید از این استان دیدن می‌کنند اما چمن‌های آن استان در ورزشگاه‌هایشان مصنوعی است و این عمق فاجعه را نشان می‌دهد.

 

 

  • به اواخر سال 96 نزدیک می‌شویم... این سال برای شما چطور گذشت؟


یک اقتصاددان بزرگ می‌گفت مملکتی که جامعه متوسط‌اش بزرگ باشد، آن مملکت خوبی است. یعنی غم در آن کمتر است. اما جامعه متوسط ما در حال از بین رفتن است. شما باید نگاه‌ات نگاه مردمی باشد. اگر مملکت‌ات آرامش داشته باشد و مردم در رفاه باشند و مشکلات اقتصادی نداشته باشند، می‌توانی بگویی آن سال، سال خوبی بوده است اما در قبال خودت نباید قضاوت کنی. ما در این سال فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم اما دغدغه‌ من این حوادث تلخی بود که برای مردم ایران به‌وجود آمد و از نظر من سال خوبی نبود.

دیدگاه‌ها