کد خبر : 1513097 | 03 فروردين 1397 ساعت 21:55 | 290.6K بازدید | 0 دیدگاه

برد عقاب‌های کارتاژ با گل به خودی محمدی؛

تونس 1- ایران 0 ؛ شکست تیم ملی در بازی لیزری

ملی پوشان فوتبال ایران نتوانستند روند پیروزی‌هایشان را حفظ کنند و با یک گل به خودی مقابل تونس شکست خوردند.

تونس 1- ایران 0 ؛ شکست تیم ملی در بازی لیزری

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از برد پُر گل مقابل سیرالئون که دیدار دشواری نبود، امشب برابر تونس محک نسبتا جدی خوردند و در دیداری که نمایش نسبتا پایاپایی داشتند ولی موقعیت چندان جدی‌ای خلق نکردند، روی شوت ریباند شده وهبی الخزری و گل به خودی میلاد محمدی در دقیقه 71 با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند تا نخستین بازی سال 97 برای آنها پایان خوشی نداشته باشد.

 


گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ملی ایران و تونس را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

 


بازی دوستانه بین‌المللی؛ ساعت 22:45(به وقت ایران)؛ تاریخ: 97/01/03
استادیوم: المپیک رادس تونس
داور: ابراهیم نورالدین؛ کمک‌ها: احمد حسام طه، هانی عبدالفتاح و سلیم بالخوص

 


تیم ملی ایران:
 

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، محمدرضا خانزاده(56- پژمان منتظری)، رامین رضاییان، میلاد محمدی، علی کریمی(56- امید ابراهیمی)، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی(سامان قدوس،46)،وحید امیری(76- علیرضا جهانبخش)،کریم انصاری‌فرد(75- مهدی ترابی)و رضا قوچان‌نژاد(56- کاوه رضایی).
سرمربی: کارلوس کی‌روش

 


تیم ملی تونس:
 

فاروق بن مصطفى، یاسین مریاح، یوهان بن علوان، دیلان براون، علی معلول(53- اسامه حدادی)، الیاس السخیری، فرحانی ساسی، محمدامین بن عمر(46- انیسه بدری)، سیف‌الدین الخاوی(46- فخرالدین بن یوسف)، نعیم السلیتی(63- یاسین خنیسی) و وهبی الخزری(80- سرفی باسم).
سرمربی: نبیل معلول

 

1291465

 

 

اخطار

وهبی الخزری(79) ، دیلان براون(25) از تونس؛ علیرضا بیرانوند(79) و علیرضا جهانبخش(83) از ایران


 

شرح گل
 

تونس 1 - ایران 0 (دقیقه 71: گل به خودی محمدی): وهبی الخزری با فرار از پشت محوطه جریمه و سر توپ عالی به چشمی، شوت‌زنی کرد که بیرانوند واکنش بسیار خوبی در این صحنه نشان داد اما در برگشت توپ با برخورد به پای میلاد محمدی وارد دروازه ایران شد.

 


 

شرح بازی


ملی پوشان تونس بازی را بهتر آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار داشتند که با توجه به بارش باران و دشوار بودن کار روی زمین، به دنبال نفوذ از سمت چپ زمین و ارسال توپ بودند تا به گل برسند ولی این تاکتیک برای آنها کارساز نبود و با وجود سه موقعیت نصف و نیمه‌ای که خلق کردند، اما خط دفاعی ایران و عدم دقت در زدن ضربات آخر موجب شد برتری 15 دقیقه ابتدایی تونس کارساز نباشد؛ در ادامه فوتبالیست‌های ایرانی جلوتر آمدند و نبض بازی را در دست گرفتند که نخستین موقعیت جدی روی نفوذ انصاری‌فرد و پنالتی‌ای که به نظر می‌رسید روی او اتفاق افتاده، اعلام نشد تا بازی بدون گل دنبال شود؛ تیم ایران با استفاده از سرعت رضاییان در سمت راست زمین نیز برنامه‌هایی برای ایجاد حمله داشت که به غیر از یک فرصت جدی، موقعیت دیگری برای شاگردان کی‌روش به وجود نیامد؛ بعد از دقیقه 30 و بخاطر لغزندگی زمین، برخوردهای بسیار زیادی تا پایان نیمه اول به وجود آمد و خطاهای متعددی در میانه زمین اعلام شد؛ در لحظات پایانی 45 دقیقه اول تونس دو فرصت جدی دیگر هم داشت که با خوش‌شانسی ایران شوت ساسی راه اوت را در پیش گرفت تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.


در نیمه دوم، سرمربیان دو تیم تغییرات زیادی در ترکیب تیم‌هایشان داشتند تا علاوه بر محک زدن تمام نفرات موثرشان نتیجه را هم تغییر دهند؛ تونس که موقعیت‌های جدی‌تری نسبت به ایران خلق کرده بود، در ادامه مسابقه هم نمایش بهتری در فاز هجومی داشت که در متن آن وهبی الخزری، کاپیتان تونس قرار داشت؛ الخزری با دریبل‌ها و پا به توپ‌های خود به قلب خط دفاع ایران می‌زد و با شوت‌های خطرناکش بارها دروازه ایران را تهدید کرد که واکنش‌های بیرانوند چندین بار مانع از گلزنی وی شد اما در نهایت در دقیقه 71 شوت ریباند شده کاپیتان تونس با برخورد به پای محمدی نخستین گل این تیم را رقم زد؛ تعویض‌های کی‌روش با آوردن کاوه رضایی، امید ابراهیمی، قدوس، جهانبخش و ... نیز گره‌گشای مشکل تاکتیکی ایران نبود و با وجود اینکه یک موقعیت بسیار خوب هم نصیب مهدی ترابی شد، اما عدم دقت او در زدن ضربه آخر اجازه نداد ایران گل تساوی را به ثمر رساند تا تونس با حفظ برتری و دفاع منطقی در عقب زمین و میانه میدان برتری در این دیدار خانگی را از آن خود کند.

 

 

1291468


لحظات حساس

دقیقه 5: ارسال رابونایی وهبی الخزری از جناح چپ را چشمی قبل از رسیدن توپ به تیرک دوم تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 6: سانتر توپ از سمت چپ زمین را بیرانوند مُشت کرد.
دقیقه 8: الخزری باز هم توپ را روی دروازه ایران فرستاد که این بار حاج‌صفی توپ را با ضربه سر دفع کرد.
دقیقه 9: پاس عرضی اشتباه چشمی به بازیکنان تونس رسید و می‌توانست موقعیت خوبی برای این تیم رقم بزند که در نهایت میلاد محمدی توپ را از منطقه خطر دور کرد.
دقیقه 16: انصاری‌فرد بعد از دریافت پاس حاج‌صفی، نفوذ سریعی با جای گذاشتن مدافع تونس انجام داد اما بن علوان با دست و تکل او را در محوطه جریمه سرنگون کرد و در حالی که صحنه مشکوک به پنالتی اتفاق افتاد، داور بازی اوت کنار دروازه به سود تونس اعلام نمود.
دقیقه 17: ارسال دقیق اما کوتاه رضاییان را قوچان‌نژاد در شرایط دشواری با ضربه سر زیبا زد که بن مصطفی واکنش ناقصی در این صحنه داشت و شوت انصاری‌فرد هم در ریباند را باز هم دروازه‌بان تونس دفع کرد تا توپ پس از برخورد به مهاجم ایران به اوت برود.
دقیقه 27: بعد از اصابت توپ به بدن الخزری، موقعیت شوت‌زنی برای السلیتی فراهم شد که ضربه پای چپ او را بیرانوند درازکش در اختیار گرفت.
دقیقه 28: الخزری باز هم خطرناک ظاهر شد و این بار شوت او از قوس محوطه جریمه بعد از برخورد به چشمی به کرنر رفت.
دقیقه 43: نفوذ السلیتی از سمت چپ و ارسال کوتاه او را چشمی دور کرد.
دقیقه 44: شوت فنی بغل پای فرحانی ساسی از داخل محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه ایران به اوت رفت.
دقیقه 50: شوت محکم السلیتی از پشت محوطه جریمه را بیرانوند در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 54: بیرانوند با خروج موفق اما خطرناک از محوطه جریمه، با یک تکل موقعیت تیم تونس را دفع کرد.
دقیقه 63: شوت بن یوسف را بیرانوند جمع کرد.
دقیقه 65: بن یوسف، بازیکن تعویضی تونس باز هم با شوت‌زنی قصد گلزنی داشت که این بار توپ به اوت رفت.
دقیقه 67: ضربه آزاد تماشایی حاج‌صفی به گوشه پایین دروازه تونس را بن مصطفی برگشت داد که شوت انصاری‌فرد در ریباند به بیرون رفت.
دقیقه 74: شوت قدوس را بن مصطفی به راحتی جمع کرد.
دقیقه 78: شوت نوک پای الخزری را بیرانوند با واکنش به موقع دفع کرد و در ادامه ارسال توپ از جناح راست زمین را دروازه‌بان ایران در حالی که توپ به اوت رفته بود، مشت کرد.
دقیقه 88: باز هم نزدیک بود بازیکنان ایران با اشتباه دروازه خودی را باز کنند که عکس‌العمل خوب بیرانوند این اجازه را نداد.
دقیقه 88: پاس در عمق عالی جهانبخش را کاوه رضایی با یک چرخش چشم‌نواز، در اختیار ترابی قرار داد اما او از موقعیت استفاده نکرد و بن مصطفی شوت این بازیکن را مهار کرد و در ریباند هم شوت حاج‌صفی در فرصت بسیار مناسب به آسمان زده شد.
دقیقه 2+90: فرار بن یوسف و پاس او با شوت خنیسی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 4+90: ارسال حاج‌صفی از جناح چپ زمین را بن مصطفی به راحتی جمع کرد.


 

بهترین بازیکن
 

وهبی الخزری، کاپیتان تیم ملی تونس نمایش فوق‌العاده‌ای در این بازی داشت و بارها با حرکات تکنیکی و شوت‌های خود دروازه ایران را تهدید کرد که ثمره آن گل پیروزی بخش تیمش روی ضربه ریباند شده او بود؛ در تیم ملی ایران هم علیرضا بیرانوند با واکنش‌های خوب خود بارها مانع از گلزنی تونسی‌ها شد و نمایش کم‌اشتباهی در بازگشت به چارچوب دروازه داشت.

 

 

 

1291469


 

اتفاق ویژه
 

تیم ایران در مسابقه‌ای که شبیه‌سازی نخستین دیدار جام جهانی مقابل مراکش بود، نمایش پایاپایی برابر تیم ملی تونس داشت و اگر پنالتی بحث‌برانگیز نیمه اول به سودش اعلام می‌شد، می‌توانست بدون شکست بازی را به اتمام رساند ولی تونسی‌ها توانستند در زمین پُر از آب ورزشگاه المپیک رادس با یک گل به پیروزی دست پیدا کنند.

 

 

در حاشیه
 

* مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی و سردار آزمون به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم ملی ایران در این بازی نبوده‌اند.
* یوسف المساکنی، ستاره تیم ملی تونس بخاطر آسیب دیدگی در ترکیب تیمش قرار نگرفته است.
* یاسین مریاح، تنها بازیکن تیم تونس است که در لیگ داخلی این کشور بازی می‌کند و 10 بازیکن دیگر که در ترکیب اولیه این تیم هستند را لژیونرها تشکیل می‌دهند.
* بارش شدید باران در شهر رادس از ظهر امروز آغاز شده و تا یک ساعت به آغاز مسابقه ادامه داشته است.
* تیم ملی ایران با پیراهن دوم خود که قرمز رنگ است، بازی می‌کند.
* مسعود شجاعی که بعد از مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ازبکستان برای ایران بازی نکرده بود، امروز مجددا در ترکیب مد نظر کی‌روش حضور دارد و بازوبند کاپیتانی را دوباره بعد از 284 روز بر بازو بسته است.
* حدود 100 تماشاگر ایرانی برای حمایت از ملی پوشان در ورزشگاه المپیک رادس حضور دارند.
* اختلال و قطعی اینترنت در ورزشگاه المپیک رادس کار اطلاع رسانی را با مشکل مواجه کرده است.
* بارش باران در فاصله 20 دقیقه به شروع مسابقه متوقف شد.
* هواداران تیم ملی ایران در طبقه دوم استادیوم هستند و هنگام ورود بازیکنان برای گرم کردن به شدت آنها و کی‌روش را تشویق می‌کنند.
* بارش باران موجب آب گرفتگی زیادی در زمین بازی شده و کار را برای بازیکنان هر دو تیم سخت کرده است.
* پیراهن میلاد محمدی در همان دقایق ابتدایی مسابقه پاره شد ولی مدافع ایران با همان لباس به بازی ادامه داد.
* الخزری با وجود بیرون رفتن توپ از خط عرضی زمین، شوت‌زنی کرد که بعد از این اتفاق بیرانوند با او درگیری داشت که موجب شد هر دو بازیکن کارت زرد بگیرند.
* تماشاگران تونس از ابتدا تا انتهای مسابقه مدام به سمت بازیکنان ایران و زمین مسابقه لیزر می‌انداختند.

دیدگاه‌ها