کد خبر : 1509783 | 15 اسفند 1396 ساعت 09:48 | 74.5K بازدید | 0 دیدگاه

شطرنج مامیچ و شفر با مهره های خاص

عموری یا جپاروف؛ جنگ مردهای سال آسیا

یکی از حساس ترین بازی های روز سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب در ورزشگاه زیبای هزا بن زائد برگزار می شود؛ جایی که العین و استقلال مقابل هم صف آرایی می کنند.

عموری یا جپاروف؛ جنگ مردهای سال آسیا 

به گزارش "ورزش سه"، گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا امشب شاهد یکی از حساس ترین در عین حال جذاب ترین بازی های خود خواهد بود، جایی که دو تیم مدعی و سرشناس منطقه غرب با کوله باری از افتخارات و ادعا مقابل هم قرار می گیرند تا جدال فینال گونه ای را پشت سر بگذارند. جدالی که برای استقلالی ها جنبه انتقامی هم دارد چون آخرین دوئل آنها با بنفش های اماراتی با تراژدی بزرگی همراه بود تا یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ این باشگاه در آسیا ثبت شود.


استقلال امشب به نسبت استقلالی که خردادماه مقابل العین گل باران و از آسیا حذف شد تغییرات بسیار زیادی داشته است، شاید به همین خاطر هم باشد که زوران مامیچ سرمربی کروات العین و دوست صمیمی برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه های خود با رسانه های اماراتی ادعا کرده وینفرد شفر در استقلال انقلاب تاکتیکی بزرگی ایجاد کرده است. آبی های پایتخت با پیرمرد آلمانی که برای العینی ها با توجه به سه فصل همکاری نزدیک چهره ای آشنا و تا حدودی محبوب قلمداد می شود، روزهای طلایی را سپری می کنند و با کوهی از انگیزه راهی العین شده اند تا هم انتقام بگیرند هم یکه تازی شان در گروه مرگ را تثبیت کنند.

 

1260134


جنگ العین با استقلال سوای از مچ اندازی تاکتیکی دوباره مربیان کروات با آلمانی بعد از دربی 86 پایتخت که جنبه های فنی بسیاری دارد از یک زاویه دیگر هم می تواند جذاب باشد آن هم جنگ مرد سال های آسیا در چند سال گذشته است که به عنوان قلب تپنده دو تیم در میانه میدان همه توپ ها به آنها ختم می شود تا رهبر و لیدر میانه میدان لقب بگیرند. دو مرد سال آسیا با سابقه ای درخشان و تکرار نشدنی در فوتبال قاره کهن که هر دو انگیزه های زیادی برای برنده شدن در این جنگ حیثیتی دارند.


عمر عبدالرحمان یا همان "عموری" در تمام این سال ها به عنوان پدیده فوتبال امارات نگاه ها را به خود معطوف کرده و در آخرین نبرد دو تیم در نقش ستاره زمین هر کاری دلش خواست با مدافعان استقلال انجام داد تا زمینه برتری 6-1 را فراهم کند. مرد سال آسیا در 2016 که این روزها موضوع تمدید قراردادش با العین تبدیل به یکی از سوژه های جنجالی حاشیه خلیج فارس شده در نقش کاپیتان و رهبر العین امروز می تواند بار دیگر نقش تعیین کننده ای برای میزبان در ورزشگاه زیبای هزا بن زائد داشته باشد.


اما آن سوی میدان استقلال هم این بار یکی از مردان سال آسیا در گذشته نه چندان دور به مصاف رقیب سرشناس اماراتی خواهد رفت، مردی به نام سرورجپاروف با دو بار کسب این عنوان در سال های گذشته که در اوج گیری استقلال با وینفرد شفر نقش بسزایی داشته و حضورش در ترکیب آبی ها غنیمتی محسوب می شود. جپاروف که در برنامه های تاکتیکی وینفرد شفر مهره ای غیر قابل جایگزین نشان داده امشب در میانه میدان باید هنر خود را به نمایش بگذارد تا استقلالی متفاوت از استقلال چند ماه قبل در ورزشگاه خانگی العین رویت شود.

 


با در اختیار داشتن مردان سال آسیا در سال های اخیر همین طور مهره های کلیدی و سرشناس دیگر امشب زوران مامیچ و وینفرد شفر یکی از تاکتیکی ترین در عین حال زیرکانه ترین شطرنج های تمام دوران مربیگری خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت تا برنده این جنگ بزرگ لقب بگیرند، جنگی که می تواند سرنوشت آتی آنها در گروه مرگ را به سمت و سویی دیگر بکشاند و همه شرایط را تغییر دهد که در این راه عموری و جپاروف می توانند نقش اول این فیلم اکشن باشند.

دیدگاه‌ها