کد خبر : 1513033 | 03 فروردين 1397 ساعت 15:20 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی از دریچه رنکینگ

ایران بیست و هفتمین تیم حاضر در روسیه

باشکوه ترین مراسم فوتبالی در جهان از روز چهاردهم ژوئن در کشور روسیه آغاز می شود و تیم ملی ایران نیز به عنوان یکی از 32 تیم برتر فوتبال جهان در این مسابقات حاضر خواهد بود.

ایران بیست و هفتمین تیم حاضر در روسیه

به گزارش" ورزش سه"، از 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه 20 تیم در دوره قبلی رقابت ها در کشور برزیل هم حاضر بوده اند. در این میان دو تیم پاناما و ایسلند برای اولین بار جام جهانی را تجربه می کنند. ایتالیا بی تردید می تواند بزرگترین غایب جام جهانی لقب بگیرد که با 4 قهرمانی در این مسابقات شانس حضور در روسیه را نیافت. شیلی و ایالات متحده امریکا نیز دیگر تیم هایی بودند که نتوانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند. با این وجود حضور تیم هایی مثل آلمان، برزیل، اروگوئه، اسپانیا،آرژانتین و انگلستان که سابقه قهرمانی در این رقابت ها را دارند جام جهانی 2018 را به رقابت هایی جذاب بدل می کند. همچنین این برای اولین بار است که 4 کشور عربی به رقابت های جام جهانی راه یافته اند. مصر، عربستان سعودی، تونس و مراکش. این چهار کشور هستند. در اینجا نگاهی از دریچه رنکینگ داریم به 32 تیم حاضر در جام  جهانی روسیه. امتیازات این رنکینگ که در میرور انگلستان منتشر شده بر اساس احتمال برد در رقابت ها، شانس حضور در دور بعدی، نتایج گذشته و عملکرد اخیر تیم ها محاسبه شده است.


32-عربستان سعودی
 

عربستان سعودی یکی از نماینده های آسیا و یکی از چهار تیم عرب حاضر در جام جهانی است. آن ها در سه بازی مهم دور مقدماتی شکست خوردند و به همین دلیل سرمربی تیم را تغییر دادند. خوان آنتونیو پیزی اسپانیایی جانشین باربوزای آرژانتینی شد.

 


31-پاناما
 

پاناما که با وجود تیم ایالات متحده توانست در میان تعجب به جام جهانی برسد. این تیم کار سختی در اولین حضورش در جام جهانی دارد هرچند در دور مقدماتی نشان دادند تیمی سخت کوش و فیزیکی هستند.

 


30-استرالیا

 

آنگه پوسته کوگلو سرمربی استرالیا بعد از اینکه تیمش را از مرحله پلی آف به سلامت به جام جهانی رساند از سمتش استعفا کرد. برت ون مارویک حالا هدایت این تیم را به عهده دارد که با هلند به فینال جام جهانی رسیده است. 

 


29-تونس
 

حضور تونس در رتبه 29 نشان می دهد این تیم در میان تیم های افریقایی کمترین شانس را در حال حاضر برای موفقیت دارد. این تیم در گروهی دشوار با انگلستان و بلژیک باید رقابت کند.

 


28-ژاپن

 

ژاپن با تیم های سنگال، لهستان و کلمبیا رقابت دشواری در جام جهانی خواهد داشت. آن ها اما در میان تیم های آسیایی بازیکنان مهمی در اختیار دارند.

 


27-ایران

 

تیم ملی ایران دومین تیم صعود کننده به جام جهانی و یکی از بهترین تیم های حاضر در رقابت ها از نظر گل خورده و تعداد شکست بود. با اینحال حضور در گروه مرگ و رقابت با اسپانیا، پرتغال و مراکش کار شاگردان کارلوس کی روش را برای موفقیت دشوار می کند.

 


26-کره جنوبی
 

کره در رقابت های مقدماتی جام جهانی اقتدار و قدرت همیشه را نداشت اما این تیم به ستاره هایش که در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند و همچنین تجربه حضورش در ادوار جام جهانی امیدوار است.

 

25- مراکش

 

مراکش اولین رقیب ایران در جام جهانی، یکی از بهترین تیم های افریقایی حاضر در جام جهانی است. این تیم بازیکنان مطرح و نامداری دارد.

 


24-روسیه

 

آنها رقابت برای حضور در جام جهانی را در مبارزات گرفتن حق میزبانی انجام داده و موفق شدند. شاید این روسیه قوی ترین روسیه ادوار جام جهانی نباشد اما میزبانی این رقابت ها قدرتی به روسیه می بخشد که باید در حال حاضر آن ها را هم مدعی دانست.

 


23-نیجریه
 

عقاب های افریقا برای این جام جهانی تیمی جوان را به روسیه ارسال کرده اند. باتجربه ترین ستاره این تیم پرمهره جان اوبی میکل است که بالای 30 سال سن دارد.

 


22-ایسلند
 

بعد از رسیدن به مرحله نهایی یورو 2016 حالا حضور در جام جهانی دومین افتخار بزرگ ایسلندی ها در فوتبال است. آنها در گروه سختی با نیجریه، آرژانتین و کرواسی قرار دارند و یک نمایش خوب می تواند کفایت کند.

 

 


21-صربستان
 

در تیم صربستان این بار هم ستاره هایی حضور دارند که می تواند موجب نگرانی حریفان این تیم شود. آنها مثل همیشه با نمایندگانی در باشگاه های مطرح اروپایی می توانند حریف دشواری برای رقبایشان باشند.

 


20-سوئیس
 

سوئیس در مرحله مقدماتی جام جهانی ابتدا در 9 بازی 9 برد به دست آورد اما در بازی آخر برابر پرتغال شکست خورد. آن ها با برزیل، صربستان و کاستاریکا همگروه هستند.

 


19-پرو
 

پرو همینکه توانسته به عنوان یکی از نماینده های امریکای جنوبی در جام جهانی حضور داشته باشد یعنی تیمی قدرتمند است و نباید نسبت به آن در جام جهانی خیلی هم بی توجه بود.
 

 


18-کاستاریکا
 

آنها در جام جهانی 2014 توانستند با نمایش خوبشان توجهات را به خود جلب کنند. آن ها در گروه سختی هستند اما حضور بازیکنان این تیم مثل کیلور ناواس دروازه بان رئال مادرید در باشگاه های معتبر، کاستاریکا را صاحب شانس نشان می دهد.

 


17-سنگال
 

دومین حضور سنگال در جام جهانی می تواند با نتایج متفاوتی برای این تیم همراه باشد.آن ها با لهستان، ژاپن و کلمبیا همگروه هستند که همسطح بودن نسبی سه تیم رقابت های این گروه به شدت جذاب کرده است.

 


16-سوئد
 

سوئد بدون زلاتان ابراهیموویچ به جام جهانی رسید آن هم با عبور از ایتالیا در مرحله پلی آف که نشان داد سوئد می تواند یکی از خوب های این جام باشد.
 

 


15-مکزیک
 

مکزیک همیشه یکی از تیم های خوب جام های جهانی بوده است و در این دوره نیز این تیم مهره های قابل اتکا و تیمی قوی که دارد که می تواند بازی های جذاب دوره های قبلی را دوباره به نمایش بگذارد.

 


14-مصر
 

مصر بعد از 28 سال به جام جهانی آمده است آن هم با ستاره های بزرگی مثل محمد صلاح که شخصیت تیم مصر را چند درجه ای ارتقا داده و این تیم را به تیمی مهم بدل می کند.

 


13-دانمارک
 

تیمی مرموز و آرام که بی سرو صدا به جام جهانی آمده است. دانمارک البته همواره یکی از تیم های خوب جام بوده است و شاید این تیم بتواند تیم رویایی دهه هشتاد و نود را بازآفرینی کند.
 

 


12-کرواسی
 

کرواسی یکی از پرمهره ترین تیم های جام جهانی است. این تیم در گروهی است که شاید فرانسه را بتوان تنها حریف اصلی این تیم دانست. ایسلند و نیجریه نیز کار سختی مقابل تیم پرستاره بالکان دارند.

 

 


11-لهستان
 

لهستان بعد از دوازده سال غیبت با ستاره هایی چون لواندوفسکی به جام جهانی آمده است. لهستانی ها نیز در حضورهایشان نمایش خوبی در جام جهانی داشته اند.

 

 


10-کلمبیا
 

کلمبیا با ستاره هایی چون خامس رودریگز یکی از تیم ها سخت کوش و جذاب حاضر در روسیه خواهد بود. خوزه پکرمن سرمربی آرژانتینی این تیم بعد از بازی های خوب در دوره قبل جام جهانی به دنبال رویاهای بزرگتر است.

 


9-انگلستان
 

شاید این جام جهانی انگلیسی ها بتوانند باردیگر به فینال رقابت های جام جهانی برسند! این حرف بسیار تکراری است و در هر دوره ای راجع به انگلستان گفته می شود اما این بار انگلستان انگیزه زیادی برای رسیدن به موفقیت دارد.

 

 


8-بلژیک
 

این طلایی ترین نسل فوتبال بلژیک است و شاید این اولین بلژیکی باشد که به عنوان مدعی قهرمانی به جام جهانی می آید. بلژیک نیز یکی از پرستاره ترین تیم های حاضر در روسیه است.

 


7-اروگوئه
 

با حضور سوارز و کاوانی هر تیمی در دنیا باید از اروگوئه بترسد. این اروگوئه یکی از بهترین اروگوئه های سال های اخیر است و می تواند در حد مدعی ظاهر شود.

 



6- پرتغال
 

وقتی کریس رونالدو را دارید فقط باید به قهرمانی فکر کنید. بعد از قهرمانی در یورو حالا فقط یک هدف مانده و آن قهرمانی در جام جهانی است که رونالدو با تمام قدرت به سمت آن می آید.

 

 


5-فرانسه
 

دیدیه دشان شاید یکی از بهترین تیم های حال حاضر در جام جهانی را در اختیار دارد. فرانسه شاید پرستاره ترین تیم رقابت ها باشد و این جام می تواند محلی برای نمایش امباپه و گریزمان باشد.

 

 


4-آرژانتین
 

مسی در دوره قبل یک قدم تا قهرمانی فاصله داشت و حالا این بار می خواهد ناکامی های ملی اش را با یک قهرمانی جهان جبران کند. بی تردید آرژانتین و ستاره های بزرگش به چیزی کمتر از قهرمانی رضایت نمی دهند.

 

 


3-برزیل
 

بعد از فاجعه 2014 برزیل توانسته خودش را بازسازی کرده و با بازیکنان و ستاره های مطرح و جوانش مثل نیمار این بار یکی از شانس های اصلی قهرمانی است. مثل همیشه.

 

 


2-اسپانیا
 

شاید اسپانیا آن اسپانیای قهرمان نباشد اما این تیم با ستاره هایی چون ایسکو و آسنسیو و سرخیو راموس و... یکی از قدرت های اصلی این جام نیز هست.

 

 


1-آلمان
 

قهرمان دوره قبل تیمی به همان قدرت را در این جام جهانی به میدان می فرستد و قطعا آلمان یکی از شانس های اصلی قهرمانی در روسیه است.

دیدگاه‌ها