کد خبر : 1512260 | 26 اسفند 1396 ساعت 16:53 | 93.1K بازدید | 0 دیدگاه

نظرسنجى بزرگ "ورزش سه"

بهترین‌های ورزش ایران- انتخاب کنید

مخاطبان "ورزش سه" می توانند تا ساعت ۱۵ امروز(یکشنبه) در نظرسنجی بزرگ بهترین های ورزش ایران در سال ۹۶ شرکت کنند.

بهترین‌های ورزش ایران- انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، سال ۹۶ با وجود اینکه رویدادهای بزرگی مثل بازی های آسیایی و المپیک را در خود جای نداده بود؛ اما بازهم فرصتی برای افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در صحنه های بین المللی بود. با توجه به اتفاقاتی که در ۱۲ ماه سال ۹۶ رخ داد، به مرور برترین های ورزش ایران در ۲ بخش زنان و مردان پرداختیم. ۱۰ ورزشکار زن که در سال جاری توانستند در رشته خود تمام نگاهها را جلب کنند؛ در کنار ۱۰ ورزشکار مردی که اکثرا در صحنه های بین المللی افتخارآفرینی کردند. البته شاید ورزشکاران دیگری هم بودند که می توانستند در این ۲ لیست حضور داشته باشند.


مخاطبان "ورزش سه" هم می توانند با شرکت در این نظرسنجى برترین ورزشکاران مرد و زن سال ٩٦ را انتخاب کنند. 


البته نظرسنجی بهترین های ورزش سال که روی صفحه اصلی سایت قابل مشاهده است، ساعت ۱۵ امروز(یکشنبه) بسته می شود و مخاطبان تنها چند ساعت فرصت دارند نظر خود را درباره برترین ورزشکار مرد و زن سال ۹۶ درج کنند.

 

  • ورزشکاران زن:

 


شهربانو منصوریان(ووشو)


چهاردهمین دوره پیکارهای ووشوی بزرگسالان جهان در شهر «کازان» روسیه که مهرماه سال ۹۶ برگزار شد، با یک اتفاق تاریخی یعنی قهرمانی تیم ساندای ایران برای نخستین بار همراه بود. شهربانو منصوریان، کاپیتان تیم ملی ووشوی زنان برای چهارمین بار در این رقابت ها مدال طلای جهان را کسب کرد. این دختر ووشوکار به همراه خواهرانش در جریان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج هم به یاری امدادگران رفت.

 

1290636


کیمیا علیزاده(تکواندو)


دختر تاریخ ساز تکواندوی ایران که در المپیک ۲۰۱۶ به مدال برنز رسیده بود، در حالی در رقابت های قهرمانی جهان کره جنوبی ۲۰۱۷ شرکت کرد که از مصدومیت رنج می برد. کیمیا علیزاده توانست با وجود مصدومیت در این رقابت ها به مدال نقره جهان برسد؛ اگرچه بعد از بازگشت دچار بیماری عجیبی شد و چند هفته ای را در بیمارستان سپری کرد. او اخیرا با قدرت بیشتری به شیاپچانگ بازگشته و در انتخابی تیم ملی هم با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

 

1290640


فروغ عباسی(اسکی)


دختر اسکی باز ایرانی که به عنوان یکی از نمایندگان ایران برای حمل مشعل المپیک زمستانی ۲۰۱۸ به کره جنوبی دعوت شده بود، با توجه به کسب سهمیه المپیک بعد از چند ماه این بار برای مسابقه به این کشور رفت. فروغ عباسی که دومین تجربه المپیکی خود را سپری می کرد، توانست در پیونگ چانگ رکورد بهتری را از خود بر جای بگذارد.

 

1290642


سپیده توکلی(دوومیدانی)


در جریان مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا که به میزبانی تهران برگزار شد، فقط سپیده توکلی بود که توانست به مدال طلا دست پیدا کند. این قهرمان و رکورددار پنجگانه و پرش ارتفاع در ایران در روز نخست این مسابقات با رکوردشکنی به مدال نقره پرش ارتفاع رسید. او سپس در روز پایانی تک مدال طلای زنان ایرانی را در بخش پنجگانه آسیا کسب کرد.

 

1290619


زهرا نعمتی(تیروکمان معلولان)


زهرا نعمتی بانوی کماندار تیم ملی تیروکمان معلولان در رقابت‌های قهرمانی جهان که در پکن چین شهریورماه سال جاری برگزار شد، در ریکرو انفرادی زنان موفق به کسب مدال طلا شد. این بانوی کماندار ایرانی که سابقه ۲ بار قهرمانی در پارالمپیک را هم دارد، در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی طی نظرسنجی جهانی به عنوان بهترین کماندار پارالمپیکی سال 2017 جهان شناخته شد.

 

1290635


حمیده عباسعلی(کاراته)


قهرمان کاراته ایران که حالا با توجه به المپیکی شدن این رشته راه خودش را با انگیزه بیشتری ادامه می دهد، سال پرمدالی را سپری کرد. او در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در بخش کومیته تیمی طلایی شد. او سپس در جریان بازی های جهانی غیرالمپیکی توانست برای نخستین بار ایران را به مدال نقره برساند. همچنین مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان هم از دیگر افتخارات حمیده عباسعلی در سال جاری بود.

 

993080


فروغ موری(فوتبال)


کسب عنوان برترین بازیکن لیگ برتر فوتبال بانوان در فصل گذشته که اوایل سال ۹۶ به پایان رسید؛ نشان از درخشش فروغ موری دارد. این بازیکن که فصل گذشته در تیم آینده سازان و این فصل را در سپاهان سپری کرد، با وجود درخشش در لیگ برتر فوتبال بانوان چند هفته قبل از ناحیه مینیسک پا دچار پارگی شد تا چند ماهی دور از میادین باشد.

 

1290641


زهرا یزدانی(کشتی)


با راه اندازی کشتی در بخش بانوان، امسال یکی از ستاره های جوان این رشته درخشش فوق العاده ای داشت. زهرا یزدانی که از اقوام رضا یزدانی، کشتی گیر مشهور جویباری است، بعد از کسب مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ آلیش در قرقیزستان همراه با سایر کشتی گیران به بازی های داخل سالن آسیا اعزام شد. این دختر جوان ابتدا در کشتی با کمربند به مدال نقره رسید؛ اگرچه معتقد بود با ناداوری دستش از مدال طلا کوتاه مانده است. سپس یزدانی در بخش کشتی آلیش کلاسیک طلایی شد تا با ۲ مدال ارزشمند به ایران بازگردد.

 

1290633


گلاره کاکاوندپور(بسکتبال)


سال ۹۶ با توجه به صدور مجوز جهت حضور در میادین بین المللی، برای بسکتبال بانوان سال تاریخی بود. آسمان خراش های زن ایرانی برای اولین بار بعد از انقلاب توانستند در یک رویداد بین المللی حاضر شوند. گلاره کاکاوندپور، عضو تیم بسکتبال ۳ نفره ایران بود که به بازی های داخل سالن آسیا رفت و در نهایت با مقام پنجمی در اولین تجربه به ایران بازگشت. کاکاوندپور که ستاره ایران در این رقابت ها محسوب می شد، بعد از این مسابقات تصمیم به خداحافظی از بسکتبال گرفت.

 

1290756

 


زهرا قنبری(فوتبال)


شهرداری بم همین چند روز قبل توانست قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال بانوان را قطعی کند. این تیم ستاره ای به نام زهرا قنبری را در ترکیب خود جای داده بود که آمار فوق العاده ای در گلزنی از خود بر جای گذاشت و در نهایت عنوان خانم گلی این رقابت ها را به دست آورد. این بازیکن که سابقه بازی در لیگ عراق را هم دارد، در یک بازی ۷ گل به ثمر رساند.

 

1290634

 

****

 

  • ورزشکاران مرد:

 


حسن یزدانی(کشتی)


بدون شک مثل سال ۹۵ در روزهای پایانی سال ۹۶ هم می توان حسن یزدانی را یکی از ستاره های ورزش ایران دانست. کشتی گیر ۲۳ ساله جویباری که در ماههای ابتدای سال در بازی های کشورهای اسلامی به مدال طلا رسید. او سپس برای مسابقات قهرمانی جهان به پاریس رفت و خیلی راحت تر از آنچه که فکر می کرد، برای اولین بار روی سکوی نخست جهان ایستاد. همچنین در ماههای پایانی سال هم نابغه کشتی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید. یزدانی در شرایطی ۳ مدال طلا در سال ۹۶ کسب کرد که از ۱۱ رقیبش فقط یک کشتی گیر روسی توانست تا پایان ۶ دقیقه با او رقابت کند.

 

1290630


حامد حدادی(بسکتبال)


در سالی که تیم ملی بسکتبال ایران به مقام نایب قهرمانی کاپ آسیا رسید؛ حامد حدادی بازهم ستاره بی چون و چرای تیم کشورمان محسوب می شد. او توانست برای چندمین بار عنوان MVP را در پایان مسابقات آسیایی کسب کند تا نامش در تاریخ جاودانه شود. حدادی اخیرا در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی هم ستاره تیم ملی بسکتبال بود تا آسمان خراش ها مقابل قزاقستان و عراق به راحتی به برتری برسند.

 

1290620


علی پاکدامن(شمشیربازی)


با اینکه تا چندی پیش مجتبی عابدینی ستاره شمشیربازی ایران محسوب می شد، علی پاکدامن با تلاش فراوان توانست در ماههای اخیر پیشرفت فوق العاده داشته باشد و برای اولین بار روی سکوی سوم جام جهانی هم برود. این ملی پوش شمشیربازی ایران با کسب مدال برنز جام جهانی لهستان به رده یازدهم رنکینگ جهانی رسید و حالا چیزی تا رسیدن به جمع ۱۰ شمشیرباز برتر جهان فاصله ندارد.

 

1286601


میلاد عبادی پور(والیبال)


در سالی که تیم ملی والیبال ایران توانست اولین مدال جهانی خود را در جام قهرمانان قاره ها کسب کند، میلاد عبادی پور هم در تیم منتخب جام قرار گرفت و یکی از ستاره های تیم ملی بود. این ملی پوش والیبال بعد از این رقابت ها لژیونر شد و در ماههای اخیر به یکی از ستاره های تیم اسکرای لهستان در لیگ این کشور و لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده است.

 

1290638


سهراب مرادی(وزنه برداری)


وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم ایران که در المپیک ۲۰۱۶ بازگشت فوق العاده ای را رقم زد و به مدال طلا رسید؛ سال ۹۶ را قطعا همیشه در گوشه ای از ذهن خود خواهد داشت. سهراب مرادی اواخر تابستان در بازی های داخل سالن آسیا حاضر شد و علاوه بر کسب مدال طلا رکورد مجموع جهان را شکست. او چند ماه بعد در مسابقات جهانی آمریکا علاوه بر کسب ۳ مدال طلا، بار دیگر رکورد مجموع خودش را جابجا کرد؛ ضمن اینکه در حرکت دوضرب هم بعد از ۱۷ سال رکوردی را به نام خود ثبت کرد.

 

1290637


حسن تفتیان(دوومیدانی)


حضور در تورنمنت های مختلف و البته معتبر باعث شد تا حسن تفتیان سال شلوغ و موفقی را پشت سر بگذارد. این دونده سرعت ایران در رقابت های قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید. او سپس در رقابت های قهرمانی جهان در لندن شرکت کرد. کسب مدال طلای مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا همراه با رکوردشکنی جزو دیگر موفقیت های او بود. همچنین اخیرا تفتیان با ایستادن بر سکوی پنجم دوی ۶۰ متر پاریس رکورد این رشته را جابجا کرد.

 

1290618


سعید ملایی(جودو)


در حالی که در سال های اخیر اهالی جودو از ناکامی های این رشته در میادین بین المللی خسته شده بودند، سعید ملایی به عنوان یک پدیده در سال جاری ظهور کرد. این جودوکار ایرانی که هم اکنون در رده سوم رنکینگ جهانی قرار دارد، در مراحل مختلف گرندپری چند بار به مدال رسید. او همچنین در مسابقات قهرمانی جهان بعد از یک دهه ایران را صاحب مدال برنز کرد. ملایی اخیرا هم در گرنداسلم آلمان به مدال طلا دست یافت.

 

1290644


علی اصغر حسن زاده(فوتسال)


کاپیتان فعلی تیم ملی فوتسال ایران که توانست در مسابقات قهرمانی آسیا همراه با تیم ملی کشورمان برای دوازدهمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد، در مراسم برترین های سال فوتبال آسیا به عنوان مرد سال فوتسال قاره کهن شناخته شد. علی اصغر حسن زاده در پایان مسابقات قهرمانی آسیا هم جایزه برترین بازیکن جام را کسب کرد.

 

1290622


سیامند رحمان(وزنه برداری معلولان)


مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان به میزبانی مکزیک در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ بازهم جایی برای قدرت نمایی هرکول وزنه برداری جهان بود. سیامند رحمان که در پارالمپیک ۲۰۱۶ رکورد فوق العاده ۳۱۰ کیلوگرم را از خود بر جای گذاشت، در سال ۹۶ بار دیگر با اقتدار روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد؛ اگرچه او این بار برای شکستن رکورد خودش تلاش نکرد.

 

1290632


رضا علیپور(سنگنوردی)


شاید تا چند سال قبل کمتر کسی تصور می کرد در رشته ای مثل سنگنوردی ایران صاحب عنوان و جایگاه شود. رضا علیپور با درخشش فوق العاده اش در سال ۹۶ حالا رکورددار بخش سرعت سنگنوردی در جهان است. او در جریان بازی های غیرالمپیکی به مدال طلا رسید و در جریان نظرسنجی جهانی در پایان سال ۲۰۱۷ به عنوان برترین ورزشکار غیرالمپیکی جهان شناخته شد. با توجه به المپیکی شدن سنگ نوردی حالا علیپور یکی از شانس های مسلم کسب مدال در المپیک هم به شمار می رود.

 

1290639

دیدگاه‌ها