کد خبر : 1511469 | 22 اسفند 1396 ساعت 10:15 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

صیدانلو: موتورهای سنگین برای ترور و دزدی نیست

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: امیدوارم نگاه مسئولان به این رشته که خیلی هم عالمانه نیست، خردمندانه شود تا بتوانیم عقب ماندگی در زیرساخت‌ها را جبران کنیم.

صیدانلو: موتورهای سنگین برای ترور و دزدی نیست

به گزارش "ورزش سه"، محمود صیدانلو، رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در مورد پروژه های پیست فرمول یک سرزمین ایرانیان اظهار داشت: پیست آیلند یک سرمایه ملی برای کشور به حساب می‌آید.

 

او ادامه داد: ارتقا شرایط فعلی و رسیدن به اهداف پیش رو از جمله زیرساخت‌ها،‌ سرلوحه کار فدراسیون است. رشته‌های تحت پوشش فدراسیون هم مختص به سرعت نیست بلکه رالی، موتور کراس و کارتینگ هم برای ما مهم هستند. در این شرایط،‌ ما هیچ سهمی از بودجه زیرساخت‌های دولتی نداریم.

 

صیدانلو در مورد موتورهای سنگین گفت: تقاضای ما این است که موتورهای سنگین از دید امنیتی خارج شود. همه ما از صدای این موتورها در نیمه شب و با حرکات آنها در اتوبان‌ها ناراضی هستیم ولی صاحبان این گونه موتورها باید در کجا فعالیت کنند؟

 

او ادامه داد: باید با رویکردی اجتماعی به مسئله این گونه موتورها نگاه کنیم. این موتورها برای ترور و سرقت استفاده نمی‌شود. قدرت مانور این موتورهای سنگین خیلی کم است.

 

صیدانلو  تصریح کرد: رویکرد عمومی مردم به یک ورزش باعث اضافه یا کم  شدن یک ورزش به المپیک است. این رویکرد در مورد ما نیز صادق است و ما معتقدیم علاقمندان به اتومبیلرانی هر روز بیشتر می‌شوند. برای مثال 2 هفته قبل در انتهای اتوبان همت، مسابقات درگ برگزار شد. حدود 10 هزار نفر بدون هیچ امکاناتی برای دیدن این مسابقه آمده بودند.

 

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری افزود: ما با عنایت به قول وزیر در 5 استان، زمین‌هایی را دریافت کردیم و در اختیار هیئت‌ها قرار دادیم. قراردادی هم با سازمان صدا و سیما بستیم که بسیاری از رویدادهای ما به صورت مستقیم پخش شود. این موضوع، تاثیر زیادی در افزایش درآمدزایی ما خواهد داشت. این در حالی است که فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری به تمام تعهدات مالی خود در قبال وزارت ورزش عمل کرده است.

 

صیدانلو همچنین گفت: تفاهم‌نامه‌ای هم با وزارت آموزش و پرورش امضا کرده‌ایم که دانش آموزان 15 سال به بالا در 3 تابستان متوالی و قبل از 18 سالگی آموزش رانندگی ببینند. این موضوع به ارتقاء مهارت‌های رانندگی افراد کمک زیادی خواهد کرد که برای ما اهمیت ما زیادی دارد.

 

وی اظهار داشت: ما مجوز ورود خودروهای بدون پلاک مسابقه‌ای را دریافت کرده‌ایم. پیست آزادی هم با اضافه شدن 8 هکتار به آن، تجهیز خواهد شد. امیدوارم نگاه مسئولان به این رشته که خیلی هم عالمانه نیست، خردمندانه شود تا بتوانیم عقب ماندگی در زیرساخت‌ها را جبران کنیم. 

دیدگاه‌ها