کد خبر : 1511468 | 22 اسفند 1396 ساعت 10:46 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

تهدیدهای AFC در رفتار تماشاگران تاثیرگذار است؟

شب گذشته هواداران استقلال هیچ گونه بی قانونی انجام ندادند تا یکی از بهترین روزهای فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی رقم بخورد.

تهدیدهای AFC در رفتار تماشاگران تاثیرگذار است؟

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق، رویدادی نیست که بابتش به مدح و ستایش هواداران بپردازیم. در فوتبال انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی، تماشاگران به زمین مسابقه بسیار نزدیک هستند و در دیدارهایی به مراتب حساس تر هیچ حرکت ناشایستنی انجام نمی دهند و این امر تبدیل به عادت شده است اما در فوتبال ایران این اتفاق، کم نظیر به حساب می آید.

 

از یک هفته پیش موج هشدار به هواداران استقلال آغاز شد. رسانه ملی، مطبوعات، سایت ها، رسانه های هواداری و حتی اسطوره های فوتبالی و اعضای باشگاه استقلال نیز اخطارهای لازم را به هواداران دادند و از آن ها خواهش کردند که رفتار صحیحی در ورزشگاه داشته باشند و از همراه داشتن لیزر، نارنجک و... خودداری کنند و خاطیان را نیز معرفی کنند. شرح تبعات این حرکات و محرومیت های سنگین AFC سبب شد تا هواداران به نوعی خویشتن داری کنند.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا فصل گذشته باشگاه پرسپولیس را بابت بی قانونی های هوادارانش، یک بازی از حضور تماشاگر محروم کرد و سرخ ها نیز پیروزی مقابل الریان را از دست دادند و در روزی که می شد با حمایت هواداران، 3 امتیاز کسب کنند، به یک تساوی قانع شدند.

 

همین اتفاق، درس عبرتی برای استقلالی ها شد تا در آستانه چهارشنبه سوری، هیچ ترقه ای به زمین پرتاب نکنند و به چشم دروازه بان حریف لیزر نیندازند. در شبی که ورزشگاه جای سوزن انداختن نداشت، نه ماموران انتظامی، بلکه خود هواداران مانع از یک آبروریزی ملی شدند و با رفتاری مناسب، مانع از خرده گیری ناظر AFC گشتند.

 

آن ها تصور می کردند باتوجه به ناداوری در بازی رفت، ناظر بازی منتظر یک حرکت از سوی هواداران است تا بهانه گیری کند و آبی ها را محروم کند و پرونده میزبانی از عربستانی ها نیز بسته شود.

 

برخلاف دربی 86، عمر عبدالرحمان هرچقدر خواست کرنر زد و هیچ چیزی به سمتش پرتاب نشد! در این رفتار مناسب هواداران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و جریمه های سفت و سختش چقدر سهیم هستند؟

دیدگاه‌ها