کد خبر : 1510541 | 18 اسفند 1396 ساعت 19:58 | 43.5K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ های مهم غرب و شرق در لیگ قهرمانان؛

ایران تنها برنده دوئل های بزرگ آسیا

رقابت های هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مناطق غرب و شرق برگزار شد.

ایران تنها برنده دوئل های بزرگ آسیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ قهرمانان نیمی از مرحله گروهی خود را پشت سر گذاشت و بازی های دور رفت با برگزاری هفته سوم به پایان رسید.


با توجه به چینش کنفدراسیون فوتبال آسیا، در این هفته نمایندگان برخی کشورها همگی مقابل یک کشور خاص قرار گرفتند و البته در هفته بعدی هم دیدار برگشت را مقابل همین حریفان برگزار می کنند. در هفته ای که گذشت، 4 نماینده قطر مقابل 2 حریف ازبک و 2 حریف عربستانی قرار گرفتند. در منطقه شرق آسیا هم 4 نماینده ژاپن با 2 تیم استرالیایی، یک تیم هنگ کنگی و یک حریف از تایلند ایستادند.

 

اما کشورهایی که تیم های باشگاهی آنها در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان به طور کامل مقابل هم ایستادند، 4 کشور بودند. 2 دوئل تمام و کمال این هفته قاره کهن بین نمایندگان ایران و امارات در غرب و تیم های چین و کره جنوبی در منطقه شرق آسیا برگزار شد. 4 نماینده این کشورها همگی دیدارشان را با تیمی از کشور مقابل برگزار کردند و یک نبرد تمام عیار را رقم زدند.

 

* ایران – امارات؛ مانور قدرت در خاورمیانه
تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در این هفته مقابل اماراتی ها صف آرایی کردند و در مجموع نتایج خوبی مقابل حریفان خود گرفتند. در گروه A لیگ قهرمانان تیم فوتبال تراکتورسازی که وضعیت خوبی در جدول گروه خود نداشت، در خانه الجزیره امارات به میدان رفت. تراکتوری ها در این بازی میزبان خود را تحت فشار قرار دادند و موقعیت های زیادی روی دروازه این تیم ترتیب دادند؛ اما بدشانسی شاگردان ساغلام باعث شد تنها یک امتیاز از این بازی برای نماینده ایران رقم بخورد.

 

1288853

 

در گروه دوم ذوب آهن میزبان الوحده امارات بود. با وجود اینکه ورزشگاه فولادشهر اصفهان پذیرای دیدار تیم دوم لیگ ایران و تیم دوم لیگ امارات بود؛ اما اماراتی ها حریف قدرتمندی برای ذوب نبودند و شکست مقابل شاگردان امیر قلعه نویی را پذیرفتند. دبل مرتضی تبریزی ذوبی ها را در این بازی پیروز و در جدول گروه 6 امتیازی کرد تا هنوز امید برای سرگروهی تیم ایرانی زنده باشد.

 

1288855

 

گروه سوم لیگ قهرمانان شاهد برگزاری بازی تیم های پرسپولیس ایران و الوصل امارات در تهران بود. صدرنشین لیگ ایران مقابل تیم به هم ریخته الوصل کار سختی در پیش نداشت؛ اما پیروزی بعد از باخت دربی برای شاگردان برانکو حیاتی بود. بردی که مرد کروات نیاز داشت، در یک روز خاص به دست آمد و سرخپوشان با گل های احمدزاده و علیپور 6 امتیازی شدند و صدر جدول گروه C را به صورت مشترک با السد و نسف قارشی تصاحب کردند.

 

1288852

 

اما حساس ترین تقابل ایرانی ها و اماراتی ها در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا مربوط به گروه مرگ و بازی استقلال و العین بود. تیم در حال اوج گیری وینفرد شفر پس از اینکه دربی سنتی پایتخت را برد، برای نبرد بزرگ هفته آسیا کاملا آماده بود و خود را برای گرفتن انتقام شکست فصل قبل از العین زهردار نشان داد. العینی ها هم که در باد بردهای پرگل لیگ امارات خوابیده بودند، در این بازی تلنگری جدی خوردند و غافلگیر شدند. تساوی 2-2 آن هم به لطف اشتباهات عجیب داوری علیه استقلال، نتیجه ای بود که برای العین به دست آمد. دبل تیام استقلال را در آستانه برد قرار داد و گل های مارکوس برگ و احمد خلیل العینی ها را نجات داد. ضمن اینکه این دو گل، تنها گل های امارات به ایران در هفته گذشته بود، چرا که 3 تیم ایرانی دیگر مقابل حریفان خود کلین شیت کرده بودند.

 

1288854


بدین ترتیب 2 برد خانگی قاطع و 2 تساوی خارج از خانه که با چاشنی بدشانسی حاصل شد، نتیجه کار ایرانی ها مقابل 4 حریف اماراتی در هفته اخیر بود. بدین ترتیب ایران را باید برنده قاطع دوئل بزرگ این هفته غرب آسیا دانست.

 


* چین – کره جنوبی؛ اوج جذابیت با درخشش فوق ستاره ها
در گروه های چهارگانه شرق آسیا هم تیم های کشورهای کره جنوبی و چین مقابل هم قرار گرفتند و یک نبرد 4 به 4 را در طول دو روز به نمایش گذاشتند. در گروه E تیم های چونبوک موتورز کره و تیانجین چین با هم روبرو شدند. این دو تیم که تا پایان هفته دوم مدعیان اصلی صعود از گروه بودند، در این هفته یک بازی بسیار مهم داشتند. شاید با نگاهی به حساسیت این بازی حدس اکثر مخاطبان به سمت یک دیدار کم گل متمایل بود؛ اما بازی حساس و نبرد صدرنشینی گروه پنجم لیگ قهرمانان 9 گل داشت و پرگل ترین بازی هفته آسیا نام گرفت. پیروزی 6 بر 3 چونبوک موتورز مقابل تیانجین یکی از جذاب ترین بازی های چند فصل اخیر آسیا را رقم زد؛ دیداری که در پایان به سرگروهی قاطعانه تر نماینده کره جنوبی و باقی ماندن تیانجین در رده دوم منجر شد.

 

1288856

 

گروه F لیگ قهرمانان هم شاهد یک بازی حساس و نبرد رودرروی سرگروهی بین تیم های کره و چین بود. شانگهای SIPG باشگاه متمول چینی در دیداری خانگی به مصاف اولسان هیوندای کره رفت و با درخشش اسکار برزیلی به یک تساوی خانگی مقابل حریف دست یافت. با این نتیجه شانگهای صدرنشین ماند و اولسان هم در رده دوم تثبیت شد.

 

1288857

 

دیگر بازی جذاب آسیا در این هفته در گروه G بین تیم های گوانگژو اورگرانده و ججو یونایتد برگزار شد. بهترین تیم چینی سال های اخیر و یکی از قدرتمندترین های آسیا در دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان نتایج جالبی به دست نیاورده بود و در حسرت کسب اولین برد آسیایی در این فصل بود. در سمت مقابل ججو یونایتد در رده دوم گروه قرار داشت. بازی رودرروی این تیم ها هم با 2 گل از سوی تیم کره ای آغاز شد و فشار روی سرمایه دارهای چینی بیشتر شد؛ اما گل آلان گوانگژو را به بازی برگرداند و در نیمه دوم هم آتش بازی ریکاردو گولارت حکم به پیروزی گوانگژو داد. پوکر این ستاره برزیلی که او را تبدیل به بهترین بازیکن هفته آسیا کرد، رکن اصلی پیروزی 5 بر 3 گوانگژو اورگرانده مقابل ججو یونایتد بود و چینی ها را به صدر جدول گروه رساند.

 

1288858

 

آخرین تقابل کره ای ها و چینی ها در این هفته از لیگ قهرمانان آسیا، دیدار تیم های سوون سامسونگ بلووینگز و شانگهای شنهوا در گروه H بود. این بازی برای هر دو تیم حکم پله ای برای نزدیک شدن به صدر جدول گروه را داشت؛ اما در نهایت نتیجه ای رقم خورد که به درد هیچ کدام از تیم ها نمی خورد. تساوی یک یک تنها جایگاه سوون سامسونگ و شانگهای در رده های دوم و سوم این گروه را تثبیت کرد و کاشیمای ژاپن را با خیال راحت تری در صدر جدول نگه داشت.

 

1288859

 

بدین ترتیب دو تساوی و یک پیروزی پرگل برای هرکدام از کشورهای کره جنوبی و چین در این هفته به دست آمد تا دوئل بزرگ شرق آسیا بین تیم های این دو کشور به شکلی پایاپای دنبال شده باشد و برای تعیین پیروز نهایی، این 8 تیم منتظر بازی های برگشت باشند.

دیدگاه‌ها