کد خبر : 1512625 | 28 اسفند 1396 ساعت 13:08 | 25.6K بازدید | 0 دیدگاه

حیف این تماشاگر که امثال ژاوی را در جم نبیند 

فروزان: آقایان زمان بی پولی خودشان را کنار نکشند

پارس جنوبی سال خوب و جالبی را سپری کرد. صعود به لیگ برتر و سپس کسب نتایج خوب در اولین سال حضورش در لیگ برتر اتفاقاتی فراتر از تصورات فوتبالی بود اما برای جمی ها رخ داد و آن ها با حضور در رتبه ششم جدول به دنبال کسب سهمیه آسیا هستند.

فروزان: آقایان زمان بی پولی خودشان را کنار نکشند

به گزارش "ورزش سه"، محسن فروزان یکی از باتجربه های پارس جنوبی و یکی  از عوامل موفقیت تیمش در این فصل بوده است. پارس جنوبی با حضور او و البته ساختار دفاعی محکمی که دارد چهارمین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد هرچند این موضوع نیز باعث نشد که دروازه بان پارس جنوبی در آستانه جام جهانی به اردوی تیم ملی دعوت شود. فروزان در حال حاضر مثل دیگر بازیکنان پارس جنوبی از شرایط مالی باشگاه و عدم دریافت مطالباتش ناراحت و ناراضی است، هرچند معضل بی پولی تنها مختص به پارس نیست و تقریبا تمام تیم های لیگ برتری با آن دست و پنجه نرم می کنند. گفت و گوی ورزش سه با محسن فروزان را در آخرین ساعات سال 96 می  خوانید:  

 


پارس جنوبی در حالی در رتبه ششم جدول ایستاده که ممکن است با یک پیروزی تا رتبه دوم نیز صعود کند‌. شرایط این تیم را چگونه می‌بینید؟


ما امید فراوانی به کسب جایگاه‌های بالاتر در جدول رده‌بندی داریم‌. بازیکنان تیم هر روز تمرین می‌کنند و عرق می‌ریزند تا بتوانیم مردم شهر جم را خوشحال کنیم‌. در حال حاضر حمایت آن‌ها از بازیکنان و کادرفنی تیم تنها دلخوشی‌مان است‌. 

 


در ابتدای فصل بسیاری نگران بودند که مبادا پارس جنوبی به سرنوشت نفت تهران دچار شده و از نظر بودجه دچار مشکل شود اما به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نداد.


ما مشکلات مالی زیادی داریم، انتظار داشتیم مسوولان پارس جنوبی به تیمی که باعث شناخته‌تر شدن شهرشان شد کمک کنند‌. همه بازیکنان با جان و دل برای تیم بازی کردند؛ اما وقتی تیمی مشکل مالی دارد بدون شک تمرکز را از بازیکنان می‌گیرد‌. روزهای حساسی را پشت سر می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم سهمیه آسیایی بگیریم‌. این روزها بهترین فرصت برای تزریق پول بیشتر به باشگاه است تا بازیکنان، کادر فنی و مدیرعامل تیم‌مان بهرام رضاییان با آسودگی خاطر به دنبال کسب نتیجه باشند‌. ما قرارداد بستیم و شغل‌مان فوتبال است، بنابراین به پول آن نیاز داریم و با این پول زندگی‌مان را اداره می‌کنیم‌. اگر تمرکزمان را از دست بدهیم و نتیجه دلخواه نگیریم مسوولان پارس جنوبی خود را می‌بخشند؟ امیدی که به مردم این شهر دادند و آن‌ها را دلخوش به لیگ قهرمانان آسیا کردند را می‌توانند نادیده بگیرند؟ قاطعانه می‌گویم تیم‌داری به این شکل نیست، همه مردم یک شهر باید همدل باشند تا تیمی از یک شهر کوچک نتیجه بگیرد نه اینکه خودشان را کنار بکشند و حتی تامین بودجه باشگاه را نیز فراموش کنند.

 


در سال‌های گذشته این تیم از نظر مالی دچار مشکل نبود و حتی شنیده بودیم بودجه مناسبی برای تیم‌داری در لیگ برتر کنار گذاشته‌اند.


بله، همین‌طور است‌. بودجه مناسبی در نظر گرفته شد، حتی شنیده‌ام در جشن قهرمانی صعود این تیم به لیگ برتر، وعده‌های فراوانی برای اداره تیم دادند اما در نهایت چه اتفاقی رخ داد؟ تب و تاب صعود به لیگ برتر خوابید و مسوولان فراموش کردند حق بازیکنان را پرداخت کنند‌. باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس در آستانه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با وجود مشکلات مالی فراوان، با پرداخت پاداش یا بخشی از قراردادها به بازیکنان روحیه می‌دهند در جم اما با وجود تلاش‌های فراوان مدیرعامل تیم، ما در کورس نایب قهرمانی لیگ به مشکل مالی برخورده‌ایم و مسوولان تیم و شهر سکوت کرده‌اند‌. من دلم به حال هوادارانی می‌سوزد که هر هفته از تیم ما حمایت می‌کنند؛ اما اگر نتوانیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم، دلخور می‌شوند و شاید سال بعد به این شکل از تیم حمایت نکنند.

 


تجربه نشان داده این موضوع اتفاق می‌افتد به عنوان مثال به خاطر دارم هواداران تراکتورسازی در ابتدای حضور این تیم در لیگ برتر حمایت بیشتری از بازیکنان و تیم می‌کردند اما نتیجه نگرفتن باعث شد تعدادشان کم شود.

 

بله، این تجربه پیش از این نیز تکرار شده است‌. فوتبال صنعت مهمی است که می‌تواند در بخش‌های مهم به اجتماع کمک کند‌. پیش از صعود پارس جنوبی به لیگ برتر، شاید معدود افرادی بودند که شهر جم را می‌شناختند اما صعود این تیم سبب شد امروز همه شهر جم را با تیم فوتبالش بشناسند‌. در واقع شهر، رونق گرفت و مردم زندگی‌شان را با تقویم فوتبالی تنظیم کردند‌. استقلال و پرسپولیس به این شهر آمدند، برنامه 90 چندین بار گزارش‌هایی را از این شهر پخش کرد‌. همه این‌ اتفاقات باید با صرف هزینه‌های چند میلیارد تومانی انجام می‌شد اما بازیکنان کاری کردند که نام این شهر همیشه در ذهن مردم باقی بماند‌. شما حساب کنید و ببینید هزینه تبلیغات تلویزیونی در بدترین ساعات پخش تلویزیونی چقدر است؟ ما کاری کردیم که در بهترین ساعات پخش تلویزیونی و با بیشترین مخاطب، مردم با شهر جم آشنا شوند‌. این اتفاقات ارزشمند است و باید به آن توجه کرد؛ اما متاسفانه مسوولان پارس جنوبی آن را نادیده می‌گیرند.

 


در واقع معتقدید که با موفقیت پارس جنوبی شور و نشاط اجتماعی نیز در این شهر بالا رفته است؟.


ببینید دولت هزینه می‌کند و پارک می‌سازد تا مردم اوقات فراغت‌شان را سپری کنند‌. هزینه می‌کنند و برای مردم تفریح می‌سازند آیا می‌توانیم بگوییم این هزینه‌ها دور ریخته شده؟ بدون شک پاسخ منفی است‌. هزینه کردن برای پارس جنوبی نیز به نوعی به بالارفتن نشاط اجتماعی کمک می‌کند‌. در واقع مردم ساعت‌ها با فوتبال تفریح می‌کنند و با انرژی بیشتری به محل کارشان می‌روند‌. بنابراین هزینه کردن برای فوتبال، دور ریختن پول نیست‌. مسوولان پارس جنوبی باید بدانند که به بالا رفتن نشاط در شهرشان کمک کرده‌اند و اگر این تیم نتیجه نگیرد موجب آزرده‌خاطر شدن مردم شهر می‌شوند‌. مردم ثابت کرده‌اند افرادی که به آن‌ها توجه نمی‌کنند را نمی‌بخشند‌. من هشدار می‌دهم اگر مشکلات مالی تیم حل نشود در آینده، مردم، مسوولان شهر را نخواهند بخشید‌. اگر ما بتوانیم در لیگ برتر نتیجه بگیریم و سهمیه آسیایی را کسب کنیم، سال آینده می‌توانیم بازیکنانی مثل ژاوی را در ورزشگاه جم ببینیم‌. این اتفاق چقدر می‌تواند به بالا رفتن روحیه مردم کمک کند؟ مسوولان باید نگاه این چنینی داشته باشند و به تیم کمک کنند.

 


 پنج بازی تا پایان فصل باقی مانده و شما در سه امتیازی رتبه دوم جدول هستید. ارزیابی ات از آینده چیست؟


ما سرنوشت‌مان دست خودمان است و به همین دلیل من هشدار می‌دهم که این روزها مسوولان، بیشتر هوای تیم را داشته باشند‌. حواس‌شان باشد که بسیار زود، دیر می‌شود‌. باید کمک کنند تا تیم نتیجه بگیرد‌. شاید اگر امروز به تیم کمک کنند بسیار بهتر از دو هفته دیگر است‌. آن‌ها باید زمان را در نظر بگیرند و در کنار بازیکنان باشند نه اینکه خود را جدا از بازیکنان بدانند.

 

همه از علاقه ات به استقلال خبر دارند. این تیم در نیم فصل دوم با شفر نتایجی به دست آورد که همه به قهرمانی این تیم در فصل آینده خوش بین شدند‌. به خصوص با حضور یکصد هزار تماشاگر در  بازی با العین... ‌. 

 

حضور تماشاگران استقلال نشان داد که این تیم پرطرفدارترین تیم ایران است و نتایجی که به دست آمده باعث افزایش روحیه بازیکنان شد‌. به خصوص حضور یکصدهزار نفری استقلالی‌ها در آزادی باعث شد تا بیشتر قدر این هواداران را بدانند‌. بازیکن وقتی این هوادار را می‌بیند انگیزه و تلاش خودش را دوچندان می‌کند‌. جا دارد به این هواداران تبریک بگویم‌. این تماشاگران مسوولیت بازیکنان استقلال را دو چندان کردند و امیدوارم که سال بعد هم با همین قدرت از تیم محبوب من حمایت کنند‌. 

 


استقلال چقدر شانس قهرمانی در لیگ آینده دارد؟ 


اول از همه آرزو می‌کنم که استقلال امسال قهرمان جام حذفی شود و سال آینده هم پس از چند سال قهرمانی لیگ را به دست بیاورد چون چند سالی است که قهرمانی لیگ را در ویترین افتخارات‌مان نداریم.

 

دیدگاه‌ها