کد خبر : 1511702 | 23 اسفند 1396 ساعت 10:34 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

میزبانی جهانی و قهرمانی آسیایی در ۲ هفته بلاتکلیفی از دست رفت

خطاب به خادم و وزیر؛ گوش شکسته‌ها عیدی می‌خواهند!

در روزهای بلاتکلیفی کشتی، به این رشته لطمه های جبران ناپذیری وارد شده؛ اما اختلاف مسئولان، امید را برای حل مشکلات کاهش می دهد.

خطاب به خادم و وزیر؛ گوش شکسته‌ها عیدی می‌خواهند!

به گزارش "ورزش سه"، ۱۴ روز از ۹ اسفندماه می گذرد؛ روزی که رسول خادم با انتشار متنی روی سایت فدراسیون کشتی استعفای خود را اعلام کرد. او در آستانه رقابت های قهرمانی آسیا و اعزام تیم ملی کشتی آزاد به قرقیزستان دست به چنین کاری زد و در نهایت نتیجه اش از دست رفتن قهرمانی قاره کهن بود.


در ۲ هفته اخیر هم آتش اختلافات میان وزارت ورزش و فدراسیون کشتی شعله ور شده و هر روز شاهد مصاحبه های جنجالی مسئولان این ۲ ارگان علیه یکدیگر هستیم. روسای هیات های استانی کشتی وقتی متوجه شدند رسول خادم با وجود مخالفت وزیر ورزش هم راضی به بازگشت نشده، از سلطانی فر خواستند مجمع فوق العاده برگزار کند؛ اما نه‌ تنها مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی نتوانست گره‌ای از مشکلات این رشته باز کند؛ بلکه آتش اختلافات میان وزارت ورزش و فدراسیون کشتی را شعله ‌ورتر کرد.


رسول خادم بر استعفای خود تأکید کرد و رسما مقابل وزارت ورزش موضع گرفت. از سوی دیگر مسئولان این وزارتخانه هم ساکت ننشسته‌اند و مصاحبه‌های انتقادی علیه رسول خادم و عملکردش در فدراسیون کشتی داشتند. با این‌که مجمع فدراسیون کشتی حمید بنی‌تمیم را موقتا عهده‌دار امور این فدراسیون کرده؛ اما به‌نظر می‌رسد بلاتکلیفی به وجود آمده ضربه‌های جبران ناپذیری را به پرمدال‌ترین ورزش کشور بزند.


یکی دیگر از تبعات این بلاتکلیفی و هرج و مرج در کشتی هم دیروز به بیرون درز کرد و اتحادیه جهانی رسما میزبانی جام‌جهانی کشتی فرنگی ٢٠١٨ را از ایران سلب کرد. همچنین فدراسیون ایران هم اعلام کرد با این وضع حاضر نیست در جام‌جهانی کشتی آزاد آمریکا شرکت کند؛ بدین ترتیب ایران در سال مهم پیش رو فرصت حضور در جام جهانی را از فرنگی کاران و آزادکاران گرفت؛ در حالی که این رقابت ها می توانست تجربه خوبی برای جوان های کم تجربه این ۲ تیم باشد.


به نظر می رسد این وضعیت در کشتی هر روز و هر هفته تبعات بیشتری برای این رشته مدال آور خواهد داشت. ابتدا ناکامی فرنگی کاران و آزادکاران در رسیدن به قهرمانی آسیا و سپس از دست رفتن جام جهانی اتفاقاتی است که حاصل استعفای رسول خادم بوده و او هم فعلا در ظاهر هیچ تلاشی برای حل مشکلات نمی کند. اتحادیه جهانی کشتی رسما در نامه ای که به کشورهای حاضر در جام جهانی کشتی فرنگی زده، آورده است بلاتکلیفی فدراسیون کشتی ایران دلیل سلب میزبانی این کشور است.


نکته عجیب اینجاست که عمق اختلافات بین فدراسیون کشتی و وزارت ورزش هر روز بیشتر می‌شود و هیچ‌کس حاضر نیست برای حل مشکل به‌وجود آمده، پا پیش بگذارد. دیروز محمدرضا داورزنی در مصاحبه‌ای مفصل با پایگاه خبری وزارت ورزش، وضع کشتی را نگران‌کننده دانست و عنوان کرد در صورت ادامه این وضع باید فکری به حال جانشین خادم کرد. حتی پیشکسوتان کشتی هم که اکثرا به حمایت از رسول خادم می‌پردازند، حاضر نیستند برای حل اختلاف به وجود آمده میانجیگری کنند و این اتفاقات، کشتی را به اوج بلاتکلیفی رسانده است.


عجیب ترین اتفاق زمانی رخ داد که سایت وزارت ورزش مصاحبه ای از حمید بنی تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی منتشر کرد و دقایقی بعد او روی سایت فدراسیون کشتی به انتقاد از انتشار گزینشی صحبت هایش در این مصاحبه پرداخت.


عملا وزارت ورزش و فدراسیون کشتی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و هیچ کس هم حاضر نیست از موضع خود کوتاه بیاید. با روند فعلی بعید است در فرصت یک‌ماهه‌ای که مجمع فدراسیون کشتی خواسته رسول خادم راضی به بازگشت شود چون او بارها روی مواضع خود تأکید کرده و به دنبال امتیاز گرفتن از وزارتخانه است. باید دید پایان این ماجرا به کجا می‌انجامد؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد مسئولان ورزش کشور نباید در این فرصت یک ماهه هم دست روی دست بگذارند.


در روزهای پایانی سال جامعه گوش شکسته ها در انتظار حل مشکلات هستند و بازگشت خادم و رفع اختلافات او با وزیر ورزش می تواند عیدی شیرینی برای کشتی ایران باشد.

دیدگاه‌ها