کد خبر : 1512392 | 27 اسفند 1396 ساعت 11:20 | 28.7K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه شایعات اخیر درباره اخراج مربیان!

گزارش: 9 نیمکت لرزان فوتبال اروپا

شایعات زیادی در روز‌های گذشته در رابطه با اخراج بعضی مربیان به دلیل نتایج ضعیف در انتهای فصل شنیده می‌شود.

گزارش: 9 نیمکت لرزان فوتبال اروپا

به گزارش "ورزش سه"، نام‌های مختلفی از تمامی لیگ‌ها و باشگاه‌ها، شنیده می‌شود. این شایعات، می‌تواند بر روحیه مربیان و بازیکنان تیم‌ها تاثیر منفی بگذارد. به بهانه این شایعات، به 9 مربی می‌پردازیم که شاید و تنها شاید، در فصل 2018/19، در سمت مربیگری تیم‌های فعلیشان نباشند!

 

 

1277989

 

1-اونای امری( پاریسن‌ژرمن):


امری، به احتمال زیاد با توجه به حذف در مقابل رئال‌مادرید با نتیجه 5-2 در مجموع، پاریس را به مقصد دیگری ترک کند. اونای‌امری، فصل پیش نیز در همین مرحله، اسیر کامبک فوق‌تاریخی کاتالان‌ها شد. این مربی اسپانیایی، در طی دو فصل اخیر که هدایت این تیم متمول را بر عهده داشته‌است؛ تاکنون نتوانسته پی‌اس‌جی را از مرحله 1/16 نهایی عبور دهد و به همین دلیل، در خطر اخراج قرار دارد!


امری در مدیریت رختکن تیمش نیز عملکرد خوبی نداشته است و همواره شایعاتی پیرامون درگیری کاوانی، نیمار، آلوز و دیگر بازیکنان مطرح می‌شود که گاهی اوقات، این شایعات رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. با توجه به دلایل بالا، به نظر می‌رسد امری اخراج خواهد شد. ژوزه‌مورینیو، آرسن‌ونگر و لوییزانریکه، افرادی هستند که شایعات آن‌ها را به باشگاه پی‌اس‌جی، نزدیک کرده است!

 

 

1290774

 

 

2-آلن‌پاردیو( وست‌برومویچ آلبیون):


اگر بخواهیم رک‌ و پوست‌کنده صحبت کنیم؛ عجیب به نظر می‌رسد که پاردیو هنوز هم روی کار است و در وست‌برومویچ، کار می‌کند! درست است که تمام ناکامی‌های وست‌بروم در این فصل، تقصیر این پیرمرد نیست اما این که او در 16 بازی اخیر، تنها یک پیروزی در لیگ جزیره را کسب کرده است؛ واقعا عجیب است!
باسترک‌ها اکنون در قعر جدول رده‌بندی لیگ جزیره قراردارند و 8 امتیاز با فرار از منطقه سقوط، فاصله دارند و سقوط نکردن این تیم، چیزی شبیه به یک معجزه خواهد بود و به نظر منطقی می‌آید که وست‌بروم باید از حالا برای بازی در چمپیونشیپ فصل بعد، آماده باشد. برنامه‌های وست‌بروم  برای فصل بعد، به نظر جایی برای پاردیو نخواهد داشت!

 

 

1290371

 

 

3-آرسن‌ونگر( آرسنال):


ونگر همین چند هفته پیش، یکی از بدترین هفته‌های دوران طولانی مربیگریش را تجربه کرد. او در فینال لیگ کاپ به منچسترسیتی باخت، در لیگ جزیره نیز مغلوب سیتیزن‌ها شد و در مقابل برایتون هم تن به شکست داد تا هفته بد ونگر، تکمیل شود. حذف میلان در هفته گذشته نیز دوای درد هواداران و مدیران توپچی‌ها نشد تا به نظر برسد که دوران تلخ و شیرین این مربی فرانسوی، در تابستان به پایان خواهد رسید. البته اگر آرسنال، در لیگ اروپا به عنوان قهرمانی برسد؛ بعید نیست که یک فصل و تنها یک فصل دیگر، ونگر را به عنوان سرمربی توپچی‌ها ببینیم، اتفاقی که با حضور لاتزیو، اتلتیکومادرید و دیگر تیم‌های قدرتمند در لیگ اروپا، کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد.


چندی پیش، لیستی از گزینه‌های آرسنال منتشر شد که در میان آن‌ها، نام‌هایی همانند لئوناردوژاردیم و میکل آرتتا، دیده می‌شد. به نظر می‌رسد که دوران 22 ساله ونگر در جمع قرمزپوشان شمال لندن، رو به اتمام است!

 

 

1288286

 

 

4-زین‌الدین‌زیدان( رئال‌مادرید):


این فصل لالیگا، فصلی کابوس‌وار برای کهکشانی‌ها و هوادارانشان است. آن‌ها اکنون با اختلاف 7 امتیازی نسبت به اتلتیکو و 15 امتیازی نسبت به بارسلونا، در رده سوم جدول قراردارند. از سوی دیگر، آن‌ها در کوپادل‌ری نیز به طرز عجیبی توسط لگانس حذف شدند تا تنها رویای باقی‌مانده برای اسطوره فرانسوی کهکشانی‌ها و شاگردانش، کسب سومین قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا باشد. کاری که با حضور تیم‌های قدرتمندی همچون بارسلونا، منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ و برخورد به قرعه دشوار یوونتوس، کار ساده‌ای به نظر نمی‌آید اما اگر رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسد؛ بعید نیست که اخراج زیدان نیز به تعویق بیفتد!
اما اگر این اتفاق بزرگ رخ ندهد؛ کهکشانی‌ها شاید دیگر زیدان را از فصل آینده روی نیمکت مربیگری خود نبینند. تاکنون مربیانی چون یورگن‌کلوپ، مائوریسیو ساری و مائوریسیو‌پوچتینو به رئال‌مادرید لینک شده‌اند!

 

 

1286302

 



5-یوپ‌هاینکس(بایرن‌مونیخ):


شاید تنها مربی این لیست که با وجود عملکرد خوب، امکان دارد که فصل آینده را روی نیمکت تیمش نباشد؛ یوپ‌هاینکس است. این مربی که سکان کار را از دست کارلو‌آنچلوتی ربود و پس از آن، عملکرد خارق‌العاده‌ای را داشته و بعید نیست که حتی به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز برسد، بعد از قبول سرمربیگری باواریایی‌ها، اعلام کرده بود که قرار نیست، فصل آینده را روی نیمکت بایرن‌مونیخ بنشیند.
علی‌رغم عملکرد خوب وی، او به نشریه معتبر بیلد اعلام کرده است که بایرن‌مونیخ، یک مربی مناسب را برای خودش در تابستان پیدا خواهد کرد و نیازی به ماندن او در این تیم نیست! این جملات سبب شد تا همگان به رفتن هاینکس از جمع مونیخی‌ها، فکر کنند!

 

 

1285937

 

 

6-آنتونیوکونته( چلسی):


مرد قهرمان فصل پیش شیر‌های لندن، اکنون در آستانه اخراج قرار دارد. او که در این فصل، نتایج خوبی را با چلسی کسب‌نکرده‌است؛ پس از ورود به جنگ روانی با مورینیو، اوضاع بدتری نیز پیدا کرد. او با مسئولان نقل و انتقالات و همینطور رومن آبراموویچ، رابطه خوبی ندارد و اگر فصل بعد، شخص دیگری را روی نیمکت آبی‌های لندن ببینیم؛ زیاد تعجب نخواهیم کرد!
لوییزانریکه طی چند ماه گذشته، به شدت به باشگاه چلسی لینک شده است تا شاید شاهد حضور او در شیر‌های لندن باشیم. اگر فصل بعد نیز شاهد حضور کونته روی نیمکت چلسی باشیم؛ یکی دیگر از عجایب فوتبال را به نظاره خواهیم نشست!

 

 

1166927

 

 

7-سم‌آلاردایس(اورتون):

پس از ناکامی در به اختیارگرفتن مارکو سیلوا و پائولو فونسسا، اورتونی‌ها به فکر آوردن بیگ‌سم به گودیسون‌پارک برای کسب نتایج بهتر افتادند. درست است که پس از روی کار آمدن دکتر فوتبال انگلستان، اورتونی‌ها پیشرفت خوبی در جدول داشته‌اند و اکنون در مقام هشتم قراردارند اما دستاورد‌های بیگ‌سم در اورتون، زیاد نبود و به این دلیل، احتمالا دیگر او را در حال مربیگری اورتون در فصل آینده نبینیم!

 

 

1259667

 

 

8-پیتراشتوگر(دورتموند):

یک فاجعه در باشگاه دورتموند در اواسط این فصل رخ داد. این تیم که در ابتدا، بهترین خط دفاع فوتبال اروپا و یکی از بهترین خطوط حمله فوتبال اروپا را در اختیار داشت؛ ناگهان درگیر بحرانی عجیب شد و مدت‌ها به پیروزی نرسید. این وضعیت، سبب شد تا مدیران زنبور‌ها، رای به اخراج پیتربوش از سرمربیگری زنبور‌های سیگنال ایندونا پارک بدهد.


کارشناسان، وقتی که فهمیدند مربی تازه اخراج شده تیم قعر جدولی کلن یعنی اشتوگر، قرار است به مربیگری زنبور‌ها برسد؛ به انتقاد از این تصمیم پرداختند. مربی زنبور‌ها، دوران خوبی را برای این تیم شروع کرد اما اوضاع در ادامه بر وفق مراد نبود! آن‌ها توسط سالزبورگ اتریش حذف شدند. شاید هم فصل آینده با توجه به عملکرد نسبتا خوب وی، او روی نیمکت زنبور‌ها بنشیند اما اگر این اتفاق هم نیفتد، زیاد نباید تعجب کرد!

 

 

1252451

 

 

9-دیویدمویس(وستهم‌یونایتد):


بازهم یک اشتباه دیگر از مویس در انتخاب تیم! بعد از ساندرلند و آن عملکرد فاجعه‌بار؛ اکنون مویس سرمربیگری باشگاهی را در دست دارد که گریبان‌گیر مشکلات مدیریتی است!
حتی اگر تیم در منطقه سقوط وستهم در لیگ جزیره باقی بماند، به نظر نخواهد آمد که مویس، همچنان سکان‌دار چکش‌ها در فصل آینده باشد؛ چه در لیگ جزیره و چه در چمپیونشیپ!

 

مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

دیدگاه‌ها