کد خبر : 1512894 | 02 فروردين 1397 ساعت 14:37 | 49.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به کلیدی‌ترین بازیکنان حریف تدارکاتی ایران؛

تونس با گلری مطمئن و لژیونرهای انگلیس و فرانسه

تیم ملی تونس با بهره‌مندی از بازیکنانی با تجربه و لژیونرهای شاغل در سطح اول فوتبال اروپا مقابل ایران قرار می‌گیرد.

تونس با گلری مطمئن و لژیونرهای انگلیس و فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی تونس یکی از تیم‌های قدرتمند آفریقایی محسوب می‌شود که قرار است فردا شب دیداری دوستانه با تیم ملی ایران داشته باشد؛ به همین دلیل، بازیکنان شاخص این تیم را بررسی می‌کنیم:


1. ایمن المثلوثی:

دروازه‌بان 34 ساله تیم ملی تونس یکی از با تجربه ترین بازیکنان این تیم است و کاپیتان قرمزپوشان آفریقایی محسوب می‌شود؛ شروع فوتبال او در تیم کوچک پایتخت مصر بود، او سپس به تیم نجم الساحلی پیوست و حدود 15 سال سنگربان این تیم بود و به موفقیت‌های بزرگی رسید که مهم‌ترینشان، جام باشگاه‌های آفریقا در سال 2007 بود. او در دوره‌ای کوتاه لژیونرشدن را هم تجربه کرده و در تیم باطن عربستان بازی می کند. سرمربی تیم تونس روی این دروازه‌بان حساب ویژه‌ای باز کرده و در دیدار جام جهانی مقابل انگلستان و بلژیک امیدوار به درخشش او است.


2. علی معلول:

او دفاع چپ تیم الاهلی مصر است و 28 سال سن دارد. ویژگی اصلی او استارت‌ها و حرکات تکنیکی عنوان می‌شود  و همچنین سانترهای بسیار دقیقی دارد و به خط حمله نیز اضافه می شود. او 5 سال قبل برای اولین بار به تیم ملی اضافه شد و پس از آن به یکی از بازیکنان مهم این تیم تبدیل شد. رسانه های عرب زبان، جام جهانی را نقطه عطف فوتبال او می‌دانند و پیش‌بینی می شود که بتواند جهشی در فوتبالش داشته باشد و به تیمی اروپایی بپیوندد. او فوتبالش را از سفاقسی تونس آغاز کرد و با این تیم، قهرمان لیگ و جام در جام آفریقا شد او سپس در سال 2016 به الاهلی مصر پیوست.

 


3. الیاس سخیری:

او برای نخستین بار حضور در تیم ملی را تجربه می‌کند؛ سخیری، در تیم مون پولیه فرانسه بازی می‌کند و سرمربی تونس را مجاب کرد تا پس از یک فصل فوق العاده، از او دعوت کند. الیاس 22 ساله است و در فصل جاری یکی از بهترین بازیکنان این تیم فرانسوی محسوب می شود و عملکرد بسیار خوبی دارد. نبیل معلول روی حرکات او حساب ویژه ای باز کرده و امیدوار است در بازی با انگلستان، بلژیک و پاناما عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

 


4. محمدامین بن عمر:

او 25 ساله است و در تیم الاهلی مصر بازی می‌کند. او را برگ برنده تیم تونس عنوان می‌کنند و باتوجه به پستش (هافبک دفاعی) بازیکن کلیدی تیم تونس است. خصوصیات او، ارسال پاس های دقیق، قطع توپ و اضافه شدن به حملات قلمداد می شود و از تیم نجم الساحلی به الاهلی پیوسته است.

 


5. وحبی خذری:

هافبک 27 ساله تیم ملی تونس، در رن فراسه بازی می‌کند و 34 بازی ملی نیز در کارنامه دارد. این فوتبالیست تکنیکی، قدرت شوت‌زنی بسیار بالایی دارد و انتظار می رود یکی از ستاره‌های تیم ملی تونس باشد. او در لیگ انگلستان برای تیم ساندرلند هم بازی کرده و اولین بازی ملی‌اش در سال 2013 بود.

 

 

6. بسام السرافری:

او وینگر تکنیکی تیم ملی تونس به شمار می رود که 21 ساله است و تاکنون تجربیات ملی زیادی ندارد. او در تیم نیس فرانسه عضویت دارد و عملکرد بسیار خوبی در فصل جاری داشته و پیش بینی می شود یکی از چهره های درخشان تیم ملی کشورش باشد.

دیدگاه‌ها