کد خبر : 1513026 | 03 فروردين 1397 ساعت 14:19 | 47.7K بازدید | 0 دیدگاه

بن یدر نیامد، خاوی و بن علوان هستند 

تیم ملی تونسی - فرانسوی در برابر ایران

تیم ملی ایران در حالی به مصاف تونس خواهد رفت که این تیم آفریقایی از بازیکنان دو رگه متعددی تشکیل شده است.

تیم ملی تونسی - فرانسوی در برابر ایران 

به گزارش "ورزش سه"، در بین بازیکنانی که به اردوی تیم ملی تونس برای دو بازی دوستانه با ایران و کاستاریکا دعوت شده اند، نام بازیکنان دو رگه بسیاری دیده می شود. فوتبالیست هایی که در لیگ فرانسه بازی می کنند و اغلب هم چهره های جوان و با استعدادی هستند که در یکی دو سال اخیر به سطح اول لوشامپیونه رسیده اند.

 

معلول، سرمربی تیم مراکش الیاس سخیری، معز حسن، سیف الدین خاوی و یوهان بن علوان را برای اولین بار به تیم ملی دعوت کرده و این در حالی است که این ستاره ها همگی دو رگه هستند و همچنین در تیم های بزرگ فوتبال اروپا بازی می کنند. سخیری در مون پلیه، سیف الدین در ترویس و بن علوان در لستر سیتی بازی می کنند و در دو دیدار مقابل کاستاریکا و ایران احتمالا آزمایش خواهند شد. پس از این که تیم ملی تونس، برای پنجمین بار در تاریخ و برای اولین بار پس از 2006 به جام جهانی صعود کرده، مسئولان فوتبال و کادرفنی این کشور تلاش داشته اند تا بازیکنان دو پاسپورته را به تیم ملی این کشور بیاورند تا از تجربیات اروپایی آن ها استفاده کنند و برای اولین بار از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنند.

دعوت کردن از این بازیکنان باعث انتقادات زیادی از فدراسیون فوتبال این کشور شده اما آن ها پشت تصمیمات سرمربی تیمشان ایستاده و اعلام کرده اند که تمام تلاششان این است که تیم قدرتمندی را به جام جهانی ببرند و تیم ملی شان متشکل از بازیکنان بومی و ستاره های تونسی که در اروپا رشد کرده اند، باشد.

 

الیاس سخیری در گفتگو با فرانس پرس اعلام کرد: پس از اضافه شدن به تیم ملی تونس، خیلی زود با آن ها هماهنگ شدم و شرایطم خیلی خوب است و در حال کسب تجربه بسیار خوبی هستم.

 

1291404

 

1291413

 

1291414

 

 

سخیری ادامه داد: دیگر بازیکنان به خوبی از من استقبال کردند و جای هیچ نگرانی نیست. من نمی توانم عربی صحبت کنم اما در حال تلاش هستم تا خیلی زود این زبان را یاد بگیرم و با تیم هماهنگ تر شوم. اکنون رابطه بسیار خوبی با سرمربی داریم و این را می توان از ویدئوهای تمرین فهمید.

 

همین ویدئوها و صمیمیت بین بازیکنان بومی و دو رگه، خط بطلانی بود بر حواشی و صحبت های در گوشی که روابط بازیکنان با یکدیگر را خوب پیش بینی نمی کردند.

معز حسن دروازه بان 23 ساله فرانسوی - تونسی هم گفته که من از دعوت شدن به تیم ملی بسیار خوشحالم و حالا که دروازبان شماره یک تیم باشگاهی شدم، انتظار رقابت خوب با دروازه بانان ملی پوش تیم ملی تونس را دارم. 

او درباره بازیکنان دو رگه و انتخاب خودش که تیم ملی تونس بود هم گفت: من هیچ حس پشیمانی ندارم و فکر میکنم تصمیم درستی گرفته ام. من برای جوانان فرانسه بازی کردم و این حس بسیار خوبی است که شانس بازی در تیم ملی تونس را هم دارم و بتوانم خود را به آن ها هم ثابت کنم. من این انتخاب را با قلبم انجام دادم و قبلا هم به تونس سفر کرده بودم.

 

1291400

 

برخلاف این بازیکنان، بن یدر ستاره تیم سویا پیشنهاد تیم ملی تونس را رد کرد. البته پیش از این که تونسی ها به او پیشنهاد بدهند، دیدیه دشان او را به تیم ملی دعوت کرده بود و او هم به دنبال رویاسازی در تیم ملی فرانسه است. بن یدر، در مسابقات حذفی لیگ قهرمانان مقابل منچستر یونایتد درخشش بسیار خوبی داشت و عامل حذف این تیم بزرگ شد اما دیدیه دشان معتقد است که عملکرد بن یدر در طول فصل، او را مجاب به دعوت کرده است.

مشابه بن یدر، برادر سامی خدیرا، بازیکن تیم آگزبورگ آلمان است. او نیز پیشنهاد تیم ملی تونس را رد کرد و گفت که فقط می توانم آلمانی صحبت کنم و این دلیل اصلی من برای رد کردن پیشنهاد تیم ملی تونس است چون مشکل جدی زبانی خواهم داشت.

 

در تیم ملی ایران نیز همچون تونس، بازیکنان دو رگه بسیاری حضور دارند و بازار حضورشان در تیم کشورمان، از زمان برانکو ایوانکوویچ وجود داشت. فریدون زندی، در راه جام جهانی 2006 کمک حال تیم ملی ایران بود و حالا هم اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و... مدت هاست در ایران حضور دارند و سامان قدوس هم به تازگی به تیم ملی اضافه شده است.

دیدگاه‌ها